• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

gråfågel skrev 2021-11-08 08:18:44 följande:
    Helt sjukt. Dels krävs redan sysselsättning av tex socialtjänsten om man är arbetsför, i alla fall i den större stad jag bor i, dels om det finns arbeten, varför ska dessa personer då inte få lön för att de arbetar, utan bidrag? 

Om det är försörjningsstöd hon menar så är bara drygt 100 000 av de som får det arbetsföra, och då ingår barn i den siffran, känns som en mycket liten grupp att sparka på.
    Jag är ganska säker på att hon inte var allt för noga med detaljerna i sitt tal men andemening i det som hon sade, och som applåderades av S-kongressen, är att invandrare skall anpassa sin kultur till den svenska kulturen, de skall lära sig svenska och de skall inte få bidrag utan motprestation.

Rena rama SD-snacket.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • gråfågel
    Flash Gordon skrev 2021-11-08 08:33:59 följande:
    Jag är ganska säker på att hon inte var allt för noga med detaljerna i sitt tal men andemening i det som hon sade, och som applåderades av S-kongressen, är att invandrare skall anpassa sin kultur till den svenska kulturen, de skall lära sig svenska och de skall inte få bidrag utan motprestation.

Rena rama SD-snacket.
    De vill vinna tillbaka sd-väljare, men gör sig av med andra väljare utan att fatta det.
  • Flash Gordon
    gråfågel skrev 2021-11-08 09:24:04 följande:
    De vill vinna tillbaka sd-väljare, men gör sig av med andra väljare utan att fatta det.
    De vinner inte tillbaka några SD-väljare utan att först visa att de menar allvar.

Samma för Moderaterna.

Snacka går ju men innan M (och KD och S) verkligen gjort slag i saken och visat att de möter upp SD så kommer inte folk att byta tillbaka från SD.

Min förutsägelse.
  • KN75
    Flash Gordon skrev 2021-11-08 08:33:59 följande:

Rena rama SD-snacket.
    Om någon hade sagt detta för fem år sedan så hade pöbeln ivrigt viftat sina kort och högröda i ansiktet av upphetsning unisont och i falsett skrikit
    "RASIST" och "BRUN"!

Men nu börjar det bli uppenbart att vinden har vänt, att sanningen inte längre går att dölja och förneka inför medborgarna och dem som ska rösta,
    ledaren har gått före och vänt sin kappa efter vinden, då vänder också pöbeln kappan efter vinden och applåderar.

De enda sossar som tidigare inte försökte dölja och förneka sanningen för medborgarna var S i Danmark. Men först nu har vinden vänt för sossar i Sverige, och då passar det att vända kappan efter vinden. 

Det som tidigare ledde till rasist-anklagelser och tillmälen som brun leder nu i stället till applåder och det anses både rött och riktigt.

Endast 9% svarar ja på den frågan,
    och det är väl inte underligt...

Pöbel (av lat. populus "folk") är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.
  • K Markatta

Har Stefan avgått som statsminister ännu som han lovade?

Eller gäller samma sak här som med övriga "löften"?

• Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-11-08 14:01:51 följande:
    Har Stefan avgått som statsminister ännu som han lovade?

Eller gäller samma sak här som med övriga "löften"?
    Snart så. "Till veckan" har ha sagt.
  • nihka
    KN75 skrev 2021-11-08 10:22:58 följande:
    Om någon hade sagt detta för fem år sedan så hade pöbeln ivrigt viftat sina kort och högröda i ansiktet av upphetsning unisont och i falsett skrikit
    "RASIST" och "BRUN"!

Men nu börjar det bli uppenbart att vinden har vänt, att sanningen inte längre går att dölja och förneka inför medborgarna och dem som ska rösta,
    ledaren har gått före och vänt sin kappa efter vinden, då vänder också pöbeln kappan efter vinden och applåderar.

De enda sossar som tidigare inte försökte dölja och förneka sanningen för medborgarna var S i Danmark. Men först nu har vinden vänt för sossar i Sverige, och då passar det att vända kappan efter vinden. 

Det som tidigare ledde till rasist-anklagelser och tillmälen som brun leder nu i stället till applåder och det anses både rött och riktigt.

Endast 9% svarar ja på den frågan,
    och det är väl inte underligt...

Pöbel (av lat. populus "folk") är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.
    Och du fortsätter att låtsas att en omröstning på familjeliv är en studie

Din lilla matematiska vurpa visar dock att du har den charmiga inställningen att  91% av befolkningen är pöbel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    gråfågel skrev 2021-11-08 09:24:04 följande:
    Varför skulle de vilja ha tillbaka ett gäng outbildade lantisar som dessutom är nazister?

• Padirac
    nattuw skrev 2021-11-08 20:23:46 följande:
    Varför skulle de vilja ha tillbaka ett gäng outbildade lantisar som dessutom är nazister?

Det är nog övervägande delen av SDs väljare som inte är nazister utan snarare missnöjesröstare. Även om SD har mer än sin beskärda del av nazister inom partiets förtroendevalda och funktionärer (och det är en hel del med tanke på att partiet grundades av nynazister, fascister och vitmakt/rasister _och_ gamla SS-nazister) så är det inte alla väljare som har dessa högerextrema sympatier.

Väljare är relativt lättrörliga förutom en mindre del kärnväljare -- kanske 6% är inbitna SD-vänner, resten är fokuserade på missnöje och enstaka frågor. Men få är nog så blåögda som Jimmie Åkesson som inte såg nazzarna han marscherade med i tron att det var protester mot EU Tomte
  • nattuw
    Padirac skrev 2021-11-08 20:39:55 följande:
    Det är nog övervägande delen av SDs väljare som inte är nazister utan snarare missnöjesröstare.
    Så du menar att de som hela tiden hävdat att de som stödjer SD är outbildade lantisar med rasistiska tendenser och därför förtjänade att blockeras från sociala media gjorde fel?

Eller betyder det att det är rätt att blockerade personer som saknar högskoleutbildning och inte bor i en större stad från sociala medier oavsett om de är rasister eller inte?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?