hur byter man personnummer?
jag vill byta personnummer så att mitt tidigare liv inte står dokumenterat någonstans, hur gör jag??
jag vill byta personnummer så att mitt tidigare liv inte står dokumenterat någonstans, hur gör jag??
Du kan få ett nytt personnummer genom att byta kön. Du lär dock inte kunna lura de som ska göra din könsidentitetsutredning.
Du kan få ett nytt personnummer genom att byta kön. Du lär dock inte kunna lura de som ska göra din könsidentitetsutredning.
Man får inte byta personnummer-punkt. Säga upp medborgarskap gör man bara om man flyttar utomlands och de kräver det för att bli medborgare i just det landet. Räcker det inte att flytta långt inom Sverige.då känner ju ingen dig alls och det gamla borde därmed inte spöka.
Du kan flytta utomlands och bli medborgare där och säga upp ditt svenska medborgarskap..
Eller hitta en gammal enstöring som bott ute i en stuga längre än va du levt.
Bli vän med enstöringen tills han/hon dör, då irrar du runt på gatorna och verkar lite obegåvad men kontaktsökande. Be om hjälp för att din "pappa" har dött och du har levt i skogen med han hela ditt liv.
Om du kan spela bra och planerar bra så kanske de kan funka.
Du kan flytta utomlands och bli medborgare där och säga upp ditt svenska medborgarskap..
Eller hitta en gammal enstöring som bott ute i en stuga längre än va du levt.
Bli vän med enstöringen tills han/hon dör, då irrar du runt på gatorna och verkar lite obegåvad men kontaktsökande. Be om hjälp för att din "pappa" har dött och du har levt i skogen med han hela ditt liv.
Om du kan spela bra och planerar bra så kanske de kan funka.
Svaret är nej. Absolut nej. Personnumret följer dig hela livet. Har man tillräckliga skäl så kan man få skyddad identitet. Man behåller sitt personnummer men det spärras i olika register som t.ex. försäkringskassan, folkbokföringen, skatteverket mm. Men vid några tillfällen när det har handlat om riktigt allvarliga hot mot personens liv i samband med t.ex. att vittna i fall med mycket grov brottslighet har det faktiskt hänt att man fått en helt ny identitet med nytt personnummer. Men som sagt mycket, mycket svårt. Varför vill du byta personnummer ts ?
Du är rätt körd då. Flytta till ett afrikanskt land eller nått som inte har lika stora kontroller och som går att muta, du kanske inte blir av med medborgarskapet men ingen har koll på dig där.