• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-08 10:44:45 följande:
    Hej igen fina.

Det låter hur bra som helst, undras varför inte vi fick det förslaget, ska verkligen ta upp det nästa gång med läkaren, om det blir en nästa gång men som det känns just nu får vi gå på pergotime igen och det är sista kuren, känns sådär om jag ska var ärlig, jag är också öppen för IVF, är så glad att den möjligheten finns men nu har vi en pergotime kvar och jag försöker tänkta att det måste funka.

Den kursen som jag hittade uppe i Stockholm är bara en helgkurs, den känns väldigt spännande. Hoppas jag kan få gå den. =)

Vi kommer vara i Skottland från torsdag till söndag, vi ska besöka massa slott och  se den vackra naturen, jag ser en serie som utspelar sig i Skottland just nu och det känns därför extra spännande. Serien heter Outlander, den är så sjukt bra, väntar på att nästa säsong ska dra igång.

Oki, känner du något i äggstockarna nu när du blir behandlad? Jag kände det direkt med pergotime, hugger till och spänner på något konstigt sätt, haha.
    Ska bli spännande att höra om ditt besök på måndag, lycka nu till.

Nu ska vi tvätta och städa sen ska vi ner i stan och klippa sambons hår inför överraskningsfesten ikväll...kramar i massor. =)
    Hej tjejen =) 

Ja, jag tyckte det med, hade ingen aning om hur insemination (mer än att mannen lämna prov o så skickades det in, men inte att de skulle in direkt i livmodern o att de skulle plocka ut de "bästa") fungerade innan jag läste på klinikens hemsida.. =) 
    Okej. Kanske du kan få testa letrozol också? De säger ju att den ska vara snäppet bättre än pergo, men jag har ju såklart absolut ingen aning =) 

Ja men vad spännande!! =) Håller tummarna att du kan gå den! 

Oh så härligt! hahah tänkte precis "outlanders" när du nämde "serie som utspelar sig i skottland" hehe! Har inte sett serien själv, men min kollega har rekommenderat böckerna så har köpt den första, men inte kommit igång o läsa den än =) 

ja oh ja. Fick ont redan dag två, blev tvungen tillomed o ta citodon, men hade ju mens fortfarande så kan vart blandat med vanliga endovärken såklart. Men har haft som molande/ilande i äggstockarna varje dag sen dess, får se om det hänt något på måndag =) 

Ooooh ha så himla kul ikväll =) jag ska handla lite för morgondagen när vi får gäster i två omgångar, och så ska jag sova några timmar efter handlingen =) förska baka o sy lite ikväll/natt tänkte jag =)
    massor med kramar =)
  • varningsljus

Hej gänget!

Vad har ni för amh-värde ? Min läkare sa att alla mina prover var bra men barnmorskan (som bokar besöken på kliniken) har nu vid ett par tillfällen påpekat mitt höga amh (14,6) och sagt att det absolut måste innebära att jag har pco.

Vilket min läkare har avfärdat helt och sagt att inget annat tyder på pco.

Jag blir inte klok! Vad har ni för erfarenheter?

Jag har nu bett läkaren ringa upp mig. Känns så hopplöst efter att mensen kom denna månaden också... :'(

Kramar

• Zazou

Har jag förstått rätt att ingen annan här fått provera eller något liknande för att få mens? Tog sista pillret i söndags och var väl lite naiv när jag trodde det skulle dra igång på en gång. Men ingenting. Har aldrig längtat så efter en mens förut. Är nog ingen annan här som gör heller.
    Men undrar hur lång tid det ska ta. Har läst om allt från någon som fick mens innan sista pillret till nån som aldrig fick. Blir ju inte klok.

• halo83

Svårt å säga om de e pms då jag så sällan upplever att jag har de.

Men jag har lite lite molrk till å från, illamående sjuklig trötthet och frossa.

Tess1984 skrev 2015-10-08 10:34:54 följande:

Hej

Lycka till, kan ju vara för tidigt att testa. Hoppas tempen håller i sig.

Hur känner du dig i kroppen? PMS? Känns det som vanligt?

Kram

• Maaliin2015

Hallå tjejee ! Mensen kom igår.. tråkigt men sant , men jag är inte jätteledsen för det med tanke på att jag och min man ska till göteborg den 22 oktober

Hoppas allt är bra med er andra.

Kraam

• chbw
    varningsljus skrev 2015-10-08 12:27:11 följande:

Hej gänget!

Vad har ni för amh-värde ? Min läkare sa att alla mina prover var bra men barnmorskan (som bokar besöken på kliniken) har nu vid ett par tillfällen påpekat mitt höga amh (14,6) och sagt att det absolut måste innebära att jag har pco.

Jag har nu bett läkaren ringa upp mig. Känns så hopplöst efter att mensen kom denna månaden också... :'(

Kramar

Hej! =) 
    Kan inte svara angående amh, för min pcos såg de på ett annat värde. (S-SHGB tror jag det hette). Hoppas läkaren ringer snart! 

kramar
  • chbw
    Zazou skrev 2015-10-08 19:07:29 följande:

Har jag förstått rätt att ingen annan här fått provera eller något liknande för att få mens? Tog sista pillret i söndags och var väl lite naiv när jag trodde det skulle dra igång på en gång. Men ingenting. Har aldrig längtat så efter en mens förut. Är nog ingen annan här som gör heller.
    Men undrar hur lång tid det ska ta. Har läst om allt från någon som fick mens innan sista pillret till nån som aldrig fick. Blir ju inte klok.

Hej =) 
    Jag har fått provera, men jag fick det för o stoppa mensen, så kan inte hjälpa dig där :/ Den har tydligen många användningsområden. Jag tog visserligen bara i 7 dagar, men minns inte när mensen kom efter. 
    Håller tummarna att den kommer snart =) Tänker att om den inte kommit innan veckan är slut borde du ringa läkaren? =) 
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-08 22:17:40 följande:

Svårt å säga om de e pms då jag så sällan upplever att jag har de.

Men jag har lite lite molrk till å från, illamående sjuklig trötthet och frossa.

Oki, i så fall tycker jag dina symtom låter lovande, jag är en sådan som upplever allt innan mens, alltid lika skengravid. Denna månaden upplever jag inte lika mycket PMS men jag tror akupunkturen har hjälpt mig.

Kram
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-10-09 06:58:12 följande:

Hallå tjejee ! Mensen kom igår.. tråkigt men sant , men jag är inte jätteledsen för det med tanke på att jag och min man ska till göteborg den 22 oktober

Hoppas allt är bra med er andra.

Kraam

Tråkigt med mens men skönt att du mår bra. Vad händer i Göteborg? Ska ni dit på en liten minisemester? Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-10-08 12:27:11 följande:

Hej gänget!

Kramar

Hej fina.  Tyvärr kan jag inte svara  på din fråga men jag hoppas läkaren gav dig bättre svar?  Nu är familjeliv segt igen så skriver mer senare. KRam
Svar på tråden Fertilitetsutredning