BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Vad trevligt att komma tillbaka och läsa om KUB och andra tester som gått bra. Vad skönt för er :)
Jag funderar på det här med KUB, verkar som att alla gör detta. Det får man inte i mitt landsting. Bor ni alla där man får det om man vill, eller vänder ni er privat?
Hej alla härliga tjejer! :)
Jag är i vecka 11 (10+2) och försöker hålla igång både med många promenader, då vi har hund, och med älskade gymmet. Jag tycker dock att det är väldigt kämpigt många dagar då mitt illamående tar överhand och jag ofta får springa ifrån på gymmet för en snabb visit på toaletten... Jag har ofta även otroligt ont i magen och kan inte göra några övningar där magen kommer i kläm då den allt som oftast är svullen och "öm".
Hur går det för er mer träning osv? Har ni några tips på bra övningar som inte frestar för mycket på kroppen och som inte "tar emot"? :)
Stor kram !
Hoppar in i den här tråden också. Har BF 31 december efter IVF, men hoppas egentligen på en januaribebis. Var på VUL i v 9 och allt såg helt normalt ut.Har skrivit i en annan tråd men det är nästan ingen aktivitet där och jag är lite orolig för att det kom lite brunt blod förra veckan efter sex, så jag behöver vara inne och läsa att det händer massor med folk och är helt normalt. Jag blir lite lugnare när jag läser här :) ! Sen säger de tydligen också att missfall är så himla ovanligt när man vet att fostret har ett hjärtat som slår, så jag försöker tänka att det bara var någon slemhinna eller något.
Så vit - Välkommen och grattis! Jag gjorde ett VUL i v. 8+0 där man kunde se hjärtat slå. Läkaren som gjorde undersökningen sa då att missfallsrisken hade minskat från över 20% till runt 3%. :)
Jag har också gjort ivf o har BF 31 dec
Jag går på nålar hela tiden
O det är pga att mina bröst ömmar bara till o från ej hela tiden
Om du har haft sex o sen blod så är det väldigt vanligt o inget farligt för fostret
Hoppar in i den här tråden också. Har BF 31 december efter IVF, men hoppas egentligen på en januaribebis. Var på VUL i v 9 och allt såg helt normalt ut.Har skrivit i en annan tråd men det är nästan ingen aktivitet där och jag är lite orolig för att det kom lite brunt blod förra veckan efter sex, så jag behöver vara inne och läsa att det händer massor med folk och är helt normalt. Jag blir lite lugnare när jag läser här :) ! Sen säger de tydligen också att missfall är så himla ovanligt när man vet att fostret har ett hjärtat som slår, så jag försöker tänka att det bara var någon slemhinna eller något.
Här får man det gratis om man är över 32 år.
Här införde dom kub för alla som vill för 2,5 år sedan ca. Innan dess var det bara för alla över en viss ålder (30-35 någonting.)
Varit på inskrivning idag, 10+3. Fått en riktigt härlig BM denna gången. Till och med min enormt blyga 2åring kände sig hemma direkt. :)
Får tid för KUB på posten. Svårt i semestertider. Dom vill att jag gör det den 18/6 trots fullbokat men annars den 25/6 trots att det är svårare då då fostret är mer spralligt. Väntar är det enda man gör som gravid! :)
Välkomna alla nya! Roligt att gruppen växer även om jag har svårt att hålla koll på alla.. :)
Hur mycket folsyra äter ni om dagen? Min BM sa idag att jag ska ta 2 tabletter om jag äter mitt val kvinna. Jag äter Apotekets kosttillskott KVINNA med 400 mg folsyra så det ska väl räcka? Bara ätit 1 tablett med flickorna också..
Ultraljud idag vecka 11(10+5). Allting såg fint ut! Vi säg fingrar, små fötter och en liten näsa. Så gulligt! Och skönt att allt ser bra ut! <3