• jagjag

    Riktiga symtom eller bara Lutinus??

    Är inne på ruvardag 12 och rejält modfälld. Har insett att allt jag känner antagligen bara beror på Lutinus, alla biverkningar som står kan ju också vara tecken på graviditet. Känns deppigt att inte kunna lita på sin kropp, vilket jag iofs inte kunnat göra tidigare heller uppenbarligen, men hade jag inte tagit Lutinus nu så hade jag typ inte ens behövt ta ett gravtest för att veta att jag var gravid. Tjuvtestade imorse också, negativt, och jag vet att det är tidigt men jag ville bara få nåt annat att tänka på än mitt skitjobb... Förlåt, deppigt inlägg. Hur håller man lågan och hoppet uppe??? Ni andra ruvare, hur mår ni så här runt rd 12?

  • Svar på tråden Riktiga symtom eller bara Lutinus??
  • bellis84
    Lemima skrev 2015-03-12 00:14:09 följande:

    Lycka till bellis i morgon håller tummarna. Styrke kram . Jag blöder ganska mycket är på rd 12.


    Tack!

    Tyvärr blev jag inte gravid, barnmorska från Sahlgrenska ringde nyss. Jag ska göra FET om ca 6 veckor, fick 3 embryon till frysen så hoppas att det kan gå vägen med någon av dom. Känns tungt.

    Kämpa på tjejer!
  • Dhalia
    Flisan1234 skrev 2021-03-22 10:43:54 följande:

    Är det någon som tar lutinus nu 2021 och har ont i magen? Är det vanligt??


    Menar du som mensvärk/molvärk eller faktist ont i magen? Har tagit det i 3 omgångar och aldrig haft ont i magen av dem, däremot mensvärk/molvärk, stickningar små kramper i typ livmoderområdet.
  • Flisan1234

    Jag får ont i övre delen av magen. Lite som när man har ätit asmycket o det bara trycker fast bara på den övre delen.

    Har inte haft ont idag (peppar, peppar). Hur länge har du tagit lutinus?

  • Dhalia
    Flisan1234 skrev 2021-03-23 21:15:25 följande:

    Jag får ont i övre delen av magen. Lite som när man har ätit asmycket o det bara trycker fast bara på den övre delen.

    Har inte haft ont idag (peppar, peppar). Hur länge har du tagit lutinus?


    Man kan ju bli lite trög i magen och uppblåst av lutinus med så kanske är pga de? Tarmarna jobbar långsammare typ av progesteronet. Ja har tagit de nu i 15 dagar. Hur länge har du?
  • Buggan
    Flisan1234 skrev 2021-03-22 10:43:54 följande:

    Är det någon som tar lutinus nu 2021 och har ont i magen? Är det vanligt??


    Jag har tagit 3 ggr/dag i 3 dgr nu. Dag 1 och 2 hade jag jättemkt biverkningar: värk i magen, både nedre o övre, hela tiden spänd, bubblar massor. Idag känns det bättre för inte lika ont/spänt men fortfarande lite spänd och känner mig uppblåst. Brösten är superömma och spända men det var dem redan innan äggutplocket..
  • Anonym (Vecka9)

    Hej! Jag hoppar in här. Är gravid i vecka 9 efter FET och har tagit Lutinus sedan insättning. Senaste två veckorna har jag varit konstant illamående och kräks flera gånger per dag. Funderar över hur mycket av illamåendet som kan bero på Lutinus och om jag borde prova att trappa ned.

    Ni som har tagit Lutinus under första veckorna av graviditet. Vilka symtom hade ni?

  • Dhalia
    Anonym (Vecka9) skrev 2021-04-05 19:59:16 följande:

    Hej! Jag hoppar in här. Är gravid i vecka 9 efter FET och har tagit Lutinus sedan insättning. Senaste två veckorna har jag varit konstant illamående och kräks flera gånger per dag. Funderar över hur mycket av illamåendet som kan bero på Lutinus och om jag borde prova att trappa ned.

    Ni som har tagit Lutinus under första veckorna av graviditet. Vilka symtom hade ni?


    Hej, jag skulle nog tro det är graviditeten och inte lutnius. Jag är nu inne i v6+0 och har inget illamående alls bara ont i nedre delen av ryggen typ vid svanskotan, ömma och svullna bröst. Men jag tar nu 2 lutinus/dag. Tar du 3?
  • Anonym (Vecka9)
    Dhalia skrev 2021-04-05 20:38:53 följande:

    Hej, jag skulle nog tro det är graviditeten och inte lutnius. Jag är nu inne i v6+0 och har inget illamående alls bara ont i nedre delen av ryggen typ vid svanskotan, ömma och svullna bröst. Men jag tar nu 2 lutinus/dag. Tar du 3?


