• Donum

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:26:37 följande:

Lägg ner PK-propagandan som sprack redan för 10 årsen..

Visst, en behovsinvandring som Kanada har är lönsam, en massinvandring som Sverige har är en katastrof för välfärden. 

Ett fåtal tjänar nu stora pengar på massinvandringen, t.ex Bert Karlsson.

Nu blev jag nyfiken eftersom jag har bott i Kanada. På vilket sätt tycker du att det fungerar bättre i Kanada än i Sverige?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:50:30 följande:

Tja, betydligt fler invandrare har jobb, bostad m.m.

Sverige är ett av västländerna där man har svårast att få in de i arbete, med tanke på att Sverige är ett välfärdsland så är det en katastrof.

Som sagt:  Kanada med ca 35 miljoner invånare tar emot ungefär 25.000 flyktingar per år.

Sverige med 9 miljoner invånare tog 2014 och förmodligen i år 90.000 flyktingar.

Kanada, 1400 kanadensare per flykting.

Sverige 100 svenskar per flyktingar.. Förstår du skillnaden???

Du kan inte tänka dig att det är svårare att komma in på arbetsmarknaden i Sverige för att det råder mer skepsis till invandrare än i Kanada som är skapat av invandrare?

Nu blandar du väl ändå ihop asylsökande med de som faktiskt får stanna?

Det är ca 26 000 som får asyl i Sverige.

Det är för övrigt rätt mycket hemlöshet i Kanada. I Vancouver hade de "städat" ordentligt till OS, för när jag gick till rätten varje morgon över Robson St, ca 1 km promenad, så passerade jag minst 5-8 hemlösa på vägen.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Prommis skrev 2015-04-03 02:43:51 följande:

Hörde ett påpekande att de 2 satt ensamma. Var det ett krav, var någon orolig?

Åkesson ville inte sitta tillsammans med engelsktalande.
  • Donum
    green34 skrev 2015-04-03 06:27:16 följande:

Var det så?

Jag ska se om jag återfinner uppgiften om det på någon länk någonstans. Jag har inte kommit på det själv.
  • Donum
    green34 skrev 2015-04-03 06:27:16 följande:

Var det så?

Jag får bara upp alla skriverier efter Skavlan sänts när jag googlar. Det här stod det om innan. Programmet spelades in i London, det skulle vara två engelsktalande gäster och Åkesson var inte bekväm med att prata engelska.
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 09:21:43 följande:

Sanningen är nog mer den att dem skulle vara ensamma, varför? Kanske för att SVT med Skavlan hade plockat in en publik som buade ut Åkesson för att få honom ur balans. Finns olika sätt att jobba inom media. Glad Påsk

Eller att Åkesson inte är bekväm med att prata engelska. Glad påsk!
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 09:39:26 följande:

Det mer troliga är att det inte har med engelska att göra och du verkar inte hitta källa

Tror du SVT med Skavlan plockade in publik som skulle bua ut Åkesson för att få honom ur balans. 

Det lär vara minst lika troligt att Åkesson inte är bekväm med engelska eftersom han har gjort bort sig på engelska förut.

Nej, det tror jag inte, men jag är fullt medveten om att allt som inte är medhåll uppfattas som mobbing av många SD-anhängare.
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 18:52:57 följande:

Du säger att det kan bero på engelskan samtidigt som du inte tror att SVT och Skalvlan hade plockat in publik som skulle bua åt Åkesson.

Det enda jag med största säkerhet kan säga att det skulle bero på engelskan känns ganska långt ifrån den faktiska orsaken. Har man varit sjukskriven för stress och utbrändhet så kanske det finns andra och mer rimliga förklaringar än engelska eller vad säger du?. Kanske känns lugnare med två personer i studion? känns som ett mer trolig orsak, det tror jag dem flesta håller med om oavsett om man gillar SD eller inte.

Med tanke på hur det gick för Åkesson i intervjun med BBC plus att jag vet att jag läste om det innan intervjun så är jag tämligen trygg med den förklaringen att han inte var bekväm med engelsktalande.
  • Donum
    Aqt skrev 2015-04-10 16:02:35 följande:

Jag tycker att Jimmie Åkesson särbehandlades grovt på ett negativt sätt.

Han fick inte samma bemötande som andra politiker och tycker att Granskning Sverige visade det bra;;

m.youtube.com/channel/UCaZN7MS2Wv7ZR5fwxu-gh0g

Ingen annan politiker hade svarat tvärt nej på frågan om det egna partiet har ansvar för det hårda klimatet i politiken. Hade Åkesson svarat "Ja", eller lite lagom luddigt "Vi har alla ansvar för det politiska klimatet" så hade han sluppit ifrågasättandet. Nu hävdade han bestämt att SD inte har något ansvar alls och vad ska Skavlan göra då?

Låta Åkesson stå oemotsagd alla 19 minuter av intervjun?
  • Donum
    Aqt skrev 2015-04-10 21:07:48 följande:
    Stor skandal efter myskvällen Skavlan haft med övriga politiker, t.ex Stefan Löfven. Jag hade ärligt tyckt likadant om de hade behandlat t.ex Jonas Sjöstedt sådär och bara pratat om deras kommunistkopplingar, ungdomsförbundets skandaler med medlemsbidragfusk och kontakter med revolutionära fronten, Deras riksdagskandidat Dror Feilers domstolsärenden för aktivism/våldsamt motstånd o.s.v o.s.v.

