• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-02 12:51:35 följande:

Härligt tjejen! Nu är du igång på riktigt!

Jag åt ju letrozole denna månaden. Spännande att se hur den fungerar för dig. Själv har jag bim på onsdag men känner inget speciellt alls.

Många kramar

Ja äntligen!

Jaaa det var från dig jag kände igen namnet på tabletterna haha :) kände du av dem något när du åt dem? :)

Oh håller tummarna för bim nu!

Massor med kramar :)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-02 08:32:36 följande:
    Ja fy. Verkligen hemskt. Och nu har endovärken fullt kommit tillbaks. Haft så ont senaste dygnet x( vågar inte ta värktabletter på jobbet dock eftersom jag blir dåsig av dem :/

Ja. Tur att det finns folk som förstår och som man kan prata med <3

Ja. Fick faktiskt tid för vul idag så är påväg dit nu. Om allt ser bra ut borde jag kunna påbörja behandlingen om bara ett par dagar. Tror det är dag tre eller fem man ska börja på. Ja verkligen! Ja snart har vi dem <3

Ja, det ska bli mysigt! Får se om det blir med sambon imorgon dock, han började tydligen känna sig förkyld :o

Åh mysigt med vänner och middag!

Ja, hoppas det går snabbt hos läkaren så jag ka åka hem o sova... :p hoppas du med får en fin dag!

Massor med kramar!
    Hej fina, nej men fy vad jobbigt, tycker synd om dig. =(
    Hur många dagar brukar du ha så ont under mensen?
    Läste att du varit hos gyn, snart drar din behandling igång, spännande och vilken fantastisk möjlighet, nu är bebisarna nära oss.....=)

Hehe, hoppas du får en fin helg, själv ska jag jobba och sen är vi bortbjudna på kvällen, på söndag ska vi hem till våra vänner och träffa deras nyfödda, just nu har det varit babyboom bland mina vänner, både skoj och jobbigt samtidigt, jag vill också ha bebis NUUUU!!!

Hoppas du får en fin kväll. kramar i massor
  • halo83

Äl+4 idag å rekordhög temp... Hoppas det håller i sig.

Haft sån konstig molvärk i magen idag.. De gör inte direkt ont, mer obehagligt å att man känner att den finns där..

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-02 20:28:21 följande:

Hej fina, nej men fy vad jobbigt, tycker synd om dig. =(

Hur många dagar brukar du ha så ont under mensen?

Läste att du varit hos gyn, snart drar din behandling igång, spännande och vilken fantastisk möjlighet, nu är bebisarna nära oss.....=)

Hehe, hoppas du får en fin helg, själv ska jag jobba och sen är vi bortbjudna på kvällen, på söndag ska vi hem till våra vänner och träffa deras nyfödda, just nu har det varit babyboom bland mina vänner, både skoj och jobbigt samtidigt, jag vill också ha bebis NUUUU!!!

Hoppas du får en fin kväll. kramar i massor

Hej tjejen :)

Kan vara allt från en dag till alla dagar (3-4).. går lite i vågor över dagen också.

Ja! Redan imorgon (lördag) ska jag ta första tabletten! Får se hur det går nu o hoppas på ingen överstimulering. Ja nu är det fasen vår tur!! :)

Okej :) mysigt o träffa bäbis o samtidigt jobbigt :/ snart är det folk som hälsa på våra bäbisar!! :)

Var på bio nu på kvällen. Sov bara två timmar på dagen, så slocknade en stund under filmen. Haha. Missade ingenting viktigt ändå verkade det som :)

Massor med kramar
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-02 21:52:23 följande:

Äl+4 idag å rekordhög temp... Hoppas det håller i sig.

Haft sån konstig molvärk i magen idag.. De gör inte direkt ont, mer obehagligt å att man känner att den finns där..

Hej, vad skoj. Vi ligger nära varandra i cykeln, jag är på dag äl+5, när tänkte du börja testa? Jag känner tyvärr inget konstigt i min kropp förutom det vanliga som man brukar känna innan mens.

kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-03 00:14:36 följande:
    Hej tjejen :)

Kan vara allt från en dag till alla dagar (3-4).. går lite i vågor över dagen också.

Ja! Redan imorgon (lördag) ska jag ta första tabletten! Får se hur det går nu o hoppas på ingen överstimulering. Ja nu är det fasen vår tur!! :)

Okej :) mysigt o träffa bäbis o samtidigt jobbigt :/ snart är det folk som hälsa på våra bäbisar!! :)

Var på bio nu på kvällen. Sov bara två timmar på dagen, så slocknade en stund under filmen. Haha. Missade ingenting viktigt ändå verkade det som :)

Massor med kramar
    Hej tjejen =)

Hur var filmen, trots att du somnade stundvis? hehe, vilken såg ni?

Nu ska jag snart iväg och jobba, helgpassen är roliga....det brukar vara fullt ös. =)
    Nu får jag snart fixa till mig, vi ska nämligen på middag direkt efter jobbet idag.

Hoppas du får en fin dag, skulle du på bio idag igen? Kramar i massor
  • halo83

Tror jag ska börja på söndag nästa vecka :) har ett testa tidigt hemma

Tess1984 skrev 2015-10-03 08:01:31 följande:

Hej, vad skoj. Vi ligger nära varandra i cykeln, jag är på dag äl+5, när tänkte du börja testa? Jag känner tyvärr inget konstigt i min kropp förutom det vanliga som man brukar känna innan mens.

kram

• varningsljus
    chbw skrev 2015-10-02 16:11:14 följande:

Ja äntligen!

Jaaa det var från dig jag kände igen namnet på tabletterna haha :) kände du av dem något när du åt dem? :)

Oh håller tummarna för bim nu!

Massor med kramar :)

Hej! Nej hag kan inte minnas att jag kände något av dem... bara att jag fick mer älsmärtor än jag nog känt nån gång tidigare :)

Pergotime kände jag mig illamående med...

Har du känt något med letrozole?

Tack det kan behövas!

Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-03 08:12:00 följande:

Hej tjejen =)

Hur var filmen, trots att du somnade stundvis? hehe, vilken såg ni?

Nu ska jag snart iväg och jobba, helgpassen är roliga....det brukar vara fullt ös. =)

Nu får jag snart fixa till mig, vi ska nämligen på middag direkt efter jobbet idag.

Hoppas du får en fin dag, skulle du på bio idag igen? Kramar i massor

Hej fina du :)

Den var väldigt bra faktiskt :) vi såg mazerunner, den senaste :)

Okej, kul när det händer mycket! O justja, ni var bortbjudna! Kul :)

Vi skulle på bio idag egentligen men sambon är förkyld så han orka inte åka haha. O jag är helt slut :p så vi kör hemmamys :)

Hoppas du får en härlig kväll!

Massor med kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-10-03 14:25:05 följande:

Hej! Nej hag kan inte minnas att jag kände något av dem... bara att jag fick mer älsmärtor än jag nog känt nån gång tidigare :)

Pergotime kände jag mig illamående med...

Har du känt något med letrozole?

Tack det kan behövas!

Kramar

Okej :o oj.. hoppas inge mer älsmärta än den kah redan har haha. Tog första tabletten nyss så känner inget än så länge :p får se om någon dag :)

kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning