• Anonym (charlie)

Säker metod för att få dotter ?

hej ! 
    vi har 2 söner sedan innan och skall nu försöka oss på barn nummer 3 och vill väldigt gärna att det blir en flicka. 
    helt ärligt så vill vi inte ha en till pojke , eller jo , men inte som tredje barn när vi redan har två pojkar.

känns bäst att få en flicka nu så det inte behöver spela någon roll sedan !

hade vi fått en flicka först hade det såklart också varit skit samma vad nummer 2 och 3 blev.

men nu fick vi inte en flicka som första och måste försöka igen. 

har ni några tips för hur man får en dotter ? 

och vart kan man kolla könet i mycket tidigt skede ifall att det blir fel ? 

finns det någon behandling man kan göra i sverige för att få en flicka ? 
    iså fall vad kostar det ? 

vår familj kommer inte bli hel fören vi får vår dotter :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-10 12:40
    observera att tråden ligger i känsliga rummet.

dumma kommentarer om att kön inte spelar någon roll, att jag borde ge bort mina pojkar mm undanbedes vänligt men bestämt.
  • Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?
  • princess77

Otur ;( Herregud,var tacksam över att ni kan planera ett barn till bara så där!
    Vi kämpade i många år och vi skulle göra allt för att få bli gravida igen....och ge min son en lillebror.Om du verkligen inte vill ha en son till tycker jag inte att du skall "skaffa" fler barn.

• Anonym (Anna)

Snälla ts, du får gärna ge en av dina söner till mig. Jag skulle bli jätteglad bara av att få ett barn. Jag kan inte få egna, så jag tar tacksamt emot en för dig oönskad son.

• GrönaDruvan

Vi har också två pojkar och ska nu försöka få ett till barn.

Visst finns önskan om en flicka. Det hade varit jätteroligt och sönerna vill så gärna ha en lillasyster.

MEN till skillnad från dig så har jag haft tur som fått mina söner, och skulle vi inte få en flicka nu så blir en son till så varmt välkommen också. Jag vet nämligen att det där inte går att styra över, och vi skaffar ju ett barn till just för att vi vill ha ett oavsett kön. Önska och fundera får man alltid göra, men man får faktiskt inte bli besviken när det handlar om ett barn.

• Anonym (K)

Tidigare har jag alltid tänkt att könet inte spelar någon roll på mitt framtida barn. Men nu när vi väl börjat planera för barn, så känner jag allt oftare att inte bara vill jag helst ha en flicka, utan också att jag verkligen inte vill ha en pojke. Anledningen? För att jag vill inte föda ytterligare en blivande man till denna skruvade värld, där merparten av världens problem beror på just män... Också att jag är trött på att uppfostra män! Som kvinnor "uppfostrar" vi så ofta både pappor och bröder, kollegor och partners...

Ett visst typ av manshat, absolut. Även om jag inte ser mig som en person som hatar nån, egentligen.. Och jag hatar absolut ingen på individnivå. Älskar människor, i alla dess former! Men just det manliga patriarkatet, nej usch...inget jag vill bidra till.

Men det är en väldigt svår känsla, som jag skäms för. Logiskt vet jag så klart att jag kommer älska även en pojke, att även han kommer vara välkommen. Att så mycket handlar om min uppfostran. Skulle t.ex. aldrig göra abort av en sådan anledning. Men kan ändå inte komma ifrån känslan, att jag helst inte vill föda en pojke..

• Penida

Jag kan inte hjälpa att bli ledsen när jag läser dessa trådar, att vilja abortera en önskad graviditet för att det visar sig var "fel" kön? Var lever vi, Kina?
    Nej, det gör mig ont. Min son är det bästa som hänt mig. Att snart gå och lägga sig och bli väckt av en alldeles ljuvlig pojke som kommer in till rummet på morgonen och ger mig ytterligere en dag av hans liv, det är något. Vad han har mellan benen är en förbannad skitsak.
    Jag har också en dotter, hon är det bästa som hänt mig liksom min son för att hon är hon är hon och förgyller min dag min dag efter dag. Inte för att hon har en snippa.
    Var glada åt att ni har fått fina barn, se dem.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Penida skrev 2015-03-11 00:36:06 följande:

Jag kan inte hjälpa att bli ledsen när jag läser dessa trådar, att vilja abortera en önskad graviditet för att det visar sig var "fel" kön? Var lever vi, Kina?
    Nej, det gör mig ont. Min son är det bästa som hänt mig. Att snart gå och lägga sig och bli väckt av en alldeles ljuvlig pojke som kommer in till rummet på morgonen och ger mig ytterligere en dag av hans liv, det är något. Vad han har mellan benen är en förbannad skitsak.
    Jag har också en dotter, hon är det bästa som hänt mig liksom min son för att hon är hon och förgyller min dag dag efter dag. Inte för att hon har en snippa.
    Var glada åt att ni har fått fina barn, se dem.

Det skickades iväg när jag ej var klar, tänkte som ovan, rättade lite.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (N)

TS, jag råder er att inse att det inte är en dotter ni vill ha utan en människa med en viss personlighet. Ni kommer annars bli besvikna om ni får en dotter som sportar, snusar, gillar blått och är elektriker. En sån har jag i min syskonskara. En annan i familjen, en ung flicka, är totalt ointresserad av killar, drar på sig en mössa för att slippa borsta håret och är inte ett dugg intresserad av kläder och shopping etc. Hon vill mest bara fiska med sin pappa.

Bara något att tänka på TS.

• Anonym (N)
    Anonym (charlie) skrev 2015-03-10 13:08:05 följande:
    varför skall jag behöva lämna landet bara för att vi har otur och bara får pojkar ?! 
    Hoppas dina pojkar aldrig nånsin kommer läsa detta.
  • Anonym (Örk!)
    Anonym (N) skrev 2015-03-11 02:17:09 följande:

TS, jag råder er att inse att det inte är en dotter ni vill ha utan en människa med en viss personlighet. Ni kommer annars bli besvikna om ni får en dotter som sportar, snusar, gillar blått och är elektriker. En sån har jag i min syskonskara. En annan i familjen, en ung flicka, är totalt ointresserad av killar, drar på sig en mössa för att slippa borsta håret och är inte ett dugg intresserad av kläder och shopping etc. Hon vill mest bara fiska med sin pappa. smile1.gif

Bara något att tänka på TS.

Word!

Jag är en typisk pojkflicka. Gillade inte klänningar, rosa, rosetter osv som barn.

Idag snusar jag, kör truck, lyssnar på metal, spelar tv-spel och tycker tjejer är dryga. Men jag har man och barn.
Svar på tråden Säker metod för att få dotter ?