• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Javli

Åh hoppas du snart mår bättre Desideri! Tänk att graviditeter kan vara så olika!

Håller tummarna för er som satsar på plus!

• Nrk79
    Desideri skrev 2015-06-25 22:24:48 följande:
    Går in i vecka 8 imorgon och tiden har gått fort fram tills nu. Nu sniglar sig dessa jobbiga dagar fram. Kanske ska prova ingefära, är inte så förtjust i den i vanliga fall så gissar på att det inte är bättre nu. :/  Har provat postafen, som inte alls hjälper heller. 
    Har en kompis som blivit sjukskriven pga att hon mår så dåligt. Prata med bm och be om en läkartid på kvinnokliniken, eller ring och boka tid där utan bm's inblandning. De hjälper säkert! Och du måste ju må bra! Är väl ca 4 v kvar med illamåendet kan jag tänka... (Fram till runt vecka 12.) Hoppas du mår bättre snart!
  • Desideri

Pratat med mvc och fått en annan tablett utskriven nu, lergigan comp. Hoppas de ska funka bra bara. Annars får jag ringa igen och be om en läkartid.

• Maalon
    Desideri skrev 2015-06-26 10:06:25 följande:

Pratat med mvc och fått en annan tablett utskriven nu, lergigan comp. Hoppas de ska funka bra bara. Annars får jag ringa igen och be om en läkartid.

Vet inte skillnaden på lergigan comp och lergigan. Men var lite försiktig med att ta dom om du ska iväg på något viktigt eller köra bil längre sträckor. Jag fick lergigan utskrivet som hjälpmedel för att somna nämligen, och sover gör man. Men som sagt, vet inte om det är skillnad på dom som heter comp och dom som bara heter lergigan :)

Lycka till i graviditeten :)
  • Desideri
    Maalon skrev 2015-06-26 10:38:06 följande:
    Vet inte skillnaden på lergigan comp och lergigan. Men var lite försiktig med att ta dom om du ska iväg på något viktigt eller köra bil längre sträckor. Jag fick lergigan utskrivet som hjälpmedel för att somna nämligen, och sover gör man. Men som sagt, vet inte om det är skillnad på dom som heter comp och dom som bara heter lergigan :)

Lycka till i graviditeten :)
    Jag kör inte bil då jag inte har körkort men på apoteket när det hämtades ut så sa det att man blir trött av dem också. Tog första idag och det verkar funka bra. Mår inte illa och är istället hungrig hela tiden, typ direkt efter en måltid är jag hungrig igen. Känns skönt att få vila lite från illamåendet nu. Nu kanske jag klarar att jobba trots allt. :)
  • Maalon
    Desideri skrev 2015-06-27 12:50:33 följande:

Jag kör inte bil då jag inte har körkort men på apoteket när det hämtades ut så sa det att man blir trött av dem också. Tog första idag och det verkar funka bra. Mår inte illa och är istället hungrig hela tiden, typ direkt efter en måltid är jag hungrig igen. Känns skönt att få vila lite från illamåendet nu. Nu kanske jag klarar att jobba trots allt. :)

Vad skönt ???? hoppas dom funkar för dig ????
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 20:43:43 följande:
    Vad spännande! Hoppas det tog sig!
    Konstigt läge och litar inte längre på min kropp. Har två dagar kvar till bim och ett gravtest borde ju visa positivt, men nix.
    Så blir väl fler försök då... :(
    Så mycket som kroppen signalerat... Skumt!
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-07-01 05:39:25 följande:
    Konstigt läge och litar inte längre på min kropp. Har två dagar kvar till bim och ett gravtest borde ju visa positivt, men nix.
    En del får inte plus förrän flera dagar efter bim. Man kan ha trott att äl skedde tidigare men den varade egentligen några dagar senare osv. :) 
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-07-01 05:39:25 följande:

Du kanske plussar sent, en del får inget plus förrän efter bim...så tappa inte modet ännu.
  • Nrk79

Tack, men just nu känner jag mig på noll igen. Visserligen bara 3e försöket men med 2 graviditeter bakom sig det senaste 1,5 året, med ma och dödfött, så vill man gärna komma igång igen - typ känna sig på banan... Blir deppad varje månad som mensen kommer. Men tack för peppen - vi får se hur det blir. Sitter i Parga i Grekland, så livet kunde vara djävligare! ;) Kramis

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016