BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Läste på 1177.se att"Blodprovet kan lämnas efter graviditetsvecka 9 och undersökningen med ultraljud ska göras i vecka 11-14.", så jag antar att alla hade rätt? :)
Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.
Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.
Okej!
Nej jag skulle aldrig stoppa i mig lightprodukter, har aldrig gjort kommer aldrig göra.
Jag är inte så stor i kolhydraterna heller, förutom nu, då jag i princip bara kan äta rostat bröd när jag mår dåligt.
Jag har ätit mediumwell kött 1 gång. Inte gravid äter jag köttet rare, så det är tufft för mig, då jag längtar efter en riktigt blodig biff!
Oj, ska alla utom jag göra kub? Känns som att jag har missat något.
Min bm rekommenderade förresten lightprodukter för att de är d-vitaminberikade. Tror jag struntar i det rådet för det känns så jättefel för mig som annars har kört på mer (nyttigt) fett och mindre kolhydrater.
Oj, ska alla utom jag göra kub? Känns som att jag har missat något.
Min bm rekommenderade förresten lightprodukter för att de är d-vitaminberikade. Tror jag struntar i det rådet för det känns så jättefel för mig som annars har kört på mer (nyttigt) fett och mindre kolhydrater.
Jag har velat fram och tillbaka över det här med kub och pratade med många bekanta och obekanta om det. Det visar sig att väldigt många gör kub enbart för att att få ett extra ultraljud och en bra bild att visa upp tidigare då rutin-ul görs så pass sent. Blev lite förvånad över hur många som faktiskt erkände detta.
Man slutat aldrig att förvånas :)
Jag väljer att göra KUB för att jag är en orolig själ med ett stort kontrollbehov. ;) Jag är väl medveten om att KUB inte är någon garanti men det känns ändå (förhoppningsvis) lugnande på något vis... Jag var 26 år när jag var gravid med dottern (30 år nu) men valde att göra KUB då också...
Kanske har med din ålder att göra? där jag bor erbjuds det först efter 34 år tror jag hon sa.