• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Filli89 skrev 2016-09-08 22:19:16 följande:
    Hej. Om du bor i Sthlm så ville ja BA säga att När jag fick min remiss till Huddinge så var kö tiden oxå 6-9 månader. Kändes inge vidare o vänta så långe så ringde vårdgarantin så fort remissen kom in så vi fick tid i st Göran inom tre månader. Har du kontaktat vårdgarantin ?
    Jag gjorde som du sa! Ringde vårdgarantin förra måndagen och vi fick kallelsen igår! Vi ska på första besöket den 3 oktober!!! :)
  • chbw
    Redcat skrev 2016-09-06 13:50:22 följande:
    Tack

Va kul, hoppas du har lite tur som jag att de tar sig på bara något försök tråkigt att du ska behöva vänta så länge bara.

Håller tummarna att mensen inte kommer nu och att du bara inte har fått tillräckligt med hormoner än skulle vara lite kul om de blir så att bara för att ni sen ska byta till ivf så funkar de nu jag kommer hålla alla tummar för dig <3
    Hej!! Måste bara få berätta. Vi har blivit kallade till första IVF-besöket nu! Vi ska dit 3/10 på min bim-dag! Ih. Gjorde insemination i måndags men tror inte på den den här gången heller. Tyvärr fick vi i uppsala så är en bit att åka. Men jag hoppas det blir värt det i slutändan :D
  • lilsis
    chbw skrev 2016-09-21 05:43:32 följande:

Hej!! Måste bara få berätta. Vi har blivit kallade till första IVF-besöket nu! Vi ska dit 3/10 på min bim-dag! Ih. Gjorde insemination i måndags men tror inte på den den här gången heller. Tyvärr fick vi i uppsala så är en bit att åka. Men jag hoppas det blir värt det i slutändan :D

Ackis eller Linné?
  • chbw
    lilsis skrev 2016-09-21 14:05:35 följande:

Ackis eller Linné?

Akademiska sjukhuset :)
  • lilsis
    chbw skrev 2016-09-21 20:39:36 följande:

Akademiska sjukhuset :)

Min graviditet är tillverkad där Har nog träffat alla läkarna
  • chbw
    lilsis skrev 2016-09-21 21:06:05 följande:

Min graviditet är tillverkad där Har nog träffat alla läkarna

Okej! :) någon du kan rekommendera som extra bra? :p
  • lilsis
    chbw skrev 2016-09-22 09:35:44 följande:

Okej! :) någon du kan rekommendera som extra bra? :p

Eg inte. Den sista som jag träffade alla besöken har initialerna GT Kvinnorna är lite mjukare när man gör återföringen. Men alla har varit lätta att få tag på och det har fungerat okej att ha egna åsikter.
  • chbw
    lilsis skrev 2016-09-22 16:25:32 följande:

Eg inte. Den sista som jag träffade alla besöken har initialerna GT Kvinnorna är lite mjukare när man gör återföringen. Men alla har varit lätta att få tag på och det har fungerat okej att ha egna åsikter.

Okej, vad bra! :)
  • Filli89
    chbw skrev 2016-09-21 05:41:29 följande:

Jag gjorde som du sa! Ringde vårdgarantin förra måndagen och vi fick kallelsen igår! Vi ska på första besöket den 3 oktober!!! :)

Åååh vad bra att vi finns här för varandra. En har alltid lite mer erfarenheter än en skälv och på så sätt kan vi underlätta denna redan jobbiga process en aning. Glad för din skull. Jag ska själv återföra en fem dagars fryst nästa vecka efter ett misslyckat ET. Lycka till kommer gå super! grejen med vårdgarantin är ju just det att man kan skickas till antingen Sthlm lr Uppsala beroende på vart man bor i Sverige då da men jag har bara hört gott om linne!!
  • chbw
    Filli89 skrev 2016-09-29 02:23:25 följande:

Åååh vad bra att vi finns här för varandra. En har alltid lite mer erfarenheter än en skälv och på så sätt kan vi underlätta denna redan jobbiga process en aning. Glad för din skull. Jag ska själv återföra en fem dagars fryst nästa vecka efter ett misslyckat ET. Lycka till kommer gå super! grejen med vårdgarantin är ju just det att man kan skickas till antingen Sthlm lr Uppsala beroende på vart man bor i Sverige då da men jag har bara hört gott om linne!!

Åh lycka till, håller tummarna!!

Hon jag pratade med sa att set bara blir i stockholm eller uppsala (akademiska) och akademiska är med på de tre en står i kö till också. Men ja vi hamna i uppsala på akademiska. Inte ens en vecka kvar nu! Så galet nervös :p
Svar på tråden Fertilitetsutredning