• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Milasmamma
    Misshjb skrev 2015-04-29 20:58:29 följande:
    Konstigt nog har jag ett lugn, eller så är det ett försvar. Tänker att det blir som det blir. Om jag får MF är det så klart jobbigt men hellre nu än att få ett hemskt besked senare. Tror att det finns mening med allt och allt blir för det bästa även om man har svårt att se det när man är mitt uppe i det.

Förresten är det nån mer som är jätte svullen?
    Då är vi två med ett lugn! :) så jag förstår precis vad du menar!

Jag är annars ganska orolig av mig men jag hoppas att lugnet är här för att stanna!

Jag känner mig jättesvullen och plufsig!
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-29 22:08:14 följande:

Svullen som tusan på kvällarna, är nog tarmarna som försöker arbeta, har även ibs så dom får nog arbeta extra mu.

Längtar till sommarvärmen då man kan ta på sig klänningar!:)

Ja jag har också ibs så vi e nog lite extra känsliga... hur tycker du att det funkar med ibs och vara gravid?

ja visst ska de bli mysigt å köpa lite fina klänningar ?:) slutet av sommaren har man förhoppningsvis lite "riktig" mage med :)
  • Anniiica
    bebba83 skrev 2015-04-29 22:25:56 följande:
    Ja jag har också ibs så vi e nog lite extra känsliga... hur tycker du att det funkar med ibs och vara gravid?

ja visst ska de bli mysigt å köpa lite fina klänningar ?:) slutet av sommaren har man förhoppningsvis lite "riktig" mage med :)
    Jag vet inte riktigt hur det är för andra som inte har det, men min mage/tarmarna arbetar väldigt mycket nu jämför med innan, även nu så har jag mer ont. Måste vara försiktig med mycket mat som gör att magen kör ihop sig, så håller mig borta från vissa maträtter och grönsaker just nu.

Hur är din ibs just nu?

Ja, jag vill hitta någon fin klänning som framhäver gravidformerna som borde infinna sig mitten/slutet av sommaren :)
  • sosso08
    evve88 skrev 2015-04-29 15:39:54 följande:
    Så svårt att säga då ja är dödstrött redan liksom. Haha. Men första typ två tre dagarna var det värst. Då fick ja lägga mig på en bänk och sova på rasterna. Somna på 2sek, men sedan tycker jag att kroppen vant sig.. Visst jag är väldigt trött nu med och somnar i tid och otid men på nått sätt känns de som att kroppen kämpar på och jag har i alla fall lyckats jobba.. Sitter på kontor och ibland känns de som man nickar till på skrivbordet. Haha. Men de går! Försöker du äta varannan timme? Det har hjälpt mig i kombination med postafen. Vissa dagar är värre än andra med tycker jag...
    Är också dödstrött mest hela tiden vilket skulle bli ännu jobbigare att bli tröttare när man ska vara aktiv med 11/2åringar på jobbet hela dagen :p men något måste göras åt illamåendet.

Har diabetes så är lite knepigt med insulindoseringen att äta för ofta, men försöker äta så tätt jag kan men tycker det inte riktigt hjälper. Mår typ sämre efter matintag :(
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-29 22:30:01 följande:

Jag vet inte riktigt hur det är för andra som inte har det, men min mage/tarmarna arbetar väldigt mycket nu jämför med innan, även nu så har jag mer ont. Måste vara försiktig med mycket mat som gör att magen kör ihop sig, så håller mig borta från vissa maträtter och grönsaker just nu.

Hur är din ibs just nu?

Ja, jag vill hitta någon fin klänning som framhäver gravidformerna som borde infinna sig mitten/slutet av sommaren :)

Min står typ helt still. Vart vaken hela natten igår med kramper men annars händer d inte mkt :/

Hur långt har du gått? Tror du man ser mkt i sommar?
  • Anniiica
    bebba83 skrev 2015-04-29 23:29:34 följande:
    Min står typ helt still. Vart vaken hela natten igår med kramper men annars händer d inte mkt :/

Hur långt har du gått? Tror du man ser mkt i sommar?
    Okej, nej inte vart en rolig natt här heller..

