• Anonym (charlie)

Säker metod för att få dotter ?

hej ! 
    vi har 2 söner sedan innan och skall nu försöka oss på barn nummer 3 och vill väldigt gärna att det blir en flicka. 
    helt ärligt så vill vi inte ha en till pojke , eller jo , men inte som tredje barn när vi redan har två pojkar.

känns bäst att få en flicka nu så det inte behöver spela någon roll sedan !

hade vi fått en flicka först hade det såklart också varit skit samma vad nummer 2 och 3 blev.

men nu fick vi inte en flicka som första och måste försöka igen. 

har ni några tips för hur man får en dotter ? 

och vart kan man kolla könet i mycket tidigt skede ifall att det blir fel ? 

finns det någon behandling man kan göra i sverige för att få en flicka ? 
    iså fall vad kostar det ? 

vår familj kommer inte bli hel fören vi får vår dotter :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-10 12:40
    observera att tråden ligger i känsliga rummet.

dumma kommentarer om att kön inte spelar någon roll, att jag borde ge bort mina pojkar mm undanbedes vänligt men bestämt.
  • Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?
  • Anonym (charlie)
    Dixie skrev 2015-03-10 12:52:48 följande:
    Jag kan förstå att man önskar sig ett visst kön - men jag kan inte förstå att du anser att skattesubventionerad sjukvård ska lösa ditt "problem" - om du så gärna vill ha en flicka finns det ju alternativ utomlands som du får vända dig till och betala själv för! 
    jag kan utan problem betala men det är inte rimligt att jag skall behöva lämna landet. 
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:01:08 följande:
    jag kan utan problem betala men det är inte rimligt att jag skall behöva lämna landet. 
    varför är det inte rimligt? 
  • Anonym (charlie)
    Dixie skrev 2015-03-10 13:06:55 följande:
    varför är det inte rimligt? 
    varför skall jag behöva lämna landet bara för att vi har otur och bara får pojkar ?! 
  • Fjäril kär
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:08:05 följande:

varför skall jag behöva lämna landet bara för att vi har otur och bara får pojkar ?! 

För att lagen gäller även dig.
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:08:05 följande:
    Ni har absolut inte haft otur - ni har får två friska barn! Du måste ju inse att du resonerar annorlunda än de allra flesta - de är överlyckliga att få barn, vilken kön barnen har är ganska oväsentligt.  

Det är dessutom ett etiskt dilemma - att Sverige skulle erbjuda att man endast väljer ett kön som får födas. 

Om nu din önskan är så stark, då förstår jag inte varför vård utomlands skulle vara så förfärligt......
  • Anonym (Usch)

Haft oturen att bara få pojkar?!? Jösses människa, får man bli mer egoistisk eller? Det är väl fan inte otur att få barn heller.

• Haskel
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:30:39 följande:
    ska jag behöva föda fram pojkar och ge bort dem bara för att vi vill ha en dotter med !? 

du vet om att de flesta som adopterar vill ha flickor med va ? 
    Ärligt talat. Efter detta inlägg, hoppas jag att du inte blir gravid igen.
  • Anonym (galenpanna)

Ja du herregud vilken ts, du måste va aningen knäpp som är så inställd på att du måste få en dotter.

Efter att ha ett gäng söner så gjorde vi för skojsskull ett "flick"försök med tranbärskapslar o sex rätt dagar, det blev en flicka, MEN det va bara för att det va kul o jag trodee verkligen inte det skulle resultera i en flicka så jag va överlycklig för att jag va gravid o att pojkarna skulle få en lillebror, tills hon tittade ut o det va en tjej, smått chockad o undrade vart min son var.

Om man nu så desperat måste ha en dotter, då ska man inte försöka få fler barn.

Bli så arg när folk säger att de måste va ett visst kön eller att bebisen i magen har "fel" kön, det är så jävla hemskt o elakt att säga så, det är ens barn det handlar om.

Inte ens när vi bara hade pojkar kände jag "måste ja en dotter, kkönet spelar ingen roll, det är individen i sig som spelar roll

• linnéa001

Vet dina söner om att du anser att du haft otur som fått dem? Jag tycker nog att de har rätt att veta att deras mamma (och kanske pappa) egentligen vill att de ska vara flickor. Visst har man rätt att önska ett visst kön, men om man anser att man kan ge bort barnet om det blir "fel" kön bör man inte "skaffa" barn.

/Mamma till ett barn och inte ett kön

• Fjäril kär

Som jag ser det har du fyra alternativ:

1: Du tar kostnaden för behandling utomlands och risken att det ändå blir en pojke

2: Ni kör på och hoppas att ni kan få godkänt att göra sen abort om ultraljudet i vecka 17-18 visar pojke, med risken att abortera en flicka eftersom kön aldrig kan garanteras vid ul.

3: Ni väljer att föda barnet oavsett kön eftersom det är ett barn ni vill ha..

4: Avstå från ytterligare barn helt

Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?