BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Vi ville båda göra kub av olika anledningar, men såg det även som en möjlighet att få titta lite närmre på bebisens utveckling i övrigt.
Vi blev även erbjudna att göra NIPT om vi var den oroliga typen (vilket jag är). Nu valde vi bara kub-blodprov eftersom jag räknades som lågrisk efter undersökningen, men får vi ett dåligt resultat på blodprovet vill jag nog gå tillbaka och göra NIPT eftersom möjligheten ändå fanns här :)
Jag tycker det är helt upp till var och en vad man känner sig bekväm med. Det finns inget rätt eller fel
Ps. Välkomna i tråden alla nya och Grattis till er som fått glädjande resultat <3
Undrar bara... Om du är undernärd borde du väl dricka (eller äta om möjligt) nåt med kalorier I och inte vatten? Där e d ju noll kalorier...
Jag är så kluven till KUB test. Vet inte alls. Göra eller inte göra?!
Skönt att läsa från flera som väljer att inte göra det iaf. Det lät innan som att alla här gjorde det.
Såhär tänkte jag gällande kuben 1) om fostret inte är förenligt med liv vill jag veta så tidigt som möjligt. 2) om downsrisken är hög är det bra o ha extra beredskap vid förlossningen
Såhär tänkte jag gällande kuben 1) om fostret inte är förenligt med liv vill jag veta så tidigt som möjligt. 2) om downsrisken är hög är det bra o ha extra beredskap vid förlossningen
Jag tänker behålla trots vad kub, rul och allt visar.. Trots höga risker för missbildningar etc i denna graviditet. Jag vill göra de tester det går, för att vara förberedd.
Det viktiga är nog bara ATT man har en plan gällande hur man ska göra med informationen man får. Att man inte bars räknar med att allting är toppen och står handfallen om resultatet på KUB inte är lägsta möjliga risk. Så tänker jag iaf.
Det viktiga är nog bara ATT man har en plan gällande hur man ska göra med informationen man får. Att man inte bars räknar med att allting är toppen och står handfallen om resultatet på KUB inte är lägsta möjliga risk. Så tänker jag iaf.
Hej alla!
Har följt tråden i tysthet men nu vågar jag vara med och skriva. Vi var på kub-test idag och fick se det lilla pyret och fick låg risk på resultatet.
Bebisen jag har i magen är lite ut av ett mirakel. Har varit på utredning för att jag inte haft någon mens och fick resultatet förtidigt klimakterium.. Så vi har väntat på äggdonation ett år för att jag aldrig skulle kunna få egna barn. I höstas gjorde vi första försöket som slutade i MA. Sen skulle vi göra försök nr 2 efter jul men det fick avbrytas för att de då kom på att jag skulle ta tsh-prov. Det är ett prov på sköldkörteln som är väldigt viktigt att det ligger på rätt nivå när man ska bli gravid. Det värdet va inte bra utan jag fick äta levaxin.
I april skulle vi göra ett försök igen och när jag var för att kolla så allt såg bra ut så visade det sig att jag blivit gravid på egen hand.
Så ultraljudet idag var väldigt viktigt för mig att se att barnet lever.
Sorry att det blev så lång text men jag var tvungen att skriva av mig :)
Hej alla!
Har följt tråden i tysthet men nu vågar jag vara med och skriva. Vi var på kub-test idag och fick se det lilla pyret och fick låg risk på resultatet.
Bebisen jag har i magen är lite ut av ett mirakel. Har varit på utredning för att jag inte haft någon mens och fick resultatet förtidigt klimakterium.. Så vi har väntat på äggdonation ett år för att jag aldrig skulle kunna få egna barn. I höstas gjorde vi första försöket som slutade i MA. Sen skulle vi göra försök nr 2 efter jul men det fick avbrytas för att de då kom på att jag skulle ta tsh-prov. Det är ett prov på sköldkörteln som är väldigt viktigt att det ligger på rätt nivå när man ska bli gravid. Det värdet va inte bra utan jag fick äta levaxin.
I april skulle vi göra ett försök igen och när jag var för att kolla så allt såg bra ut så visade det sig att jag blivit gravid på egen hand.
Så ultraljudet idag var väldigt viktigt för mig att se att barnet lever.
Sorry att det blev så lång text men jag var tvungen att skriva av mig :)