Dasha skrev 2015-03-12 20:03:53 följande:
Dockan, Natulcien, CissiJissi, Donum! tack så mycket för ert stöd!
sonen är 6 månader och 1 dag
varit på BVC idag, träffade läkare.
vikt 7275 (han hade precis bajsat
)
längd 69
det märktes väldigt tydligt att sköterskan klagat på mig, så läkaren var inställd från början ganska aggressivt och tryckte på det här med "öka mängden av riktig mat" utan att jag ens hann säga nåt. 
sköterskan och läkare skrek i kör: "mera mat, mindre bröstmjölk!"
(ni förstår att jag överdriver, fast bara litegrann. jättejobbiga var de iaf
)
jag visade utskrifter från amningshjälpen och citerade Livsmedelverket. De svarade att man ska titta individuellt på varje barn. 
jag frågar: varför då just mitt individuella barn behöver så mycket mat istället för bröstmjölk nu? han är ju jättetidig med allt, kryper, ställer sig upp med lite stöd, pigg, glad, nöjd.
läkaren: det är just för att han rör sig så mycket, därför behöver han mera mat.
alltså jag förstår inte logiken... Nu tycker de att han rör sig för mycket, därför klarar han sig inte på bara bröstmjölk. Hade han varit mindre pigg och mindre rörlig - då skulle de väl säkert sagt att han rör sig för lite därför att han får i sig för lite näring!
Om jag hade varit i din situation hade jag bytt BVC helt och hållet. Det finns ingen anledning att gå till någon som kommer med felaktiga råd och klagar på dig som förälder. En av BVCs främsta uppgifter är att stötta föräldrar, klarar de inte av detta har de inte mycket att komma med.
Du som förälder ska känna dig bekräftad på BVC!
Det finns massor av duktiga och kompetenta BVC-sjuksköterskor!
Du har helt rätt som tittat i Livsmedelsverkets och amningshjälpens råd.