-
Kan man ställa kravet på dig att förstå innebörden av ordet "såsom" eller är det lite för högt?nattuw skrev 2021-01-16 20:19:09 följande:Vilket var den definition de hade bakom järnridån. I västerländska demokratier brukar man ställa lite högre krav än så.
-
Jag har precis fått lära mig av en regimkritiker att de flesta svenskar står på en femårings mentala nivå.nihka skrev 2021-01-18 01:15:47 följande:Kan man ställa kravet på dig att förstå innebörden av ordet "såsom" eller är det lite för högt?
Jag gissar att du och jag är inkluderade bland femåringarna, såsom vi invänder mot vedertagna sanningar, som att regeringen vill införa diktatur eller att sosseregeringen har tillsatt politruken Carlsson på FHM, vilket gjordes redan innan sosseregeringen fuskade till sig regeringsmakten.
Nog kan man påstå att våra svenska sanningssägare på högerflygeln inte står Donald Trump efter -
Jepp, nästan obefintlig tilltro till allt och alla, troligtvis inklusive sig själva om man bara skrapar lite på ytan.FDFMGA skrev 2021-01-18 13:55:25 följande:Jag har precis fått lära mig av en regimkritiker att de flesta svenskar står på en femårings mentala nivå.
Jag gissar att du och jag är inkluderade bland femåringarna, såsom vi invänder mot vedertagna sanningar, som att regeringen vill införa diktatur eller att sosseregeringen har tillsatt politruken Carlsson på FHM, vilket gjordes redan innan sosseregeringen fuskade till sig regeringsmakten.
Nog kan man påstå att våra svenska sanningssägare på högerflygeln inte står Donald Trump efter
Ska bli skönt att se Trump lämna presidentposten imorgon. Jävlar vilken bad looser! -
Lock Him Up!nihka skrev 2021-01-19 18:39:29 följande:Jepp, nästan obefintlig tilltro till allt och alla, troligtvis inklusive sig själva om man bara skrapar lite på ytan.
Ska bli skönt att se Trump lämna presidentposten imorgon. Jävlar vilken bad looser! -
Finns de som hävdar att Kuba har demokratiska val.nattuw skrev 2021-01-16 20:19:09 följande:Vilket var den definition de hade bakom järnridån. I västerländska demokratier brukar man ställa lite högre krav än så.
-
Ju mer ju bättre skrev 2021-01-20 23:15:53 följande:Finns de som hävdar att Kuba har demokratiska val.
Det är inte det som anses vara problemet med Kuba. Det är väl att de inte partival och utan personval.
https://globalarkivet.se/sites/default/files/documents/2018-07/kuba_2.18_s3-6_commons_1.pdf
-
Trådrubriken: "Har du förtroende för regeringen?"
De vanligaste svaren/inläggen från vissa högljudda i tråden verkar vara typ:
- Trump är en idiot, han borde låsas in. Så snart någon uttalar sig om regeringen så har vi vänstertrogna FL:s uppdrag att svara med ett inlägg som handlar om Trump.
- De som inte håller med de vänster-trogna skribenterna är SD:are. SD är nazister. De är visserligen ett demokratiskt valt riksdagsparti men de borde förbjudas och alla som står till höger om sossarna är SD:are, därmed är de att betrakta som nazister eller betraktas som sådana som stöder nazister, och de skall därmed tystas.
Trådstarten är tydlig och det borde inte råda någon tvekan om vad som är trådens ämne.
Ändå verkar vissa få kapa och förstöra tråden,
vissa får nedvärdera och håna andra som skriver i tråden, tom personangrepp, eller åtminstone sådant som kan uppfattas som hån och personangrepp, verkar vara accepterat.
Så länge angreppen kommer från vänster-trogna så verkar det vara ok och det är accepterat att skriva om helt andra saker än ämnet, även då accepterat av FL.
Ska det verkligen vara så och får det gå till så här? -
Det ser alltmer sannolikt ut. Tacka vet jag vår spelplan som iaf ännu inte nått USAs bottennivå.FDFMGA skrev 2021-01-19 23:12:58 följande:Lock Him Up!
-
Ny professionell rekrytering av regeringen Löfven:
https://www.expressen.se/nyheter/eliassons-nya-jobb-samordna-krisberedskap-at-regeringen/
Eliassons nya jobb - behåller lön och titel
Dan Eliasson får nytt jobb inom regeringens enhet för krisberedskap. Där behåller han sin titel som generaldirektör.
...
Expressen kan nu avslöja att Dan Eliasson ska arbeta på justitiedepartementets enhet för samordning av samhällets krisberedskap (SSK). Enligt regeringskansliet ska Dan Eliasson identifiera de områden där det är mest angeläget att se över lagstiftningen i syfte att kunna hantera kriser av varierande karaktär.
Bland de myndigheter som ligger under SSK finns bland annat MSB, som Eliasson nyss lämnat.
Enheten ansvarar även med frågor som rör bland annat räddningstjänst, sjöövervakning, informationssäkerhet, psykologiskt försvar samt kommuners, landstings och myndigheters beredskap. -
Fick inte han sparken nyss p.g.a obefintligt förtroende. Ska en person med lågt förtroende hantera vår krisberedskap?K Markatta skrev 2021-01-22 15:22:53 följande:
Ny professionell rekrytering av regeringen Löfven:
www.expressen.se/nyheter/eliassons-nya-jobb-samordna-krisberedskap-at-regeringen/
Eliassons nya jobb - behåller lön och titel
Dan Eliasson får nytt jobb inom regeringens enhet för krisberedskap. Där behåller han sin titel som generaldirektör.
...
Expressen kan nu avslöja att Dan Eliasson ska arbeta på justitiedepartementets enhet för samordning av samhällets krisberedskap (SSK). Enligt regeringskansliet ska Dan Eliasson identifiera de områden där det är mest angeläget att se över lagstiftningen i syfte att kunna hantera kriser av varierande karaktär.
Bland de myndigheter som ligger under SSK finns bland annat MSB, som Eliasson nyss lämnat.
Enheten ansvarar även med frågor som rör bland annat räddningstjänst, sjöövervakning, informationssäkerhet, psykologiskt försvar samt kommuners, landstings och myndigheters beredskap.
Kunde de inte tagit valfri arbetslös istället?