Att älta sådant hela tiden tar död på demokratin och sakfrågorna måste prioriteras. Men SD behandlas faktiskt olika, inkonsekvent och opartiskt.
    Läste du alls vad jag skrev?
    Hade Löfven svarat tvärt nej på frågan om S har ansvar för det hårda politiska klimatet så hade han blivit ifrågasatt också, eftersom det är ett så otroligt ogenomtänkt svar. Men inte ens han är så osmart. T o m Löfven hade kommit på något lagom att svara, typ "Alla har vi ett ansvar för det hårda klimatet", och så hade saken varit ur världen. Vad anser du att Skavlan skulle ha gjort när Åkesson svarade prompt nej? 
    Låta Åkesson stå oemotsagd?
    Åkesson fick utrymme att berätta hur han tänker, mår och känner i 13 minuter av 19. Hur många minuter ska en SD:are få ordet fritt för att inte anses mobbad?
  • Donum
    Aqt skrev 2015-04-11 08:04:35 följande:

Detta är ju faktiskt larvigt. Skavlan tog ju motvJimmie Åkesson upp ett uttalande från någon som gjordes 2002, dessutom var det lögn och felciterat.

Den personen sa inte ens judesvin, det är lögn vilket har bevisats. Han använde ordet " gubbe". Skavlan ljög och förtalade. Stefqn Löfven fick ju bara snälla frågor och mysprat.

Det larviga är att Åkesson svarade nej på frågan om SD bidrar till ett hårt klimat i politiken. Och att du tycker att Åkesson ska få stå oemotsagd i 19 minuter och inte bara 13. Varför skulle Skavlan hållit med Åkesson när han så verklighetsfrånvänt hävdar att SD inte bidragit till det hårda klimatet?

Vilken som helst annan partiledare hade svarat utifrån att klimatet är ett gemensamt ansvar. Men inte Åkesson. SD är bara utsatta och har inget ansvar.
  • Donum
    Gert skrev 2015-04-11 08:36:38 följande:

SD bidrar väl då indirekt med hårdare klimat i politiken. Men det är inte SD själva som använder sig av hot och våld. Det är SD:s motståndare i politiken, i media, i vänsterforum osv som använder hårdare tonläge när dom ska beskriva och demonstrera mot SD. 

Ett exempel är demonstrationen på Sergels Torg när SD kom in i riksdagen. Kommunisten Lars Ohly hetsade upp en närmast lynchstämning mot Jimmie Åkesson och SD. Ett annat exempel är antivålds demonstrationen i Kärrtorp när artister stod på scenen och hetsade publiken att sprätta upp Jimmie Åkesson och halshugga Sverigedemokrater.

Men eftersom det är det så kallade goda våldet antar jag att det är helt i sin ordning.

Så klart att SD:are aldrig beter eller uttrycker sig illa. Det har ju verkligen visat sig genom åren att just SD:are sköter sig exemplariskt på den fronten. Med SD-ögon sett.
  • Donum
    Gert skrev 2015-04-11 09:08:41 följande:

Nu handlade det om SD bidrar till ett hårdare klimat i politiken. Jag anser inte det. Det är deras motståndare som aktivt bidrar till ett hårdare klimat och polarisering mot sverigedemokrater i samhället.

Nästa gång Stefan Löfven gästar Skavlan kan han väl pressa Stefan Löfven om detta:

Inte bara sitta och mysa och skoja med statsministern. 

Den här totala insiktslösheten hos SD kring eget ansvar är obehaglig.
  • Donum
    Gert skrev 2015-04-11 09:39:05 följande:

Nu överdriver du. SD har i sådana fall ett indirekt ansvar för det hårdare politiska klimatet, vilket jag tidigare skrev. Men det är inte Jimmie Åkesson eller SD som propagerar för halshuggningar på åsiktsmotståndare eller utvisningar av åsiktsmotståndare, som kommunisten Lars Ohly propagerade för.

Nej, jag överdriver inte. Det är något obehagligt sekteristiskt över SD-anhängare. Det spelar ingen roll vad dess företrädare säger eller gör - det är aldrig deras ansvar utan alla andras.
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-11 10:15:44 följande:

Inte längesedan S hade olika partiledare som duggade tätt den ena efter trädde den andre i raskt takt. Partiet var i kris.

Stefan Löfven har inte lyft S i väljar stöd. S hade stora problem inom partiet och har även idag problem inom partiet.  

Finns olika problem i olika partier, samt olika ögon att se problemen

Jag förstår inte kopplingen till mitt inlägg. Kan du förtydliga?
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-11 10:21:43 följande:

Man kan kalla det utfrågning istället för intervju. Sedan tycker att Skalval som programledare förlorade och Åkesson som partiledare återigen visade vilken bra talare han är, rak, snabb och han han inte ens svara på frågor innan Skavlan avbröt Åkesson. SD har ökat 1.5% till 15.7% i senaste opinionsundersökningen kanske Skavlan är en av orsakerna till ökningen?.

Åkesson fick utrymme att berätta om hur han mår, känner och tänker i 13 minuter av 19...
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan