• Nilla6

Novemberbebisar 2015

Hej har precis gjort en lyckad ivf, är i vecka 6+5, bf 27 november, fick se ett foster med slående hjärta i vecka 5+5, ska få se den igen på måndag. Har en son som blir 7 i år. Symtomen blir värre för varje dag, illamående, hård i magen, svullen så kan inte ligga på magen, brösten är 1 storlek större och gör skit ont samt att jag fått foglossning redan:(

• Nilla6

Jag har gått upp 1kg ungefär, mår illa konstant men äta kan jag;) gick upp 35 kg med sonen och det ska jag inte slå denna gång:) vecka 7+2 idag.

• Nilla6
    Sandravanilj skrev 2015-04-14 07:53:03 följande:

Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!

Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(

Hej vad kul, jag var oxå på vul igår, vecka 7+3 och fostret var 14 mm och helt perfekt enligt läkaren, hur stor var din? Känns helt ofattbart, har en liten bild i bokhyllan som jag ser på hela tiden för att tro att det är sant;)
  • Nilla6

Legat i soffan i över en vecka, började med influensan, sen dubbelsidig bihåleinflammation, nu ligger jag deckad av illamående, sura uppstötningar och halsbränna, provat postafen, gaviscon, o att äta lite ofta, inget hjälper. Mådde aldrig illa med sonen, detta är det värsta jag vart med om. Är i vecka 8+0, hur länge ska detta pågå?!

• Nilla6

Äter lergigan comp mot illamåendet med hjälper inget tycker jag, 9+0 idag och var på ett vul hos min gynläkare då jag haft så ont i ljumskarna, fick se en liten tjockis på 23 mm. Så söt. Hämtade även ut den första av många gravidboxar som finns att få.

• Nilla6

[quote=75206017][quote-nick]mea84 skrev 2015-04-24 13:29:08 följande:[/quote-nick]

Vad är gravidbox? Och vart hämtar man det isåfall? Äter också lergigan comp men de funkar för mig hoppas ditt illamående blir bättre snart!

[/quot

jag googlade på gratis gravidboxar och sen anmälde mej på diverse sidor, denna var från baby to be, hämtade ut hos apoteksgruppen, sen finns från lloyds apotek, kronans apotek, babyproffsen m.m, fick en napp, tandkräm, lite andra krämer, hårmousse, en tidning, folsyratabletter m.m kul att få lite gratis bebis samt saker till mamman.

• Nilla6

Har inskrivning nästa fredag då i vecka 11+0 sen ska jag göra kub. Äter lergigan comp, kräks inte men mår konstant illa och snurrig, sura uppstötningar samt halsbränna, hjälper dock 1 tim lr 2:(

• Nilla6

Jag har oxå redan gjort 4 vul, är 9+6 idag. Första gjordes 4+0, här såg man inget men fick plus 3+3. har gjort ivf så då vill man va säker på att den sitter rätt. Nästa gjordes i 5+5 och då såg man att den satt rätt och hjärtat slog, nästa 7+3 och det var då jag skulle haft riktiga vul men hade haft ont, sen 9+0 så såg man plutten mer. Vi ska göra kub men går inte vidare vid dåliga resultat då jag förstått att det ofta visar dåligt men inte var det sen iaf.

• Nilla6
    lotie skrev 2015-05-03 15:45:23 följande:

Jag fick äntligen se min lilla igår 10+1 sån lättnad. Hade sd och mådde dåligt så åkte till akuten men visade sig vara urinvägsinfektion så fick antibiotika nu. Men nu kan man glädjas lite att det faktiskt växer något där inne:)

• Nilla6
    Nilla6 skrev 2015-05-03 16:28:20 följande:
    Vad konstigt det blev, aja är oxå i 10+2 idag, kul med någon som har samma bf. Hur stor var din lilla plutt igår då? När plussade du?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015