Novemberbebisar 2015
Bara för att sambon skulle lyssna så hördes ju inget förutom min puls, men antar att det kan va lite så så tidigt sen beror det väl på hur den ligger.
Bara för att sambon skulle lyssna så hördes ju inget förutom min puls, men antar att det kan va lite så så tidigt sen beror det väl på hur den ligger.
Jag har försökt känna livmodern men känner den inte alls, fråga gyn för en vecka sen o han sa att den ligger högt men för mjuk att känna utanpå än. Har iof kunnat lyssna på hjärtat flera ggr nu, senast idag och det hörs bäst vid toppen av könshåret, där det börjar lixom, ca 8-10 cm under naveln. Vilken vecka är du i? Har en bulle där bebbe ligger, över naveln är jag höggravid typ:( massa gaser antar jag. För det är platt hmm okej plattare på morgonen iaf.
Jag är i vecka 11+4, idag kunde jag spela in ljudet från bebbes hjärta, så mysigt. Känner mer o mer puffar inifrån, när jag lyssnade på hjärtat så blev lillen sur o putta till ibland och det hördes och kändes jätte tydligt. Jag har aldrig längtat så mycke efter vintern som jag gör nu;) vill ha min bebis som vi längtat och kämpat för så länge.
Usch vad nervös jag är nu, har fått tid för att göra kub nästa onsdag, har suttit o velat lite fram och tillbaka om det men nu kör vi på, man kan ju inte gå o va orolig för allt. Vi har oddsen på vår sida. Rul bokad till 30/6, längtar.
Jag har gått upp 5 kg:(, småäter ju hela tiden pga illamåendet som tyvärr blir sämre för varje dag. Hoppas det vänder snart iaf, är i en rejäl nedstämdhets svacka just nu. Jätte jobbigt, men det blir väl bättre. Känner små buffar när jag sitter och har hört hjärtat varje dag så något positivt iaf.
Åh har du också en doppler? Tycker det är knepigt att lokalisera hjärtat väl. Hittar navelsträngen dock ibland. Men tycker jag kan höra när bebis rör på sig :) gör du?
Jag är 14+3. Swish swish har jag fått förklarat för mig är navelsträngen :) min puls hittar jag nere mot ljumskarna. Vilken vecka är du i? :)
Ja, rejält med yrsel här med! Kan inte resa mig upp utan att få greppa tag i något så jag inte dimper omkull :)
Var på kuben för två veckor sen. Allt var bra. Är 31 år så fick ett tal på 1/8153. Så det kändes bra. Men den 27/5 ska vi kolla könet :) det ska bli så spännande!!!!
Min doppler är billig så det kan vara därför jag har svårt att hitta "tåget" :)
Har du barn sen tidigare?
Ja, rejält med yrsel här med! Kan inte resa mig upp utan att få greppa tag i något så jag inte dimper omkull :)
Var på kuben för två veckor sen. Allt var bra. Är 31 år så fick ett tal på 1/8153. Så det kändes bra. Men den 27/5 ska vi kolla könet :) det ska bli så spännande!!!!
Min doppler är billig så det kan vara därför jag har svårt att hitta "tåget" :)
Har du barn sen tidigare?
12+1 o har alla symtom man kan tänka sej, glad att jag har doppler så skulle jag bli orolig kan jag lyssna på hjärtat iaf:)