• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Nrk79

Hejsan.
    Jag går i lite fundersamma tankar... Är nämligen så att jag hade äl i fredags/lördags och idag så har det varit en lustig känsla i magtrakten och ett hugg i förmiddags. Funderar på om det kan ha fastnat ett ägg... Vore så roligt om så var fallet! Har bim nästa helg så vi får vänta och se. Kram på er!

• Desideri
    Nrk79 skrev 2015-06-25 18:47:54 följande:

Hejsan.
    Jag går i lite fundersamma tankar... Är nämligen så att jag hade äl i fredags/lördags och idag så har det varit en lustig känsla i magtrakten och ett hugg i förmiddags. Funderar på om det kan ha fastnat ett ägg... Vore så roligt om så var fallet! Har bim nästa helg så vi får vänta och se. Kram på er!

Åh vad spännande!
    Jag tror mig ha känt när mitt ägg fäste. Fick ett hugg en kväll ett par dagar efter ÄL om jag inte minns fel. Just då var jag så osäker och tänkte att jag inbilla mig säkert att det var ett hugg men på bim-4 plussade jag. :)
    Håller tummarna att det är ägget som fäst. Kram!

• skatergirl81
    Maalon skrev 2015-06-25 13:41:30 följande:

Jag känner exakt likadant! Det här ju vårat första riktiga försök, men vi har ändå kört oskyddat i ett år. Så kommer folk och ba "det var inte planerat, det bara hände"

Min cykel är ju så lång, så händer det inte nu har jag inte nästa bim förrän mitten på augusti, med tanke på det hoppas jag extra mycket att det tar nu.

Hur länge har ni försökt?

Det här är fjärde försöket, så inte alls så länge egentligen. Ni har ju försökt betydligt längre.

Har du testat att äta rosenrot, har hört att det kan korta ner cykeln om man har lång, man ska äta det från mens till äl.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-06-25 18:47:54 följande:

Hejsan.

Vad spännande! Hoppas det tog sig!
  • Maalon
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 19:41:51 följande:
    Det här är fjärde försöket, så inte alls så länge egentligen. Ni har ju försökt betydligt längre.

Har du testat att äta rosenrot, har hört att det kan korta ner cykeln om man har lång, man ska äta det från mens till äl.
    Men tillräckligt många för att börja bli rastlös säkert :P

Vi har inte stressat över det under det här året, och inte försökt aktivt att tajma äl eller så, jag har jobbat stenhårt med att gå ner i vikt och min sambo skulle ta fagbrev så det ar egentligen inte optimalt att bli gravid förrän nu :) 

Har inte testat något alls, men tar det sig inte nu den här månaden så blir det allt jag kan komma över, haha! 

Verkar som att min äl är över om man ska gå efter testerna, betydligt svagare utslag idag än tidigare i veckan, däremot har jag svinont i bröstvårtorna och det är ju lite klassiskt äl-symptom. Blir inte klok på  min kropp ibland :P
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-06-25 15:14:06 följande:

Håller tummarna för er att ni får era plus snart! Förstår känslan när vänner och bekanta går ut med att de är gravida och man själv vill så gärna. Ingen rolig känsla samtidigt som man dka glädjas åt dem också.

Tack! Hur går det för dig då?
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 20:00:48 följande:

Tack! Hur går det för dig då?

Det går bra. Tar en dag i taget. Lever som i en dimma med en bakiskänsla dag ut och in. Mår så illa och idag kräktes jag första gången, trött, huvudvärk och helt slut i kroppen. Ska ringa mvc och försöka få en tid med en läkare. Det här funkar inte alls, klarar inte av att jobba. :/ denna graviditet är helt tvärt om mot när jag vänta dottern.
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-06-25 20:27:28 följande:

Det går bra. Tar en dag i taget. Lever som i en dimma med en bakiskänsla dag ut och in. Mår så illa och idag kräktes jag första gången, trött, huvudvärk och helt slut i kroppen. Ska ringa mvc och försöka få en tid med en läkare. Det här funkar inte alls, klarar inte av att jobba. :/ denna graviditet är helt tvärt om mot när jag vänta dottern.

Låter ju hemskt! Man vill ju kunna njuta och glädjas åt graviditeten. Jag hoppas du kan få hjälp att må bättre. Har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående och att man kan suga på en bit färsk ingefära, kanske värt att testa. Men blir ju grymt jobbigt om du inte kan jobba för du mår dåligt. Hur långt gången är du?
  • skatergirl81
    Maalon skrev 2015-06-25 19:59:56 följande:

Men tillräckligt många för att börja bli rastlös säkert :P

Vi har inte stressat över det under det här året, och inte försökt aktivt att tajma äl eller så, jag har jobbat stenhårt med att gå ner i vikt och min sambo skulle ta fagbrev så det ar egentligen inte optimalt att bli gravid förrän nu :) 

Har inte testat något alls, men tar det sig inte nu den här månaden så blir det allt jag kan komma över, haha! 

Verkar som att min äl är över om man ska gå efter testerna, betydligt svagare utslag idag än tidigare i veckan, däremot har jag svinont i bröstvårtorna och det är ju lite klassiskt äl-symptom. Blir inte klok på  min kropp ibland :P

Känner samma det där att jag inte blir klok på kroppen, tycker jag har nya konstiga symtom varje månad nu och mensen har varit konstigt och ont i äggstockarna vid äl och illamående innan äl...helt konstigt, som att kroppen vet vad vi håller på med och vill jäklas

Vi har verkligen gått in för det så man blir ju besviken men 7-8 månader är ju genomsnitt så inget konstigt än så länge.
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 22:10:37 följande:
    Låter ju hemskt! Man vill ju kunna njuta och glädjas åt graviditeten. Jag hoppas du kan få hjälp att må bättre. Har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående och att man kan suga på en bit färsk ingefära, kanske värt att testa. Men blir ju grymt jobbigt om du inte kan jobba för du mår dåligt. Hur långt gången är du?
    Går in i vecka 8 imorgon och tiden har gått fort fram tills nu. Nu sniglar sig dessa jobbiga dagar fram. Kanske ska prova ingefära, är inte så förtjust i den i vanliga fall så gissar på att det inte är bättre nu. :/  Har provat postafen, som inte alls hjälper heller. 
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016