• Anna Hbg

Novemberbebisar 2015

*Sindyrella 31 år, bor i nordvästra Skåne och väntar första barnet 3 november

*Ida, 25 år, bor i Hudiksvall. Jag jobbar som sjuksköterska och vi väntar vår lilla flicka 4/11, första barnet :) Spännande!

*Erika 146 
    Har bf 5/11, sambo, 29år, Nora

*Therese 31 år Luleå, väntar första barnet med bf 9/11 :)

*Anna Hbg- 35 år, bor i Åstorp, bf 13/11, 2:a barnet (har en son född i februari -13)

*Sandra, 23 år i november , är från lidköping , väntar första barnet med bf 14 november :) en liten kille .:)

*Maja 36 år, Lomma,  väntar barn nr fem den 26/11. Mina andra barn är födda 2002, 2005, 2010, 2012.

*Pernilla 31 år, bor i Sigtuna med min sambo Per och vår son Philip som blir 7 år i september, vår andra son Adam beräknas komma 26/11????

*Sara, 31 i Helsingborg. Väntar vårt första barn, en flicka 28/11?
  • Anna Hbg

Tog mig friheten att klippa och klistra lite och göra det mer överskådligt :)
    Ber om ursäkt om jag råkat glömma någon.

Kul att få lite mer information om er alla och kul att se att det finns fler från Skåne här :P

Har i ett par dagar haft en skarp smärta, typ knivhugg i nedre delen av magen på den högra sidan. 
    Kommer både när jag är aktiv samt när jag vilar.
    Gör riktigt ont. Vet inte riktigt vad det kan vara men tror att min bebis ligger långt ner om det kan spela någon roll.
    Någon annan som haft samma sak eller som kan ha en ide' om vad det kan vara?
    Känns inte riktigt som ligamenten eller som foglossning heller.
    Är liksom en mycket skarpare smärta.

• Anna Hbg

Var hos bm i fredags och allt såg bara fint ut här med :)

Så skönt det var att få det bekräftat.

Jag har också gått upp 7 kg Maja, är i v.27, och jag tycker själv att det är mycket men min bm sa bara att äter du ok och rör på dig så är eet ingen fara och inget att oroa sig över.

Har fått tid till en glukosprofilering nästa vecka och undrar om någon av er har eller ska göra det eller en glukosbelastning?

• Anna Hbg

Fast här i skåne verkar det som om alla får göra glukosbelastning oavsett.

Fick göra det 2 ggr i min förra graviditet utan att jag hade tecken på diabetes och likadant den här graviditeten.

Enda skillnaden är att jag gör en glukosprofilering och inte en belastning nu.

• Anna Hbg
    *Sindyrella 31 år, bor i nordvästra Skåne och väntar första barnet 3 november

*Ida, 25 år, bor i Hudiksvall. Jag jobbar som sjuksköterska och vi väntar vår lilla flicka 4/11, första barnet :) Spännande!

*Erika 146 
    Har bf 5/11, sambo, 29år, Nora

*Therese 31 år Luleå, väntar första barnet med bf 9/11 :)

*Anna Hbg- 35 år, bor i Åstorp, gift med Nicklas 42år,  bf 13/11, 2:a barnet (har en son född i februari -13)

*Nawifa- Är 27 år och gift med Stefan 30 år. Vi har BF 17 november men kommer snittas tidigare. Det är vårt fjärde barn. Innan har vi N som är 7 år, W som är 5 år och A som är 1,5 år. Flicka,pojke, flicka och väntar nu en pojke :)

*Sandra, 23 år i november , är från lidköping , väntar första barnet med bf 14 november :) en liten kille .:)

*Maja 36 år, Lomma,  väntar barn nr fem den 26/11. Mina andra barn är födda 2002, 2005, 2010, 2012.

*Pernilla 31 år, bor i Sigtuna med min sambo Per och vår son Philip som blir 7 år i september, vår andra son Adam beräknas komma 26/11????

*Emelie-  27 år och gift med Joakim 30 år. Vi bor i Uppsala med vår son Noah 7 år och vår dotter Novali 4 år. Väntar nu en liten lillasyster den 28/11.

*Sara, 31 i Helsingborg. Väntar vårt första barn, en flicka 28/11?
  • Anna Hbg

Ni som har barn sen innan hur känner ni i för det här med att få tillökning?

Typ hur tror ni att ni klarar att fördela tiden mellan barnen, hur gör man för att ingen ska känna sig utanför, egentid med partnern, vilka nya roller får man i familjen, hur har ni förberett storasyskonet/syskonen för bebisen osv?

• Anna Hbg

Jag kommer att packa ombyte till mig, bebis och mannen, sköna tofflor att hasa omkring i i korridoren, snacks och dricka, mat till mannen om det drar ut på tiden, lypsyl, nässpray, hårborste, hårband, gummiband, hygienartiklar, amningsinlägg, tidsfördriv typ bok, korsord och padda + laddare, bebis första gosedjur och en mysig filt åker också med :)

Har inte börjat packa än. Tänkte börja med det när jag är i v.35-37 eller nåt.

• Anna Hbg

En sak till som man inte får glömma är papperna till bb typ blodgruppering osv

• Anna Hbg

Tror att det är lite olika vad som finns på bb i hygienväg beroende på bar i landet man befinner sig.

Tänkte mer på att man inte ska glömma duschcreme, shampo, tvål, tandborste, tandkräm osv

Känner sig inte överdrivet fräsch efter en förlossning så kan vara skönt att ha med sig.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015