• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-01 20:34:38 följande:

Vi flyr landet och åker till Norge. Ska hälsa på lite familj. Så det blir kul, jag vet att tiden kommer rusa iväg.

Ja, det gör vi. Har redan hämtat ut det så den ligger här hemma och väntar.

Vilken film ska ni se? Om ni har bestämt. Behöver filmtips! Gillar egentligen allt utom action och barnfilmer men tycker ändå det är svårt att hitta någon som verkar bra.

Åh så härligt :)

Ja okej! :) vilken cykeldag börjar ni på?

Jag o min vän ska se mazerunner och på lördag ska jag o sambon se the martian haha. En riktig biohelg blir det :)
  • Zazou
    chbw skrev 2015-10-01 21:08:08 följande:
    Åh så härligt :)

Ja okej! :) vilken cykeldag börjar ni på?

Jag o min vän ska se mazerunner och på lördag ska jag o sambon se the martian haha. En riktig biohelg blir det :)
    Börjar på cd 5 med pergon.

Aha mysigt, du får berätta vad du tyckte om filmerna efter helgen!:)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-01 09:19:15 följande:
    Allt jag skrev försvann.. försöker igen :)

Hej fina du!

Tror inte det var förkylning. Var nog förkänningar åå mensen, för såklart kom den på bim-dagen och i princip samma klockslag som den alltid kom förut när jag var helt regelbunden...

Fy. Haft ont hela natten men nu blir det bara värre. Ska bli så skönt att få komma hem och sova nu..

Så blir inga fler tester den här gången :/

Ja okej ;) heter ju frikort när man fyllt upp högkostnadskortet så :D glömde googla inatt, så får göra det när jag kommer hem eller nu inatt :)

Okej! Ursch förstår dig :( så less på folk som säger så. Hur lätt är det att ignorera en längtan somt så stark att kropåen fysiskt "skriker" efter en liten.... :/

Ja.. det är ju det :(

Härligt med lite träning o bra sällskap iallafall! :)

Jo. Jag har ringt nu, ska bli uppringd vid elva, så får se vad de säger o hoppas de inte har fullt. Man måste in för vul typ cykeldag fem, så typ på tisdag isåfall. Jobbar då så hoppas isåfall åå en tidig tid så jag kan hinna sova innan jobbet...

Så less idag. Visserligen blivit lite ledsen när mensen kommit men känner mig totalt nedbruten nu. Fy. Ska bli skönt o sova sen....

Massor med kramar till dig!
    Jäkla familjeliv, försökte skriva igår igen men allt sega.

Vill börja med att sända dig en styrkande kram, känslan när mensen kommer är aldrig rolig. Den dagen är den värsta på hela månaden, fan vad man gråter. =(
    Man gråter ofta i sin ensam för det är ingen som förstår på riktigt hur kan man vara ledsen för mens, tur har jag sambon och TUR att jag har er och att vi har varandra. Hjärta

Nu börjar ni snart med er behandling, håller alla tummarna för er.
    Tack och lov finns det så fina möjligheter, snart har vi våra bebisar.

Såg att du ska på bio i helgen, vilken härlig höst aktivitet.
    Själv jobbar jag men på lördag är vi hembjudna till ett par goda vänner på lite middag. =)

Nu ska jag snart dra till jobbet. Hoppas du får en bra fredag, massa goa kramar.

• Tess1984
    BusigaSyrran skrev 2015-10-01 19:59:24 följande:
    Nej inte direkt, vi ska prata igen den 13 men har äl ca 18 så blir nog utan något nu denna månaden.

Jodå appen är bra bara lite jobbigt att ta de samma tid varje dag när man har barn och jobb och kan ha sovit dåligt. Ska ju helst ha sovit 5 timmar och helst inte ta det 04 om man annars tar det 05 ex. Men den har iaf hittat min ägglossning och jag har använt den i två månader nu. Men kör gärna med den då det kan va försent m älstickorna och ge fel svar osv. Så tar bara älstickor när nc tror jag ska närma mig äl.
    Zazou skrev 2015-09-30 20:43:03 följande:

Då förstår jag om ni är både förvånade och frustrerade. Regelbunden cykel och ni har varit gravida förut gör ju att man höjer ett ögonbryn när det inte tagit sig efter ett år. Och även om det inte är något man vill höra sa vår doktor flera gånger att vi ska räkna med att tar ett år, trots behandling, men inte vara oroliga om det tar två. Så det är surt att höra även om man innerst inne vet om att det tar tid.

Hur gammal är ert första? Jag är också 25 år.