Jag tror och hoppas det börjar synas runt slutet på juli:) men har några extra kilon sen innan så får väl se, kanske bara ser tjock ut ist. Nu är jag 7+3 ska tillbaka för vul om en vecka och kolla datum.

Hur långt gången är du?
  • bebba83
    Anniiica skrev 2015-04-30 05:26:00 följande:

Okej, nej inte vart en rolig natt här heller..

Jag tror och hoppas det börjar synas runt slutet på juli:) men har några extra kilon sen innan så får väl se, kanske bara ser tjock ut ist. Nu är jag 7+3 ska tillbaka för vul om en vecka och kolla datum.

Hur långt gången är du?

Jasså vart jobbigt? Hoppas det går över snart för dig!!

Okej det låter ju riktigt mysigt å få gå i fin sommarklänning med liten mage ;) jag va ganska vältränad innan ja blev gravid men lyckats äta upp en rejäl mage på bara några veckor så inte säkert de syns så mkt på mig Heller :/

har du vart på nåt ul hittills eller e de ditt första?

jag är 9+1
  • Anniiica
    bebba83 skrev 2015-04-30 05:51:11 följande:
    Jasså vart jobbigt? Hoppas det går över snart för dig!!

Okej det låter ju riktigt mysigt å få gå i fin sommarklänning med liten mage ;) jag va ganska vältränad innan ja blev gravid men lyckats äta upp en rejäl mage på bara några veckor så inte säkert de syns så mkt på mig Heller :/

har du vart på nåt ul hittills eller e de ditt första?

jag är 9+1
    Ja, upp och äta 01:30 och 05:00 är inte riktigt vad jag vill.

Ja, vi får längta och se,

Jag har ju gått ner en del precis innan, och sen vart sjuk, så Jag står stilla med vikten, vilket jag ändå är nöjd med så länge bebisen klarar sig.

Vi var och gjorde vul förra torsdagen och läkarn tyckte då att bebis var 6+3, men han skulle kolla igen nästa torsdag för att vara säker.

När är ditt bf få?

Mitt är inte riktigt satt ännu, det borde jag få veta om en vecka :)
  • Myran88

Jag var på tidigt VUL igår då det konstaterades att BF var 23/12 och inte 19/12 som jag tidigare trott. Han konstaterade graviditeten men kunde inte se ett hjärta än. Ska man inte se hjärtslagen i vecka 5+6? Han sa att det inte börjat slå än... Bör jag vara orolig?

Känner mig för övrigt löjligt glad (gråtmild och tacksam, inte jättelikt mig), mår lätt illa, har sjukt ont i brösten och somnar kl 21 (dödstrött väldigt tidigt för att vara jag) på kvällen. Och måste upp på natten och kissa. Känner mig lite snurrig och sjukt hungrig. Har gått upp två kg trots att jag tränar en hel del men kan tillägga att jag ätit osunda mängder godis också, måste sluta att ge efter för frestelserna som är extra många nu. Suget lämnar mig aldrig! Alla dessa känningar gör mig dock glad - tänk att det växer någonting i mig som får mig att må såhär. Fint.

• DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-04-29 19:58:54 följande:
    Själv bor jag i Kävlinge.
    Det är ju runt knuten :) Allt väl? Är det första barnet? 

Jag ska till MVC o skriva in mig idag, de kommer säkert komma fram till ett annat BF än jag då jag har 33-dagars-cykel, men det känns bra o få en kontakt på MVC om det skulle vara något. Min gamla barnmorska har slutat så jag ska komma till en ny, men det blir säkert bra. 
    Glad Valborg!
Svar på tråden BF december 2015 :-)