Har du förtroende för regeringen?
Det är tråkigt på många sätt att det inte verkar som man kommer att lyckas med det och att kanske EU delvis kommer att splittras, att högerextrema och nynationalistiska strömningar blir starkare. Historiskt har inte Europa varit en särskilt fredlig kontinent men under en period har det så varit, särskilt innan Putin blev riktigt aggressiv.
Det är inte uteslutet att IS lyckas med sin taktik, att länder enskilt sluter sig mot omvärlden, att demokrati och öppenhet sätts på undantag även nationellt och att det byggs upp en stämning där varje muslim är en möjlig terrorist.
Jag tror inte det, men jag saknar facit - men det finns inget den här regeringen har gjort i sin hantering av flyktingkrisen som har fått mig att att tappa förtroende. Däremot skulle mitt förtroende ha minskat om de inte hade försökt arbeta för en EU-gemensam hantering av flyktingkrisen.
Möjligen att jag blev lite besviken när regeringen inte kunde ställa upp med ett ynka Jas-plan när Frankrike frågade efter hjälp.
Det vore en policy för EU att ta efter om man menar allvar med att man inte vill att folk ska drunkna på Medelhavet.