    Jag hoppas så på det men inte varit på vul ännu så vågar inte hoppas på något. Flera MA tidigare men aldrig mått så illa. Ja, jag tar fortfarande tre. Hur länge ska du ta dem och hur länge har du tagit två per dag. Grattis till graviditeten :)
  • Dhalia
    Anonym (Vecka9) skrev 2021-04-05 20:46:42 följande:

    Jag hoppas så på det men inte varit på vul ännu så vågar inte hoppas på något. Flera MA tidigare men aldrig mått så illa. Ja, jag tar fortfarande tre. Hur länge ska du ta dem och hur länge har du tagit två per dag. Grattis till graviditeten :)


    Okej då blev ni gravida naturligt? Tänkte vid IVF så får man göra tidigt UL i v7-8. Har också 2 MA bakom mig så vågar inte heller hoppas alltför mycket. Ja har tagit 2 sedan testdagen. Ska på vul nästa vecka så är väldigt nervös då jag inte har så jättemycket symtom. När gör ni ultraljud?
  • Anonym (Meeeee)

    Jag är 34, min första äl.stimulation. Efter FSH och LH sprutor har jag tagit nu Lutinus i två veckor, alla möjliga biverkningar i början, yrsel, illamående, ont i bröstet, tråkigt humör, magbesvär.... men sedan efter en vecka blev det bättre.....idag är sista dag (dag 16 efter ÄL) inga mens än och graviditetstestet är neg. :( hur många dagar efter behandling med Lutinus kan man testa? Kan det vara en falsk neg? Kan mensen komma samtidigt med behandlingen eller måste man sluta med den först

  • Buggan
    Anonym (Meeeee) skrev 2021-04-06 11:55:27 följande:

    Jag är 34, min första äl.stimulation. Efter FSH och LH sprutor har jag tagit nu Lutinus i två veckor, alla möjliga biverkningar i början, yrsel, illamående, ont i bröstet, tråkigt humör, magbesvär.... men sedan efter en vecka blev det bättre.....idag är sista dag (dag 16 efter ÄL) inga mens än och graviditetstestet är neg. :( hur många dagar efter behandling med Lutinus kan man testa? Kan det vara en falsk neg? Kan mensen komma samtidigt med behandlingen eller måste man sluta med den först


    Första ggn för mig med! Har därför inte svar på dina frågor men hade också massa biverkningar som du, men efter 7 dgr m lutinus har det nu försvunnit. Skönt ja!! Men undrar om man kan läsa in ngt av det? Vänjer sig kroppen vid hormonerna? Ngn som vet kanske?
  • Dhalia
    Anonym (Meeeee) skrev 2021-04-06 11:55:27 följande:

    Jag är 34, min första äl.stimulation. Efter FSH och LH sprutor har jag tagit nu Lutinus i två veckor, alla möjliga biverkningar i början, yrsel, illamående, ont i bröstet, tråkigt humör, magbesvär.... men sedan efter en vecka blev det bättre.....idag är sista dag (dag 16 efter ÄL) inga mens än och graviditetstestet är neg. :( hur många dagar efter behandling med Lutinus kan man testa? Kan det vara en falsk neg? Kan mensen komma samtidigt med behandlingen eller måste man sluta med den först


    Det kan vara så att du måste först sluta med lutnius för att mensen ska komma hade så på min första IVF det blev då negativt men testdagen var 18 dagar efter äggplock så definivt var de negativt. Tyvärr så låter drt som det inte blev något denna gången :(
  • Anonym (Vecka9)
    Dhalia skrev 2021-04-06 07:59:07 följande:

    Okej då blev ni gravida naturligt? Tänkte vid IVF så får man göra tidigt UL i v7-8. Har också 2 MA bakom mig så vågar inte heller hoppas alltför mycket. Ja har tagit 2 sedan testdagen. Ska på vul nästa vecka så är väldigt nervös då jag inte har så jättemycket symtom. När gör ni ultraljud?


    Nej, vi gjorde FET. Var på ultraljud i torsdags och allt såg fint ut så nu är jag lite lugnare :) Lycka till på ditt vul! Det är ju så väldigt olika hur mycket symtom vi känner.
  • Dhalia
    Anonym (Vecka9) skrev 2021-04-10 14:29:24 följande:

    Nej, vi gjorde FET. Var på ultraljud i torsdags och allt såg fint ut så nu är jag lite lugnare :) Lycka till på ditt vul! Det är ju så väldigt olika hur mycket symtom vi känner.


    Ja just de, de skrev du ju redan i början haha aa gravidhjärna här ;) ååh va härligt då var de lite senare ultraljud men alla kliniker har sina rutiner. Jag blir v7+3 när jag har ultraljudet. Men hur mycket kände du i v6 va hade du för symtom då om du kommer ihåg? :)
Svar på tråden Riktiga symtom eller bara Lutinus??