BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag gjorde ultraljud i v. 8+0 och vi såg både ett tickande hjärta och en liten bebis som rörde sig. Även om allting var ganskalitet och otydligt så rådde det inga tvivel om vad det var. :D
Jag gjorde ultraljud i v. 8+0 och vi såg både ett tickande hjärta och en liten bebis som rörde sig. Även om allting var ganskalitet och otydligt så rådde det inga tvivel om vad det var. :D
Äntligen har jag fått lergigan comp och fått ner kräkningarna lite! Har inte kunnat behålla nått när jag varit på jobbet..lite lugnare när jag legat hemma i soffan bara. Men han sjukskrev mig direkt i ett par veckor framöver tack och lov!
Men idag var vi på ultraljud och fick se något som var betydligt större än en liten tickande böna sist vi var inne :D Är i v9 nu. Och direkt jag fick se hjärtat och man såg huvudet och benen lite så då brast det! Tårarna kom av lycka. Läkaren blev lite nervös då..haha! Men shit alltså så häftigt och underbart!! ?
Det finns ju en idé med att veta. 1 om fostret är förenligt med liv, trist o få reda på det senare och 2 om det är ökad risk för down's så är det bra att vara beredd vid förlossningen så att man kan ta hand om barnet ifall det uppkommer andningsproblem, hjärtproblem etc.
Skönt att du fick lergigan!
Hoppas det lugnar ner sig för dig nu och du slutar kräkas.
Visst är det en underbar upplevelse! Allt blev så mycket mer verkligt när man nu verkligen ser att det är en bebis!
:):)
Oh vad häftigt, det måste vara en underbar känsla! Exakt hur långt är du gången? Ska själv på ultraljud på söndag i 8+2 , kul att veta lite vad jag kan förvänta mig, om man ser huvud och ben eller bara en liten ärta! :)
Nu är detta en graviditet med hjälp av pergotime. Så om jag räknar från första dag på senaste mensen v8+4. Enligt vad måtten på ultraljudet visade så sa han 8+2 när jag frågade.
Så du kommer nog se det jag såg. Konturerna av en liten liten bebis. Jag tyckte den var så tydlig för när vi var inne sist akut (pga smärtor i magen och de hittade en cysta) så såg jag bara en rund ring och en prick som flimrade. Så hade inte så stor förväntning att det skulle synas direkt nått än :)
Jag har valt att inte göra kub, vet inte vad jag skulle göra med provsvaren. Var däremot på ett vul den 28/4, så skönt o se lilla bebisen med hjärta som pickade och små armar och ben. Var då i 8+5 nu är jag i 11+1. Mår fantastiskt bra, detta är tredje barnet och det kom till på naturlig väg, dom andra två har kommit till med hjälp av assisterad befruktning. Helt otroligt :) 1/12 är vi beräknade, väntar på tiden till Rul :)

Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?
Jag mår så illa och kräcks flera gånger om dagen. Har köpt åksjuketabletter men blev jätte dåsig av dem så vet inte vad som är värst? Funkar seaband? Nån som har något bra tips?