• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • lundberg

Ja känns som en evighet att få vänta tills på onsdag. Är så ledsen och kan knappt sova :(

• skt1982

Jag hade "fått väldigt ont i magen" och åkt in akut. Hade inte fixat vänta efter ett sånt svar..

• decjul

Fy vad jobbigt! Åk in i alla fall om du mår så dåligt. Det kanske blir många timmars väntan men kan ju helt klart vara värt det. Gravtest kan också visa svagare om man har druckit mycket vatten eller kissat precis innan har jag hört. när jag fick missfall hade jag rejält ont i svanken i några dagar innan de började blöda. Gick liksom Inte att missa att det var missfall påväg. Håller alla tummar för dig :)

• bebba83
    lundberg skrev 2015-05-01 21:51:48 följande:

Ja känns som en evighet att få vänta tills på onsdag. Är så ledsen och kan knappt sova :(

Jag åkte in för att ja inte visste vad som var på gång häromsisten. ... fick massa hjälp på akuten och ultraljud direkt. Åk in, oavsett svar så kommer det vara värt det. Sitta och inte veta är nåt av det värsta man kan göra. Självklart håller jag alla tummar och tår för dig! !
  • Elin87

Håller helt med alla andra -åk in!

Jag var till akuten i söndags efter att ha haft kraftiga smärtor i magen. Och det är min första graviditet så jag visste inte om det var normalt eller ej. Men vart så orolig och ledsen så vi åkte.

Skönt var det! Fick se en väldigt liten prick blinka, men de såg även nått mer på VUL, en cysta. Ingen vet om det var det som orsakat min smärta eller vad. Men just nu lever den lille och de håller koll på cystan så helt klart värt de! :)

• modernu

Jag förstår din oro, och visst finns risken att graviditeten avstannat. Men det behöver inte varaså. Vi tar ggravtest på alla som söker med gravproblem (tex blödning). Jag har ibland fått förvirrande svar på det (svagt pos - men vid ultraljud ses en helt normal grav v 7-8). Så gravtestet är inte sanningen. Hoppas det går bra!

• tjugofjärde

Hoppar in med en fråga.

Jag Känner oro kring att mina värden i kroppen inte skulle vara bra.

Har senare halvåret mått skit. Vet inte om det varit pga min medicinnedtrappning men levt i frossa bla.

Är i vecka 6 nu och har satt ut medicin jag åt och mår förjävligt.

Blixtrar i huvudet, frossa illamåeende, yrsel m.m.

Skulle göra allt för att få ta några blodprover.

Är det möjligt? Vart vänder man sig, jag har inte träffat min bm än. Ska det först om 3 veckor.

Är så orolig att mina utsättnings symptom (om det nu är det) är ohälsosamma för barnet bla. Eller att det är något knas med mina värden i kroppen.

Hade ni ringt mvc och rådfrågat? Eller vårdcentralen. Känner mig vilsen och orolig just nu

När jag mår så dåligt

• PrinsessanNova13
    tjugofjärde skrev 2015-05-01 23:44:43 följande:

Hoppar in med en fråga.

Jag Känner oro kring att mina värden i kroppen inte skulle vara bra.

Har senare halvåret mått skit. Vet inte om det varit pga min medicinnedtrappning men levt i frossa bla.

Är i vecka 6 nu och har satt ut medicin jag åt och mår förjävligt.

Blixtrar i huvudet, frossa illamåeende, yrsel m.m.

Skulle göra allt för att få ta några blodprover.

Är det möjligt? Vart vänder man sig, jag har inte träffat min bm än. Ska det först om 3 veckor.

Är så orolig att mina utsättnings symptom (om det nu är det) är ohälsosamma för barnet bla. Eller att det är något knas med mina värden i kroppen.

Hade ni ringt mvc och rådfrågat? Eller vårdcentralen. Känner mig vilsen och orolig just nu

När jag mår så dåligt

Usch det låter inte roligt :/

Någorlunda snarlikt hur jag mådde för någon vecka sedan! Jag hade hjärtklappning,svettades men frös samtidigt.....dock har jag ingen medicin som jag trappat ut...
    Vad är det för slags medicin du slutat med och när slutade du med den <3

• Pyret 85
    lundberg skrev 2015-05-01 20:26:41 följande:

Kan någon snälla hjälpa mig? Har de senaste dagarna kännt att alla grav symptom har försvunnit, mådde konstant illa onda bröst svullen osv men nu ingenting.. är dag i v 7+4 gjordenett nytt gravtest igpr morse och det visade ett jättesvagt plus. Från att ha vart jättestarkt för en månad sen, har kännt lite små ont i ljumskarna men inte så mycket alls och inte börjat blöda någonting. Ringde kvinnokliniken och hon sa att bebisen med största sannorlighet har dött men min kropp vet inte om det än.. är så ledseb ska dit på onsdag men orkar inte vänta så länge!! Någon som har vart med om samma någon gång???

Åk in om du är jätteorolig. Det behöver inte betyda något. Här får man inte ens komma in när man störtblöder liksom så antingen åker man in ändå eller stannar hemma. Hoppas på det bästa för dig!
  • MålaMittHjärta
    Anniiica skrev 2015-05-01 13:54:20 följande:

Grattis!

Hoppas allt är bra och ni får se ett tickande hjärta då:)

Tack hoppas det med ?
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden BF december 2015 :-)