• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Donum
    Kyrkby skrev 2015-03-29 20:33:15 följande:

ALLDRIG !

typiskt en feg Allianstyp som inte vågar ta en ärlig och tydlig diskussion !

Så du vill aldrig starta en enskild tråd för vidare diskussion men jag vill inte ta en diskussion?

Varför tror du att jag föreslår att du startar en tråd om just det ämnet?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-03-29 20:15:35 följande:
    Jag har redan sagt till dig att jag har lyssnat på programmet. Åkesson står helt bakom det uttalande som också står på SDs hemsida "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring". Tycker du att det ställningstagandet är fel så kanske SD inte är något för dig?
    Man hör vad man vill höra. Som tur är finns det webb tv Skavlan/Åkesson.

SD nått för mig? kan säga såhär MP med V är absolut inger för mig.
  • Kyrkby
    Adelaide skrev 2015-03-29 20:35:24 följande:
    Fast utan flyktingmottagandet hade vi BÅDE kunnat ha en hög nivå på allt detta du räknar upp, OCH låta driftiga människor som utbildar sig, arbetar hårt och startar företag behålla mer av sina kulor.

Sd är det ENDA parti som står för ett hållbart samhälle för alla.
    Hållbart samhälle för alla OK BRA
    Då gäller det även INVANDRARNA / FLYKTINGARNA B R A !  !
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-03-29 20:38:17 följande:

Man hör vad man vill höra. Som tur är finns det webb tv Skavlan/Åkesson.

SD nått för mig? kan säga såhär MP med V är absolut inger för mig.

Inte för mig heller. Inget vänsterparti är något för mig. Därför skulle jag heller aldrig rösta på SD vars invandringspolitik är en total rip-off från gammal "hederlig" S-politik.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Besviken...)
    Donum skrev 2015-03-29 20:02:52 följande:

Tack för komplimangen.

Demokratiska rättigheter innebär inte rätten att stå oemotsagd. Där blandar SD ofta ihop det, i min mening. De påstår i parti och minut att det inte är någon som pratar med dem, ingen som tar debatten med dem och dylikt. Det har inte skett en enda gång sedan SD kom in i riksdagen att SD har anfört något i talarstolen som har bemötts med tystnad. SD verkar dock tolka att bara medhåll är att bli bemött. Jag tycker att det är obehagligt, för det bäddar för ett totalitärt styre; Om ni inte tycker som vi, så blir vi orättvist behandlade och därför är det rätt att vi struntar i demokratiska principer om de går oss emot.

Jag håller med om allt du skriver.

Men jag upplever ändå att det är snudd på mobbing i många fall man hör om. Egentligen vet jag inte alltid vad som är sant för märkligt nog så känner jag ingen som röstat på sd, eller åtminstone ingen som erkänt det öppet.

Men många av mina bekanta tog bilder och filmade när de använde sds valsedlar till att plocka hundbajs eller brände upp dem eller kastade dem i soptunnan. Och sen hejades det glatt på och alla andra uppmuntrades att hänga på. Och det här tyckte jag var så himla obehagligt. Innan dess hade jag också varit ganska hård i min retorik mot sd, men efter detta så backade jag helt. Jag undrar när det blev ok att håna folk med andra åsikter på det här sättet. Det har liksom blivit politiskt korrekt att mobba i grupp på nåt sätt.

Jag skulle aldrig rösta på V heller (eller S för den delen) men jag skulle inte drömma om att visa ett sådant förakt för andra människor bara för att de har en annan politisk ståndpunkt än jag själv har.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-03-29 17:42:05 följande:
    Nu är du där igen, exakt som jag beskrev. Om ni inte gör som vi vill? skrev jag så? säger dem så? nej men du säger så. Tittade du på programmet med Skavlan? gissa inte utan lyssna vad Åkesson säger. Du behöver inte alls hålla med det förstår jag, men att hitta på saker skapar inget mer än att SD får än mer väljare då folk redan tröttnat på alla påhitt.
    Tyvärr, det där är vad som händer när svenska folket inte längre behärskar sitt eget språk. Dessutom är vissa personer inte lönt att diskutera med för de kommer att säga att himlen är rosa oberoende av hur man försöker förklara att den för det mesta är blå. Om någon är inte öppen för diskussion och inte villig att ta bort sina skygglappar finns där inte mycket att göra mer än att bida sin tid och sedan köra över dem helt enkelt. Precis som dagens ljugarpolitikerskara gör mot folket i allmänhet och sina väljare i synnerhet.

*** Innan kacklet börjar här från dem som så gärna vill skifta fokus, "köra över" är ett bildligt uttryck, har inte tänkt döda någon. Med tanke på den intelektuella nivån på det här forumet är det bäst att förtydliga ***
  • EnGladPingvin

Problemet är inte att Skavlan ställer tuffa frågor till Åkesson. Det ska man kunna ta som politiker. Problemet är hur frågorna ställdes och att Åkesson inte tilläts svara utan avbröts gång på gång samt att Skavlan var uppenbart föraktfull. Samt att ingen annan politiker utsatts på samma sätt av Skavlan. När han intervjuade Löven, Wallström, Bildt var det rena myshörnan som Skavlan brukar vara. Hade det varit Uppdrag granskning hade det inte varit konstigt, men nu var det mys-Skavlan som aldrig ställer den här typen av frågor i vanliga fall eller pressar och avbryter sina intervjuoffer på motsvarande sätt.

Jag har ingen sympati för de ståndpunkter som SD eller Åkesson står för, men jag tror starkt på demokrati. Jag tycker dessutom det är helt förkastligt av den statliga televisionen att så tydligt ta ställning då de ska vara objektiva. I slutänden är det bara SD som tjänar på att bli särbehandlade. De kan fortsätta vara martyr och få sympati. Att frysa ut dem eller som Skavlan särbehandla dem vinner dem vara sympatier. Jag tror tyvärr de enbart vunnit sympatier och röster på det här. Skavlan har bekräftat att SD inte bemöts som andra partier och att de blir negativt särbehandlade = ökade sympatier.

• Anonym (Bodil B)

Programmet har sänts i Norge och har rört upp många känslor även där. Norges motsvarighet till Granskningsnämnden har fått in över 2000 anmälningar!! Sen i fredags :)

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan