• Anonym (charlie)

Säker metod för att få dotter ?

hej ! 
    vi har 2 söner sedan innan och skall nu försöka oss på barn nummer 3 och vill väldigt gärna att det blir en flicka. 
    helt ärligt så vill vi inte ha en till pojke , eller jo , men inte som tredje barn när vi redan har två pojkar.

känns bäst att få en flicka nu så det inte behöver spela någon roll sedan !

hade vi fått en flicka först hade det såklart också varit skit samma vad nummer 2 och 3 blev.

men nu fick vi inte en flicka som första och måste försöka igen. 

har ni några tips för hur man får en dotter ? 

och vart kan man kolla könet i mycket tidigt skede ifall att det blir fel ? 

finns det någon behandling man kan göra i sverige för att få en flicka ? 
    iså fall vad kostar det ? 

vår familj kommer inte bli hel fören vi får vår dotter :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-10 12:40
    observera att tråden ligger i känsliga rummet.

dumma kommentarer om att kön inte spelar någon roll, att jag borde ge bort mina pojkar mm undanbedes vänligt men bestämt.
  • Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?
  • Anonym (klick)

Varför känner du att de är så viktigt att få en tjej?

• Anonym (charlie)
    Anonym (Örk!) skrev 2015-03-10 12:20:56 följande:

Tycket sånt här är sjukt!!!

Flicka eller pojke?! Vad fan spelar det för roll??? Örk! Du kan ju ge bort en pojke till någon som verkligen vill ha barn men aldrig kommer kunna få några.

ska jag behöva föda fram pojkar och ge bort dem bara för att vi vill ha en dotter med !? 

du vet om att de flesta som adopterar vill ha flickor med va ? 
  • Anonym (charlie)
    Limaliie skrev 2015-03-10 12:22:02 följande:
    Det är inget PROBLEM!
    att tvingas föda massa barn och adoptera bort dem för att sverige inte ens går med på att man betalar för behandlingen själv är ett problem ! att inte kunna få en dotter / son är ett problem ! 
  • Limaliie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:32:22 följande:
    att tvingas föda massa barn och adoptera bort dem för att sverige inte ens går med på att man betalar för behandlingen själv är ett problem ! att inte kunna få en dotter / son är ett problem ! 
    Du har problem. Eller trollar du.
  • Anonym (charlie)
    Limaliie skrev 2015-03-10 12:39:40 följande:
    Du har problem. Eller trollar du.
    ja jag har ett problem , jag har ingen dotter. 
    men det försöker jag lösa och det blir inte bättre av att alla som redan har döttrar sitter och säger att det inte spelar någon roll. ni har ju döttrar så varför skulle ni bry er !? 
  • Dixie
    Fjäril kär skrev 2015-03-10 12:19:59 följande:
    därför att det statistiskt sett föds fler pojkar än flickor. 

Har man två barn av samma kön och skaffar ett tredje barn är det 51% chans att man får en till pojke och 49% chans att få en flicka.    (jag har dessutom själv tre pojkar ) 
    det är ju alltid i princip 51% chans för pojke och 49 % chans för flicka, det var därför jag skrev ca 50% - men du skrev att TS sannolikt kommer att få en pojke - det var därför jag undrade vad du baserade det antagandet på - för den procentenhetens skillnad mellan pojke/flicka kan du inte statistiskt påstå att även 3an kommer att bli en pojke.......
  • Anonym (Örk!)

Det ända du kan göra är att föda barn efter barn tills det blir en flicka!

Min brors fru gjorde samma sak. Nu har dom 6 st barn mellan 5-10år.

Lycka till!!

• Anonym (n)

har man redan 2 barn med samma kön är risken 75% att tredje blir samma, eftersom vissa män producerar mer av X eller Y-spermier. Detta enlig experter.

• Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:42:23 följande:
    ja jag har ett problem , jag har ingen dotter. 
    men det försöker jag lösa och det blir inte bättre av att alla som redan har döttrar sitter och säger att det inte spelar någon roll. ni har ju döttrar så varför skulle ni bry er !? 
    Jag kan förstå att man önskar sig ett visst kön - men jag kan inte förstå att du anser att skattesubventionerad sjukvård ska lösa ditt "problem" - om du så gärna vill ha en flicka finns det ju alternativ utomlands som du får vända dig till och betala själv för! 
  • Dixie
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 12:30:39 följande:
    du vet om att de flesta som adopterar vill ha flickor med va ? 
    hur vet du detta? jag tror att de allra flesta som adopterar gör det för att de vill ha ett barn - könet är ganska oväsentligt för de flesta! 
Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?