• Anonym (charlie)

Säker metod för att få dotter ?

hej ! 
    vi har 2 söner sedan innan och skall nu försöka oss på barn nummer 3 och vill väldigt gärna att det blir en flicka. 
    helt ärligt så vill vi inte ha en till pojke , eller jo , men inte som tredje barn när vi redan har två pojkar.

känns bäst att få en flicka nu så det inte behöver spela någon roll sedan !

hade vi fått en flicka först hade det såklart också varit skit samma vad nummer 2 och 3 blev.

men nu fick vi inte en flicka som första och måste försöka igen. 

har ni några tips för hur man får en dotter ? 

och vart kan man kolla könet i mycket tidigt skede ifall att det blir fel ? 

finns det någon behandling man kan göra i sverige för att få en flicka ? 
    iså fall vad kostar det ? 

vår familj kommer inte bli hel fören vi får vår dotter :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-10 12:40
    observera att tråden ligger i känsliga rummet.

dumma kommentarer om att kön inte spelar någon roll, att jag borde ge bort mina pojkar mm undanbedes vänligt men bestämt.
  • Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?
  • Anonym (Bearbeta)

För det första vill jag säga att jag förstår din känsla. För det andra vill jag säga att om ni försöker få en till behöver du bearbeta dina känslor och förbereda dig på hur du ska reagera om det blir en pojke till. För det finns ingen 100-procentig metod. Jag hoppas verkligen inte att du skulle göra en abort på ditt barn om det är en pojke! Isåfall, avstå. Sen tycker jag absolut inte att det ska läggas resurser i vårt land på att hjälpa människor att välja kön. Barnlösa barn har problem inte du.

Det finns metoder att tillgå. Googla på Gender Selection Kit. Där kan man köpa produkter och handledning hur man går tillväga för att få ett visst kön. Läs också om Shettlesmetoden här. www.babyhjalp.se/bli-gravid-med-pojke-eller-flicka.html

• VIDE MI

Kan förstå dej ts, men om du inte vill åka utomlands och välja ut spermier finns det ingen säker metod. Adoptera kanske?

Annars kanske du ska avstå, det känns helt orimligt att ta bort en pojke tycker jag..

• Nenne666
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:08:05 följande:
    varför skall jag behöva lämna landet bara för att vi har otur och bara får pojkar ?! 
    Otur? Allvarligt talat....
  • elyse

Pojkar kommer till under ägglossningen. Om man vill ha en flicka ska man ha sex strax före. (Sa en kvinna som fått just två flickor. Hennes man är läkare och ville bara ha flickor och var väldigt noga med detta). 

• elyse

Pojkar kommer till under ägglossningen. Om man vill ha en flicka ska man ha sex strax före. (Sa en kvinna som fått just två flickor. Hennes man är läkare och ville bara ha flickor och var väldigt noga med detta). 

• Donum
    elyse skrev 2015-03-10 16:15:47 följande:

Jag vet att det lär vara så, men vi har fått flickor både av sex under ägglossning och före ägglossning. Pojken fick vi också av sex under ägglossning. Det är nog inte hugget i sten detta.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Pucko)
    Donum skrev 2015-03-10 16:21:41 följande:

Jag vet att det lär vara så, men vi har fått flickor både av sex under ägglossning och före ägglossning. Pojken fick vi också av sex under ägglossning. Det är nog inte hugget i sten detta.

å jag har fått en kille som gjordes 2 dagar innan äl.
  • Anonym (Pucko)
    Donum skrev 2015-03-10 16:21:41 följande:

å jag har fått en kille som gjordes 2 dagar innan äl.
  • Limaliie

och min dotter kom till samma dag de plockade mig på ägg. (gjorde ivf)

Fy fan för denna TS, otur att få pojkar? Stackars dina söner och jag hoppas inte ni skaffar fler barn med tanke på hur du skriver.

Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?