Har du förtroende för regeringen?
För en parameter hamnade jag till höger, den där kommunism och kapitalism utgör motsatsparen.
Tack för tipset. Kul test!
Blev inte direkt förvånad över mitt resultat...https://dbhq.github.io/results/?cDE9NSZwMD04MyZqMT00MCZqMD0xOSZlMD0zNiZlMT0xMCZ0MD02NCZ0MT0xMCZtMD03OSZtMT0xMCZzMT0xNCZzMD01MiZiMT0xNCZiMD01MCZmZW1pPTEwJmMxPTMxJmMwPTMzJmFuYXI9Njc=
Blev inte direkt förvånad över mitt resultat...dbhq.github.io/results/?cDE9NSZwMD04MyZqMT00M...=
Men backa fick han och det Socialdemokratiska partiet.
Nu ska de ändå försöka göra det som de tidigare menade inte var möjligt att göra. Skydda tolkarna som jobbat åt den svenska försvarsmakten.
Äterigen: total populism.
Utan trycket utifrån, genererat av oppositionen och uppskattat av folket, så hade inte S brytt sig om frågan. Vändpunkten var nog när MP hopade på det blå-gula tåget i den här frågan de också. Då blev det ohållbart för S att fortsätta vägra.
Och backar får regeringen göra vad gäller Cementa också.
Helt plötsligt gick det, trots allt, att ändra lagar så att den för nationen kritiska verksamheten kan fortsätta.
Sedan är det en annan sak att detta inte är fullt ut tillräckligt men det köper i alla fall verksamheten tid.
Det gick visst lite för fort
Testade igen och huvuddragen består, Equality. Humanty. Work - men fortfarande står Ecology högre än Production..
och längst ned på sidan : additional characteristics
Pragmatist
Politics objectively boils down to lookin at where the problems are and trying to solve them according to the means available