• nihka

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2021-11-08 22:33:51 följande:
    Så du menar att de som hela tiden hävdat att de som stödjer SD är outbildade lantisar med rasistiska tendenser och därför förtjänade att blockeras från sociala media gjorde fel?

Eller betyder det att det är rätt att blockerade personer som saknar högskoleutbildning och inte bor i en större stad från sociala medier oavsett om de är rasister eller inte?
    Det är det väl ingen som har sagt. Hög/högst andel är inte detsamma som alla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-11-09 08:03:36 följande:
    Det påminner en hel del om tron på att AFS skulle bli stora i valet 2018, de var ju enligt vissa näst störst på sociala medier som Facebook - i valet fick de väl typ 2 promille.

Men apropå verkligt förtroende så visar Expressens/Sifos mätning att 48 procent har förtroende för Magdalena Andersson och att vi svenskar har positivt förtroende för henne, 24 procent om jag minns rätt.

De blåbruna ledarn har vi däremot negativt förtroende för.
    Nu hänger jag inte med, 48 % och 24%?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-11-09 19:10:13 följande:
    Nu hänger jag inte med, 48 % och 24%?
    Det senare ett balanserat värde där Sifo dragit ifrån den andel som svarar att de saknar förtroende.

Magdalena Andersson är ensam bland partiledarna att ha ett positivt balanserat värde. Till exempel är det fler som saknar förtroende för de tre blåbruna ledarna än som anger att de har förtroende för dem.
  • Flash Gordon

Man undrar ibland om det är någon som kapat Strandhälls konto och försöker trolla henne

https://twitter.com/RichardHerrey/status/1458199828127694852

Hon är alltså en av de allra högsta och mäktigaste socialdemokraterna.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-11-08 14:01:51 följande:
    Har Stefan avgått som statsminister ännu som han lovade?

Eller gäller samma sak här som med övriga "löften"?
    En rimlig gissning är att han väntar till det är förhandlat och klart att nästa S-statsminister går genom Riksdagen.

Han sa aldrig vilken vecka han menade.
  • Flash Gordon

Även statlig media drar den slutsatsen

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsvetaren-han-avgar-nar-han-vet-att-det-finns-ett-tillrackligt-stod

Som det ser ut nu tyder allt på 174 nej-röster och bara 116 ja-röster.

- Så den intressanta frågan är hur Centerpartiet och Vänsterpartiet kommer att rösta

• KN75
    nihka skrev 2021-11-09 19:00:27 följande:
    Lite mindre text för att berätta att du fortfarande tror att en omröstning på familjeliv är en studie 

Eftersom du tror att det går att lita på resultatet och dra generella slutsatser av den så ser du förstås på omröstningstråden som en studie.

Jag konstaterar att du inte fattar att det går att rösta obegränsat många gånger i en FL-omröstning
    Var har jag sagt att att jag tror att omröstningen i tråden är en studie?

Jag konstaterar återigen att du ljuger.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-11-09 19:03:41 följande:
    Jag skrek lite till FL nu så får vi ser om de hör mig
    Du får ansluta till skrikhögern och vässa din falsett för att förkunna att studierna på FL minsann visar... Skrattande

Förövrigt visar en undersökning från Novus att varannan svensk vill se Magdalena Andersson som statsministerSolig

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-varannan-svensk-vill-se-magdalena-andersson-s-som-statsminister
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2021-11-10 06:28:18 följande:
    En rimlig gissning är att han väntar till det är förhandlat och klart att nästa S-statsminister går genom Riksdagen.

Han sa aldrig vilken vecka han menade.
    Det kan vara nyttigt att repetera veckans dagar om man vill förhålla sig till veckans början, mitt eller slut.

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag kallas veckodagarna

Onsdag är alltså veckans tredje dag och borde kanske snarare ses som en dag i dess mitt än i dess början.

Kanske någon partiarbetare kan skapa en omröstningstråd om huruvida förtroendet för Löfven påverkats av att han sa veckans början i stället för dess mitt.

Mitt förtroende har dock inte påverkats, men å andra sidan delar jag inte partiarbetarnas faiblesse för nätomröstningar - men det finns ju folk till allt och säkert hobbys som är minst lika intetsägande.
  • nihka
    KN75 skrev 2021-11-10 08:46:51 följande:
    Var har jag sagt att att jag tror att omröstningen i tråden är en studie?

Jag konstaterar återigen att du ljuger.
    Nu ljuger du. Jag har inte sagt att du har sagt det utan det är JAG som säger att du tror att en omröstning på familjeliv är en studie 

Eftersom du tror att det går att lita på resultatet och dra generella slutsatser av den så ser du förstås på omröstningstråden som en studie.

Jag konstaterar att du inte fattar att det går att rösta obegränsat många gånger i en FL-omröstning 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?