• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Kolan91

Hej tjejer! Hoppas det blir många fina plus i slutet på mars/i början på april!

Jag ska börja med letrozol och progrestall denna månad. Min äl sker under påskhelgen och jag kan därför inte kolla äggblåsor. På skärtorsdagen är jag på dag 10 och tisdagen efter helgen är jag på dag 15. När hade ni bokat vul. Dag 10 eller 15?

Ni som käkat letrozol. Har ni fått äl exakt 1 vecka efter sista tabletten?

Kan man se på vul hur många/om man släppt ett ägg? :p

Kram!

• chbw
    Kolan91 skrev 2016-03-15 08:10:05 följande:

Jag ska börja med letrozol och progrestall denna månad. Min äl sker under påskhelgen och jag kan därför inte kolla äggblåsor. På skärtorsdagen är jag på dag 10 och tisdagen efter helgen är jag på dag 15. När hade ni bokat vul. Dag 10 eller 15?

Kram!

jag skulle kolla dag 10 =) men vid letrozol kan äggstockarna vara "busiga", min ena stimulering syntes inget på vul, men fick äl ca 5-6 dagar senare ändå. 
  • velicious01
    Kolan91 skrev 2016-03-15 08:10:05 följande:

Kram!

Kan inte svara på när de är bäst med vul då vi gjorde insemination och hade sexförbud till dag 17 :P men vi kikade vul dag 12, 16 och 17.

Så dag10 borde vell funka så ni kan kika äggblåsor och mäta :)

Jag fick äl på dag 17 med letrozol o sen fick jag ta ovitrelle dag 16 för att ägglossa.

Lycka till med behandlingen fina.

Kram!
  • velicious01
    chbw skrev 2016-03-14 19:36:44 följande:

jo :P 

ah okej =) åh men då är det snart ur kroppen iallafall! :) håller tummarna! 

Jag var där idag, en liten ensam en på ca 13mm, så ska ta gonal f några dagar till o så vul igen på torsdag morgon =) 

kram!

Åh hoppas på guldägg nu då :)

Tack! Testade svagt plus idag igen, men nu ska jag hålla mig bara liiite lite till dag 12.

Kram!
  • Kolan91

Okej, tack för svar. Funderar även på att gå över gränsen och satsa på dubbelkur från början eller blir jag bara straffad då pga min girighet tro? Haha

Eller kanske ta 1 tablett, 2,2,1,1 för en extra skjuts. Har en känsla som säger att det behövs! Har två dagar att resonera mig fram till ett bra svar! ;)

Jag ser att du är påväg att plussa. Vad spännande. Hur många kurer med letro? Några egna tolkningar vad gäller receptet? ;)kram!

velicious01 skrev 2016-03-15 13:26:30 följande:

Kan inte svara på när de är bäst med vul då vi gjorde insemination och hade sexförbud till dag 17 :P men vi kikade vul dag 12, 16 och 17.

Så dag10 borde vell funka så ni kan kika äggblåsor och mäta :)

Jag fick äl på dag 17 med letrozol o sen fick jag ta ovitrelle dag 16 för att ägglossa.

Lycka till med behandlingen fina.

Kram!

• Kolan91

Jag förstår. Funderar som sagt att ta några extra tabletter för att ge det en ärlig chans! Skulle vara hjärtekrossande att komma på vul efter enkelkur och ingen som vuxit till sig. Men jag får se hur jag gör :)

chbw skrev 2016-03-15 12:11:32 följande:

jag skulle kolla dag 10 =) men vid letrozol kan äggstockarna vara "busiga", min ena stimulering syntes inget på vul, men fick äl ca 5-6 dagar senare ändå. 

• BusigaSyrran
    velicious01 skrev 2016-03-14 16:18:42 följande:

Vad tråkigt <3 ja de blir ju extra tufft o irriterande när man hoppas så mycket vid behandling o allt ser bra ut. Hoppas provet visade på äl iaf. Vilken dag va de mätte på 13 mm?

Kram!

De kollade på dag 12 och sen hade det inte växt så mycket på dag 15 heller så på fredag ska jag göra blodprov för att se om jag har haft ägglossning.

Vi har ändå försökt denna månaden om i fall att.
  • velicious01
    Kolan91 skrev 2016-03-15 16:43:43 följande:

Okej, tack för svar. Funderar även på att gå över gränsen och satsa på dubbelkur från början eller blir jag bara straffad då pga min girighet tro? Haha

Eller kanske ta 1 tablett, 2,2,1,1 för en extra skjuts. Har en känsla som säger att det behövs! Har två dagar att resonera mig fram till ett bra svar! ;)

Jag ser att du är påväg att plussa. Vad spännande. Hur många kurer med letro? Några egna tolkningar vad gäller receptet? ;)kram!

Hej tjejen :)

Risken är ju liten att bli överstimulerad vid letro men man vet ju aldrig. Men mixtra själv vet jag inte, beror på hur känslig man är, men kan säkert finnas risk till flera mogna ägg som kan dela sig o ev. Tvilling o trillingar :P med tvilling är ju komplikationer o högrisk o.sv så de är såklart helt upp till dig.

Jag skulle inte våga hehe :o isf med total sexförbud o vänta till vul o klartecken från gunnar :) hör med din gyn eller prova först en cykel med enkelkur o sen trappa upp om inga äb syns eller växt? Hör med letrozol gruppen här på fl också de har säkert lite mer koll på dedär.

Ja hehe :) fast de dyker upp falska plus p.ga ovitrelle sprutan som kan ge utslag av hcg :P men ska testa dag 12.

Kram!
  • chbw
    Kolan91 skrev 2016-03-15 16:48:02 följande:

Jag förstår. Funderar som sagt att ta några extra tabletter för att ge det en ärlig chans! Skulle vara hjärtekrossande att komma på vul efter enkelkur och ingen som vuxit till sig. Men jag får se hur jag gör :)

extratabletter vet jag inte hur bra det är, om inte läkaren sagt det? För min del växte inget på enkel kur, men på dubbel växte två första gången, och troligen en busig en på andra dubbelkuren (den syntes inte på vul men fick äl ändå). 

Håller iallafall tummarna för en fin äggblåsa för dig =)
Svar på tråden Fertilitetsutredning