H*n är 3,5år, egentligen försök sen barnet va 6 mån men då med det tar sig när det tar sig. Efter bröllopet förra året satsade vi allt och m tester men utan något resultat.Nej va bara prat om spolningen så får nog reda på mer den 13de när vi ska prata i telefonen då om hur det har gått. Bokade tiden direkt efter spolningen och har ägglossning den 18. Blir att försöka som vanligt denna månaden. Är så sjukt jobbigt när jag har så många på facebook som är gravid och vissa redan har fått sina bebisar och man bara ser hur tiden går. Att veta hur länge man försökt och att längta så mycket att man bryter ihopa varje gång man får mensen :(

Men jag hoppas jag och ni i gruppen blir gravida snart och att vi får våran önskan.
    Japp nu är det babyboom bland mina vänner på facebook, en vän blev nyligen gravid med sitt tredje barn, självklart utan planering, det bara hände.....varför kan det bara inte hända mig/oss???? Varför ska det vara så svårt för oss?

Är du öppen med er barnlöshet? Kan du prata med familjen/vänner om detta?
    Jag har min syster jag brukar spy ut galla för och några vänner men jag börjar bli less på alla råd man får om att man ska slappna av, sluta tänka på det eller fokusera på annat, hur jäkla lätt är det då???
    Jag vet att min sambo också längtar efter barn men han visar det inte för mig för han ser hur dåligt jag mår över detta.

Nu ska jag fixa mig inför jobb, ha en fin dag, kramar.

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-02 08:14:43 följande:

Jäkla familjeliv, försökte skriva igår igen men allt sega.

Vill börja med att sända dig en styrkande kram, känslan när mensen kommer är aldrig rolig. Den dagen är den värsta på hela månaden, fan vad man gråter. =(

Man gråter ofta i sin ensam för det är ingen som förstår på riktigt hur kan man vara ledsen för mens, tur har jag sambon och TUR att jag har er och att vi har varandra.

Nu börjar ni snart med er behandling, håller alla tummarna för er.

Tack och lov finns det så fina möjligheter, snart har vi våra bebisar.

Såg att du ska på bio i helgen, vilken härlig höst aktivitet.

Själv jobbar jag men på lördag är vi hembjudna till ett par goda vänner på lite middag. =)

Nu ska jag snart dra till jobbet. Hoppas du får en bra fredag, massa goa kramar.

Ja fy. Verkligen hemskt. Och nu har endovärken fullt kommit tillbaks. Haft så ont senaste dygnet x( vågar inte ta värktabletter på jobbet dock eftersom jag blir dåsig av dem :/

Ja. Tur att det finns folk som förstår och som man kan prata med <3

Ja. Fick faktiskt tid för vul idag så är påväg dit nu. Om allt ser bra ut borde jag kunna påbörja behandlingen om bara ett par dagar. Tror det är dag tre eller fem man ska börja på. Ja verkligen! Ja snart har vi dem <3

Ja, det ska bli mysigt! Får se om det blir med sambon imorgon dock, han började tydligen känna sig förkyld :o

Åh mysigt med vänner och middag!

Ja, hoppas det går snabbt hos läkaren så jag ka åka hem o sova... :p hoppas du med får en fin dag!

Massor med kramar!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-02 06:16:03 följande:

Börjar på cd 5 med pergon.

Aha mysigt, du får berätta vad du tyckte om filmerna efter helgen!:)

Okej! :)

Det ska jag absolut göra :)

Hoppas ni får en härlig resa! Kram
  • chbw

Snabba puckar...

Vul såg bra ut. Fick hämta ut mediciner på en gång.

Imorgon blrjar jag ta letrozol (tablett) och ska ta en om dagen till och med onsdag. Måndagen efter ska jag på vul igen och där bestämmer de när jag ska ta ovitrelle (sprutan), och den ska jag ta på mig själv hemma...

Lite rädd för hur jag kommer reagera på hormonerna nu. Brukar va så känslig. Känns iallafall lite bättre nu än igår iallafall, när det snart är igång! :)

Kram

• Zazou
    chbw skrev 2015-10-02 10:20:11 följande:

Snabba puckar...

Imorgon blrjar jag ta letrozol (tablett) och ska ta en om dagen till och med onsdag. Måndagen efter ska jag på vul igen och där bestämmer de när jag ska ta ovitrelle (sprutan), och den ska jag ta på mig själv hemma...

Lite rädd för hur jag kommer reagera på hormonerna nu. Brukar va så känslig. Känns iallafall lite bättre nu än igår iallafall, när det snart är igång! :)

Kram

Ååååh vad skönt! Nu är du också igång! Vad gör de olika medicinerna?
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-10-02 10:20:11 följande:

Snabba puckar...

Kram

Härligt tjejen! Nu är du igång på riktigt!

Jag åt ju letrozole denna månaden. Spännande att se hur den fungerar för dig. Själv har jag bim på onsdag men känner inget speciellt alls.

Många kramar
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-02 11:59:07 följande:

Ååååh vad skönt! Nu är du också igång! Vad gör de olika medicinerna?

Ja superskönt :)

Tabletterna ska stimulera ägget/n att växa och sprutan ska som jag förstår det säkerställa att det lossar :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning