• manmanne

Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!

Mila76 skrev 2015-03-12 10:20:51 följande:
    Det verkar vara din problematik. 
    Då kvinnor tar sig fram och börjar må bättre, då mår du sämre och ger dig ut på ett digitalt korståg för att kräkas på utvecklingen. 
    Kvinnor mår inte bättre av feminismen. De mår sämre än någonsin nu har jag för mig, men lite rätt har du i att jag är på digitalt korståg. Feminismen får mig att vilja spy. Inget att hålla inne med. Hjärta
  • manmanne
    Solidaritet skrev 2015-03-12 10:16:01 följande:
    Blir det inte varmt under foliehatten?
    Sarkasm... Jag vände ju bara på tidigare inlägg där någon antydde att man inte kan vara en riktig man om man ensam står för familjens inkomster. Häng med lite! Flört
  • manmanne
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 10:32:59 följande:
    OK så kvinnor mår sämre av lika lön för lika arbete, rösträtt, lika vård osv. Märkligt. Det finns undersökningar som visar att jämställda par skiljer sig mer sällan.
    Ja låt oss förbli nyanserade och nyktra istället för polariserade. Det du säger stämmer. Samtidigt verkar sex bli sämre och det jag syftade på var lycka, hur man nu mäter det. Verkligheten är inte självklar och entydig.

Vad jag förespråkar är att människor skall få välja själva. Inget som politiker skall ta sig rätten att göra åt dem. I fall människor får välja själva tror jag inte att vi går tillbaka till 50-talet vilket en del verkar rädda för. Vi har nya tider och människor följer tiden väldigt bra, men 50-50 är med säkerhet ingen siffra som stämmer någonstans överhuvudtaget.
  • manmanne
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 10:53:53 följande:
    Feminister vill att människor ska välja själva. Inte tvingas in i några könsroller.
    Könsroller är ett dynamiskt naturligt fenomen. Inget man kan ta bort. Feminister förstår inte ABC. De är dessutom maktgalna och vill inte alls att människor skall få välja själva. Bara att titta på allt de ställer till med i samhället. Snälla. Genomskåda det där nu äntligen...
  • manmanne
    Mila76 skrev 2015-03-12 10:52:36 följande:
    Saker du har för dig verkar inte ha mycket med verkligheten att göra. 
    Något speciellt i åtanke, eller kändes det bara bra att skriva sådär?
  • manmanne
    suziz skrev 2015-03-12 11:39:49 följande:
    Nej, du förespråkar ju inte att människor ska få välja själv då många deltidsarbetande kvinnor inte kan välja att jobba heltid trots att de vill!
    Är en del deltidsanställda kvinnor inte serveras ett heltidsjobb är mitt fel.... för att jag är en man?

• manmanne
    suziz skrev 2015-03-12 11:44:28 följande:
    Forskning visar tydligt...
    Forskning visar tydligt att snus inte är bra. Jag vill snusa!
    Forskning visar tydligt att alkohol inte är bra. Jag vill ta en snaps till ärtsoppan ibland.
    Forskning visar tydligt att cykelhjälmar är bra. Vem i hela friden vill cykla med en cykelhjälm???

Det är fortfarande inte din sak att bestämma över andra människor. Lär dig det!

• manmanne
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 13:26:16 följande:
    Att du inte tycker att kvinnor ska ha rätt till heltid om de vill är ju ditt fel, eller hur?!
    Du skall inte ha rätten att tvinga en firma till att anställa dig. Det är det närmaste du kan komma, om du vill fabricera mina åsikter.
  • manmanne
    Mila76 skrev 2015-03-12 13:18:04 följande:
    Ah, du ser. 
    Det är inte det att du tror att de är frivilligt deltidsarbetande, det är det att du anser att de kräver för mycket. 

Så småaktigt. 
    I fall en kvinna, (eller MAN! Förstår inte varför man alltid skall särbehandla och fjäska för enbart kvinnor) vill ha heltid men bara erbjuds deltid, så är det företaget som anser att hon kräver för mycket. Inte jag. De kanske kan hitta någon annan som faktiskt vill jobba deltid vilket bättre stämmer med deras behov?

Lär dig lite marknads-ekonomi.
  • manmanne
    ErnstHugo skrev 2015-03-12 13:50:34 följande:
    Instämmer helt!
    Så du tycker det är vettigt att hata ihjäl sexuellt udda personer som Lucas Hertzman? 

• manmanne
    ErnstHugo skrev 2015-03-12 13:55:29 följande:
    Samhället skall hjälpa de som behöver hjälpen mest.
    Du borde de genast sluta upp med att enbart hjälpa kvinnor baserat på kön. De som har det sämst i samhället är nästan enbart män.
  • manmanne
    Mila76 skrev 2015-03-12 14:00:08 följande:
    Varför är det då okej tycker du att särbehandla och fjäska för män genom att urskillningslöst ge dem heltid bara för att de vill ha det? 
    Nej så fungerar det inte. Marknadsekonomi i sig vet inte ens vad ett kön är.
Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!