• Anna Hbg

Novemberbebisar 2015

Dags för KUB imorgon fm och jag är såååååå nervös flr vad de hittar eller inte hittar :/

• Anna Hbg

Var också på Kub idag och såg en livlig liten sak som snurrade rundor därinne <3

Var väldigt liten chans, 1:6000 någonting, att bebis hade DS.

Känner att jag kan slappna av liiiite mer nu och kanske äntlgen våga börja tro på att jag är gravid :)

• Anna Hbg
    Aichan skrev 2015-04-30 08:54:45 följande:

Måste fråga en dum fråga, alla dessa förkortningar som dyker upp här och där för graviditeten. Vad menas med dom? Ex kub, osv.

Vet inte riktigt vlka förkrtningar du syftar på men de som används mest är nog de här.

VUL=Vaginalt ultraljud

RUL= Rutin ultraljud

KUB= Kombinerad ultraljuds- och biokemisk undersökning
  • Anna Hbg

Jag behövde inte fylla i enkäten om alkohol när jag berättad att jag nte druckit på ca 3 år. Bm bara skrattade och la den åt sidan.

• Anna Hbg
    sofiashem skrev 2015-05-05 14:58:35 följande:

Gjorde precis KUB-ultraljudet, allt såg bra ut och fick BF den 13 november :) Känns så skönt att äntligen ha sett att det faktiskt är någon där inne, även fast det är tredje barnet så känns det lika overkligt varje gång.

Ååhhh, då har vi samma BF :)
  • Anna Hbg
    sofiashem skrev 2015-05-05 15:06:56 följande:

Nejmen vad roligt :) Jag har ju gått över 17 respektive 13 dagar med mina tidigare så vi får väl se när denna kan tänkas komma ;) Dock blir det eventuellt igångsättning tidigare med denna, vi får se om vi prickar samma dag!

Gick över 12 dagar med sonen så tar bf-datumet med en nypa salt jag med.
  • Anna Hbg

Ganska säker på att jag fått missfall igen :,(

Har tid på kk 10.15 för att bekräfta det

• Anna Hbg
    FriidaB skrev 2015-05-07 08:33:08 följande:

Nej Anna :( Har du börjat blöda? Håller tummarna för att så inte är fallet. Vilken vecka är du i? Kram

Fick en störtblödning igår kväll och när jag gick på toaletten kom det en jätteklump sen har jag blött igenom en stor nattbinda under natten så är rätt säker på att det är kört :(

Skulle varit i v.12+5 idag.
  • Anna Hbg

Helt otroligt!!!

Bebisen lever och mår bra :D

Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*

• Anna Hbg
    Nilla6 skrev 2015-05-07 12:28:18 följande:

Gud va skönt anna, borde kanske bli sjukskriven pga blödningsrisk.

Dr sa tt jag skulle ta det lite lugnt resten avveckan men sen kunde jag köra på i stort sett som vanligt.

Ska tex inte gå på tyngsta gympassen eller ge mig ut och springa tex men vanliga vardagsaktiviterter och lugn träning gick bra.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015