• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-15 15:42:04 följande:
    Åh hoppas på guldägg nu då :)

Tack! Testade svagt plus idag igen, men nu ska jag hålla mig bara liiite lite till dag 12.

Kram!
    Ja..hoppas på det! så nervös inför imorgon. Rädd att äggblåsan ska busa o lossa för tidigt, alltså under natten. Är ju på jobbet o sambon har redan gått till sitt jobb så vi hinner ju liksom inte få till det förrns jag kommer hem imorgon :O 

okej =) Håller tummarna!! 

kram! 
  • fabi

Jag hade telefontid idag med min doktor. En remiss ska skickas för ivf och det kommer troligen bli i Falun eftersom de tydligen har kortare väntetid än Umeå. Nu är det bara och vänta. Hoppas vi får en tid snabbt!

• chbw

tji fick jag på vul igår. min äggblåsa i höger äggstock som var ca 13mm i måndags hade gett upp. där fanns en på 10mm i vänster, som vi hoppas växer till sig tills på måndag. Har den inte gjort det ska vi öka dosen på gonal-f...

• Kolan91

Haha Gunnar så kan man ju också kalla Gyn ;)

Hur går det för dig??

quote=76445955][quote-nick]velicious01 skrev 2016-03-16 14:30:59 följande:[/quote-nick]Kolan91: Gunnar? :o haha ska såklart stå gyn.[/quote]

• velicious01
    chbw skrev 2016-03-18 05:33:03 följande:

tji fick jag på vul igår. min äggblåsa i höger äggstock som var ca 13mm i måndags hade gett upp. där fanns en på 10mm i vänster, som vi hoppas växer till sig tills på måndag. Har den inte gjort det ska vi öka dosen på gonal-f...

Ah fy vad tråkigt <3 hoppas den andra hinner växa till sig nu då! Håller tummar o tår

Bim -5 o börja få molvärk så mens på g härtror jag (svagt test) o nytt försök med letro o ovitrelle..

Önskar en fin helg.

Kram!
  • velicious01
    Kolan91 skrev 2016-03-18 08:16:26 följande:

Haha Gunnar så kan man ju också kalla Gyn ;)

Hur går det för dig??

quote=76445955][quote-nick]velicious01 skrev 2016-03-16 14:30:59 följande:[/quote-nick]Kolan91: Gunnar? :o haha ska såklart stå gyn.

[/quote]

Haha ja eller hur!

Bim -5 o tror de inte funkade på 1:a försöket för har fått molvärk så mens är nog på g här. Hur går de för dig, börjat med letro?

Önskar en fin helg, Kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-18 20:42:47 följande:
    Ah fy vad tråkigt <3 hoppas den andra hinner växa till sig nu då! Håller tummar o tår

Bim -5 o börja få molvärk så mens på g härtror jag (svagt test) o nytt försök med letro o ovitrelle..

Önskar en fin helg.

Kram!
    ja. fy var så arg :( hoppas den lilla nya vill växa nu! 

okej :/ håller tummarna!! 

detsamma till dig! 

kram! 
  • Filli89
    Dragonfly81 skrev 2016-03-10 21:53:58 följande:

Jag har vul den 23:e! 

Det här med symptom är ju så individuellt. Finns ju de som går länge utan några direkta symptom medans andra känner av det nästan med en gång. Det kommer säkert komma fler för dig snart, men samtidigt är det ju ganska skönt att slippa de värsta tänker jag. Illamående t.ex. är jag glad att slippa så länge som möjligt! Är det värsta jag vet! Har mått illa tillräckligt ändå genom åren, utan att vara gravid.

Ta det bara lugnt, njut och invänta ditt vul så ska du se att allt är som det ska! 

Kram

Hej du.

Förlåt för sent svar. Svårt att hålla kolla på olika trådar bara. Jag har helt klart börjat få symptomer nu. Spyr ett par gånger per dag brösten kommer och går och molvärk ibland mer lr mindre. Har ringt till kliniken o fått UL två dagar tidigare så har tid på måndag. Vettu vi har en tråd för ivf höstbebisar gå med i den känns okänsligt att diskutera här inne när våra systrar fortfarande kämpar. Till er alla tjejer som kämpar där ute må ni få era underrättelse snart det är tufft det ni går igenom och ni är starkare än vad ni tror. Som sagt förlåt mig om jag varit okänslig genom att skriva här. Ta hand om er kram.
  • Kolan91

Aj då men jag håller mina tummar och tår!!

Japp, väljer att köra dubbelkur trots att läkaren tyckte att vi skulle börja med enkelkur. Ni må tycka att jag är knäpp men jag har läst så många studier och följt olika trådar på amerikanska forum att jag känner mig trygg med detta.

Det är många fler som lyckas med 5mg och av en av studierna jag läste så var det 2 av 113 par som fick tvillingar och då åt patienterna i studien allt mellan 2.5mg -7.5 mg. Amerikanska fertilitets läkare verkar oftare ge 5 mg från början.

Jag vill ha resultat nu.. Inget mer av min tid ska stjälas! Antingen straffar det mig eller så lyckas vi. Det kommer bli spännande på torsdag nästa vecka, att se vilken dag det släpper, följa tempkurva och sedan testa. Mycket att se fram emot i alla fall :)

Kram på dig!

velicious01 skrev 2016-03-18 20:46:19 följande:

[/quote]

Haha ja eller hur!

Bim -5 o tror de inte funkade på 1:a försöket för har fått molvärk så mens är nog på g här. Hur går de för dig, börjat med letro?

Önskar en fin helg, Kram

• emmamaria80

Hej alla. Min sambo och jag påbörjar vår utredning 31/3. Vill nån som vet berätta vad som händer under en fertilitetsutredning? Jag vet inte så mycket.. I vårt fall verkar det bero på att jag inte har ägglossning så jag hoppas ju att det går "lätt" att fixa med nåt läkemedel t ex pergotime eller vad de nu heter.. Det är så jäkla påfrestande detta. kram till alla som kämpar.

Svar på tråden Fertilitetsutredning