BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Vo fick inte alls nå resultat direkt.. måste vänta några veckor och dem hör av sig endast ifall det är oroande resultat. Men barnmorskan sa att det hon ser verkar det som en frisk liten krabat som gjorde kullerbyttor och sög på tummen. En sån lättnad att se en pigg liten!
Va roligt att få se den lille och att allt verkade lugnt! Jag trodde också alla fick svar direkt. Sist jag gjorde kub så knappade dom bara in måtten i datorn och resultat från blodprovet låg redan inne så fick jag då siffrorna direkt.
Nej vad fruktansvärt jobbigt! :( ja du får försöka fokusera på att det är lika stor chans att allt är bra.
Har väntat en månad på besked en gång om jag har en allvarlig sjukdom, så jag förstår din känsla lite även om det inte går att jämföra helt. All styrka till dig och hoppas veckan går fort!
Fy va hemskt att få veta något sådant. Förstår att det känns långt till onsdag! :( <3 Försök koncentrera dig på dom bra procenten så ska jag också hålla tummarna allt vad jag kan!! Kram!
Jobbigt för er, evve88. Nu ställer jag en fråga, jag vet att du inte ville prata om sjukdomen, så det är helt ok att inte svara... kommer ni se tidigt om barnet har sjukdomen eller ej, eller tar det många år innan det syns? Oavsett måste det vara en fruktansvärd väntan. Hoppas på det bästa!
Jag har börjat bli yr, höll på att svimma på op i förrgår. Så himla pinsamt! Jag som vill operera mycket.. nu måste de tro att jag är rädd för blod eller nåt.
I övrigt ömma bröst, till och från lätt förstoppning (men inte lika uppblåst längre) och ibland känns livmoderkanten tydligt. På tisdag ska jag på inskrivning. Jag vill typ inte erkänna för någon att jag är gravid så jag tycker det känns jobbigt. Har inte lyckats berätta för familj eller vår son än. Det tar emot! V 11+3 idag.
Oj, ser nu att jag missade att du får veta på onadag. Glöm min fråga! Lycka till!
Oj, ser nu att jag missade att du får veta på onadag. Glöm min fråga! Lycka till!
modernu: får jag fråga varför det tar emot att berätta för omgiviningen? Känner lite likadant inför att berätta men förstår mig inte riktigt på mina känslor..
Evve88: jag berättade efteråt för en av kollegorna men hans reaktion blev sådär.. "igen? Jaha, men då vet vi ju. Man får väl gratulera" (utan någon direkt entusiasm). Alltså, jag har ett barn innan, han är tre och jag fick honom när jag gjorde at, dvs inte alls när jag var hos dem. Tror han tycker det är svårt att satsa på operativ verksamhet om man har (flera) barn.
Beya: Jag vet inte helt säkert. Dels tror jag att det har med jobbet att göra (se ovan tex). Dels var jag inte själv jättesugen på ett barn till (säkert delvis relaterat till jobbet) - skäms nästan när jag skriver det, särskilt idag (ofrivilligt barnlösas dag). Jag tyckte också första barnet var en rejäl påfrestning på mitt psyke, jag mådde dåligt av den extrema sömnbristen och att aldrig få en lugn stund (han hade jättesvårt att somna på dagarna). Sen vet jag inte... tror bara det är sådan jag är, förra graviditeten vågade inte berätta för min familj förrän efter rul då jag var orolig över deras reaktion. Det kändes lite förbjudet (har väl något med min uppväxt att göra antar jag).
Oj, lång utläggning! Nu skulle jag egentligen vilja ta ett glas vin och en snus men jag antar att de här känslorna blir bättre när magen växer och man börjar känna rörelser. Jag saknar faktiskt den delen av graviditeten ????