• Nilla6

Novemberbebisar 2015

Maja 1 skrev 2015-05-03 18:36:00 följande:

Jag är också i vecka 10+2 idag. Har Bf 26 november enligt mätningar på ultraljud.

Kul med en till, jag har oxå bf 26e november, gjort ivf så det kan inte ändras så mycket.
  • Nilla6

Låter jobbigt lotie, jag tror jag har fått uvi oxå, det svider inget men kissar mer, dricker mer och när jag kissat får jag ont i magen. Har även börjat frysa hela tiden. Kan ligga i ett varmt bad men fryser ändå, sovit mitt på dagen nu hela helgen, konstant trött. När kommer glädjen av att vara gravid?! Känner mej redan helt slut, ont överallt, gnäller över minsta lilla och ont i huvet hela tiden. Aja lite gnäll på en måndag är väl normalt.

• Nilla6

Hur känner ni av GBS? Jag lämna urinprov idag då jag har så ont nertill i magen, svullen i ljumskarna där körtlarna sitter sen gör det ont bakåt och när jag kissat men testet visa inget men ska skickas på odling iaf. Fick även se lillbebbe igen, ca 36 mm lång nu o fick se armar och ben.

• Nilla6

Jag har under ett par dar känt min pyttebebis???? är idag i vecka 10+6 så det är tidigt men jag känner skillnaden på bebis och tarmar då mina tarmar ligger högt upp, jag känner bebbe när jag sitter och böjer mej fram, då känns det trångt och då börjat små buffar, jätte härligt.

Håller tummarna för dej idag Anna.

• Nilla6
    Anna Hbg skrev 2015-05-07 11:47:17 följande:

Helt otroligt!!!

Bebisen lever och mår bra :D

Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*

Gud va skönt anna, borde kanske bli sjukskriven pga blödningsrisk.
  • Nilla6
    Anna Hbg skrev 2015-05-07 11:47:17 följande:

Helt otroligt!!!

Bebisen lever och mår bra :D

Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*

Gud va skönt anna, borde kanske bli sjukskriven pga blödningsrisk.
  • Nilla6
    Anna Hbg skrev 2015-05-07 12:43:57 följande:

Dr sa tt jag skulle ta det lite lugnt resten avveckan men sen kunde jag köra på i stort sett som vanligt.

Ska tex inte gå på tyngsta gympassen eller ge mig ut och springa tex men vanliga vardagsaktiviterter och lugn träning gick bra.

Okej tänkte mer på att du blödit till och från så länge, men du får ta det lugnt så mycke du kan.
  • Nilla6
    SandraP81 skrev 2015-05-07 19:28:24 följande:

Är det ditt första barn?

Nej har en son oxå
  • Nilla6

Vecka 11+0 idag, vart på inskrivning, lågt bt som jag visste, 100/55. 5 rör med blod däribland provet som ska tas innan kub ul ska göras om ca 2 veckor. Gått upp 4 kg, skyller lite på att jag slutade röka 2 veckor innan grav;) går som en höggravid, svankar massor pga att jag har så ont i bäcken, ljumskar, skinkor m.m svullen om magen så ser ut att va i vecka 20 men går att dra in magen så det är gaser och tarmar, har iaf fått en liten bula som sitter under där troskanten går, den går inte att dra in iaf.

• Nilla6

Är i extas just nu, köpte en caremaxx doppler för att ha senare i vecka 16 som det står, den var tyvärr trasig så fick en ny idag, ville ju bara se att den funka så körde igång den på magen, hörde min puls som lät swosh swosh, bra den funkar tänkte jag o rörde lite till o vad hör jag, bebbens härliga hjärtslag som lät typ tjickatjickatjicka som ett tåg. Hörde verkligen skillnaden, sonen fick höra o han sken upp, blev så glad för att bebbe levde. Det måste ha vart i tidigaste laget att höra, vecka 11+1 idag och kunde höra hjärtat när jag höll dopplern straxt ovanför könshårets början om man ska förklara bra.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015