• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • PrinsessanNova13
    nikki06 skrev 2015-05-04 17:49:45 följande:
    Är lite poängen, så man inte blir påkommen ;) men lägg till Rozanna Pettersson, hon lägger till dig i gruppen och plockar bort dig efteråt :)
    Jag skulle jättegärna vilja gå med där men törs absolut inte :/
    Fasiken om jag skulle stöta på någon som jag känner!!
    Jag har ju haft missfall så sent som vecka 14 och vill därför hålla det hemligt så länge som möjligt!
    SsJj skrev 2015-05-04 18:30:49 följande:
    Visst är det hemskt! Man känner liksom tidspress och vem ska få "bestämma".. <3

Känns hemskt att skriva när det finns andra som gör vad som helst för att ens kunna få barn...

Vi har väl egentligen inte bestämt oss. Har inte kunnat prata om det på 4 dagar och nu känns det bara som att det gått för lång tid för att göra något även om jag bara är i 6+1..

Haft 1 dag utan illamående och huvudvärk. Varit himmelriket! Lite molande värk i magen bara så har lagt hela dagen bara åt barnen och lek. Var en liten plåga att åka till svärmor som gjort kålpudding och drack kaffe för första gången på 3 dagar för hon trodde jag blivit sjuk slm först tackade nej men det gick bra att bita ihop. :)
    Med ena barnet var vi relativt oense...och det är inte kul !
    Man vill inget hellre än att pappan ska hoppa jämfota av glädje liksom....
    Och ännu värre är det om man dessutom mår illa,hamnar på soffan och orkar ingenting :/
    Elisabeth83 skrev 2015-05-04 19:21:43 följande:

Vi försökte prata igenom det men med mina hormoner gick det inget vidare.. och efter att ha sett bebis på VUL så kändes det så svårt. Nu har vi inte pratat om det alls så vi har nog bara accepterat läget i det tysta. Är i v. 9-10 så det känns definitivt som att beslutet skulle ha tagits tidigare. Typ direkt.. 

Men känns inte det jobbigt att tiga dig igenom det <3
    Usch jag skulle inte klara det! Iofs är vi väldigt mcyket för att prata med varandra istället för att bära på saker...
    Vet hur det känns så all styrka <3

• PrinsessanNova13
    modernu skrev 2015-05-04 22:42:06 följande:

Vad roligt att flera sett tickande hjärtan! ????

Angående ambivalens till graviditeten kan jag inte riktigt relatera, men det kan säkert vara ett jobbigt dilemma, min upplevelse på abortmottagning är att det verkar tuffare när man redan har barn...

Jag funderar på det där med att berätta för arbetsgivare. Helst skulle jag vilja vänta men hela sommarens schema är lagt redan och höstens har precis påbörjats...känns så jobbigt att berätta för henne redan nu.

Jag har gjort abort och det var det VÄRSTA jag gjort i hela mitt liv och jag kommer aldrig att göra det igen!!!
    Jag gjorde det inte av rätt anledning....det var påtryckningar utifrån som drev mig och min sambo till det....man tyckte helt enkelt att vi fick ta och skärpa till oss och sluta skaffa barn...."ni har ju redan två" ..... det var hemskt !!!!!

Jag grät och grät,grät under tiden jag väntade på min tur,grät när dom sövde mig och skrek när jag vaknade....
  • JJ15

Vi är inne på v. 9+3 och jag mår jättedåligt. Behövde åka hem från jobbet vid lunch igår efter att jag inte ens kunde hålla vatten inne. Kom hem och sov ända till 17, först då kunde jag äta lite och kring 20 åt jag en piggelin före jag kröp under täcket för natten. Vaknade vid 5 imorse för att kräkas första ggn, har nu gjort två rundor till toan. Inget hålls inne. Stannade hemma från jobbet ännu idag men känns så fel samtidigt som jag vet att jag inte behöver berätta för arbetsgivarn än.

Någon annan som mår så dåligt att va sängliggande är det enda man orkar?

• JJ15
    skt1982 skrev 2015-05-05 09:45:06 följande:

Fick dropp igår. 5+5 idag och vet inte hur jag ska orka....

Min BM bad mig återkomma idag ifall inget hålls inne så måste jag nog också åka in för dropp.

Styrkekramar åt dig!

Jag antar att vi måste tänka att allt detta är värt det lilla miraklet som växer i oss. Det är inte lätt att hålla sig positiv när man är hungrig 24/7 men inget hålls inne. Kommer inte ihåg hur det känns att vara mätt längre.
  • skt1982

Vi har fyra barn varannan v. Så nästa gång kommer mina två och hans två. :(

Har mått såhär bägge graviditeterna... Och det fortsätter länge. Just nu fattar jag inte varför jag tog beslutet att skaffa en till...önskar så att jag slapp detta illamående.... :(( spyr efter 5 min om jag får i mig nått.

• Johanna90

Hej på er!

Jag hoppar in här

Är beräknad den 3/12 efter ett nytt ultraljud men det kan ju komma att ändras mer längre fram

• marrann

Hej, har läst era inlägg ett tag. Jag är själv gravid i vecka 6+4, men nästan alla ni verkar ju må så himla dåligt, jätte illamående och kräks. Själv mår jag lite illa ibland, sen är de bara tunga bröst. Annars är de lugnt. Finns ju många som mår bra under graviditeten men man blir så orolig när alla ni mår jättedåligt. Man tror ju att de är något fel på ens graviditet då. Förra gången mådde Jag helt okej, mådde rätt illa då men aldrig att jag behövde spy, de blev ett MA i vecka 10+1. Så man är orolig att eftersom man knappt har symptom att de är något som är fel. Får ju inget vul gratis här i Skåne. Inte förrän vanliga ul v19.

• PrinsessanNova13
    JJ15 skrev 2015-05-05 09:42:02 följande:

Vi är inne på v. 9+3 och jag mår jättedåligt. Behövde åka hem från jobbet vid lunch igår efter att jag inte ens kunde hålla vatten inne. Kom hem och sov ända till 17, först då kunde jag äta lite och kring 20 åt jag en piggelin före jag kröp under täcket för natten. Vaknade vid 5 imorse för att kräkas första ggn, har nu gjort två rundor till toan. Inget hålls inne. Stannade hemma från jobbet ännu idag men känns så fel samtidigt som jag vet att jag inte behöver berätta för arbetsgivarn än.

Någon annan som mår så dåligt att va sängliggande är det enda man orkar?

Du ska inte behöva känna dåligt samvete för att du inte berättat!
    Vem som helst kan få krångel med "magen" och var hemma och ta hand om DIG i lugn och ro <3
    Det dåliga samvetet,hormoner och en massa tankar tillsammans gör att du säkerligen mår ännu mer illa !
    Så länge du kan vara sjukskriven utan läkarintyg är det ju lugnt :)

• PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-05-05 09:45:06 följande:

Fick dropp igår. 5+5 idag och vet inte hur jag ska orka....

Den känslan känner jag igen från mina tidigare graviditeter :/
    Man undrar vad man gett sig in på,om det är värt det och om man överhuvudtaget kommer att orka!

Vid min senaste graviditet mådde jag så illa så jag tom sa till min sambo att jag inte orkade och att vi måste göra abort!! Jag mådde såååå dåligt !!!!

Det finns illamåendetabletter att få på recept!
    Dom funkar bra MEN man blir trött och bara sover,i varje fall gjorde jag de :P
    Sov sov sov,men hellre de än att vara vaken och må pest !
Svar på tråden BF december 2015 :-)