Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
ALLDRIG !
typiskt en feg Allianstyp som inte vågar ta en ärlig och tydlig diskussion !
Man hör vad man vill höra. Som tur är finns det webb tv Skavlan/Åkesson.
SD nått för mig? kan säga såhär MP med V är absolut inger för mig.
Skavlan får mer på tafsen
www.svt.se/kultur/tittarstorm-mot-intervju-med-jimmie-akesson
Tack för komplimangen.
Demokratiska rättigheter innebär inte rätten att stå oemotsagd. Där blandar SD ofta ihop det, i min mening. De påstår i parti och minut att det inte är någon som pratar med dem, ingen som tar debatten med dem och dylikt. Det har inte skett en enda gång sedan SD kom in i riksdagen att SD har anfört något i talarstolen som har bemötts med tystnad. SD verkar dock tolka att bara medhåll är att bli bemött. Jag tycker att det är obehagligt, för det bäddar för ett totalitärt styre; Om ni inte tycker som vi, så blir vi orättvist behandlade och därför är det rätt att vi struntar i demokratiska principer om de går oss emot.
Problemet är inte att Skavlan ställer tuffa frågor till Åkesson. Det ska man kunna ta som politiker. Problemet är hur frågorna ställdes och att Åkesson inte tilläts svara utan avbröts gång på gång samt att Skavlan var uppenbart föraktfull. Samt att ingen annan politiker utsatts på samma sätt av Skavlan. När han intervjuade Löven, Wallström, Bildt var det rena myshörnan som Skavlan brukar vara. Hade det varit Uppdrag granskning hade det inte varit konstigt, men nu var det mys-Skavlan som aldrig ställer den här typen av frågor i vanliga fall eller pressar och avbryter sina intervjuoffer på motsvarande sätt.
Jag har ingen sympati för de ståndpunkter som SD eller Åkesson står för, men jag tror starkt på demokrati. Jag tycker dessutom det är helt förkastligt av den statliga televisionen att så tydligt ta ställning då de ska vara objektiva. I slutänden är det bara SD som tjänar på att bli särbehandlade. De kan fortsätta vara martyr och få sympati. Att frysa ut dem eller som Skavlan särbehandla dem vinner dem vara sympatier. Jag tror tyvärr de enbart vunnit sympatier och röster på det här. Skavlan har bekräftat att SD inte bemöts som andra partier och att de blir negativt särbehandlade = ökade sympatier.
Programmet har sänts i Norge och har rört upp många känslor även där. Norges motsvarighet till Granskningsnämnden har fått in över 2000 anmälningar!! Sen i fredags :)