Har du förtroende för regeringen?
Jag är emot all form av konstgjord andning, och det är precis vad SD och Alliansen anhängare inte är.
Dom tjatar sig blå i ansiktet om att företagen flyttar utomlands och att vi måste behålla industrijobben i Sverige.
Trots att vi sett ett otal ex på försök på det, och samtliga har kostat massvis med pengar utan att det fört med sig nåt gott.
Bra ex på det är varvs och tekoindustrin.
Fast tar du SJ, så var det Alliansen som la ut underhållet på det privata, och det gick ju inte så bra det heller.
Och vad gäller blöda, så blöder det floder med skattepengar i de privata vårdbolagen, om jag inte minns fel som rör det sig om 4 mijarder av våra skattepengar som nu skickas dirket i fickorna på deras ägare.
Det "lustiga" med det är att Alliansen så tydligt nu säger att dom måste lyssna mer på folket, vara lyhörda för vad vi vill.
Och i frågan om (över)vinster i dessa privata företag som drivs med våra skattepengar, så vet vi att över 80% av svenska folket vill se begränsningar eller helt förbjuda vinster.
Men vad gör då Alliansen, jo dom går rakt emot folkviljan och hävdar att vinsterna ska vara kvar!
Tala om att bete sig förvirrat och motsägelsefullt.

Riktigt "kul" var det att se Ebba Busch Thor i opinion Live göra precis detta, och då var det inte ens 10 min mellan dom åsikterna. Det måste vara svenskt rekord i förvirrade uttalanden.
Dessa aktörer är bra mycket mer effktivs än det staliga alternativen. Läste även för något år sedan att kvaliten i den privata vården var mycket högre än inom den statliga. Undersökningen hade gjort i sthlm-området.