BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag tänkte höra om det är någon av er som känner så här eller vet vad det kan vara,
Jag har den senaste veckan blivit så öm i livmodertrakten. Inte växtvärk alltså, det har jag haft hela tiden. Utan det gör väldigt ont när jag sätter mig, som i livmodern. Det känns som att den är öm. Även om jag reser mig och har suttit länge (framför datorn på jobbet) och när jag blir kissnödig gör det väldigt ont.
Jag har gjort IVF och blev överstimulerad, vid VUL vecka 9 var mina äggstockar fortfarande väldigt förstorade. Kan det vara därför det gör ont? Att äggstockarna ör stora och ömma, och nu när livmodern växt (är i vecka 13 nu) så är det ömt för att det är trångt?
Det borde inte vara ligamentsmärtor för det har jag också, när jag nyser eller liknande hugger det i sidorna, det är en helt annan smärta.
Vad tror ni?
Är i v.15 nu och väntar på att illamåendet ska försvinna, har det släppt för någon som mått dpligt i början av grav? Egentligen är det min sista dag som sjukskriven men ska försöka få det förlängt.. är så himla svag än och mår lika illa som tidigare men som tur är har mat bärjat hållas inne och magen har vuxit enormt sedan jag slutat spy upp allt. Så nu går inte bulan att dölja längre.
Jag är i v 13 och har mått illa konstant, och gör fortfarande. Min bm sa att det borde släppa nu men sen läser jag om dem som mår illa nästan hela graviditeten. Jag hoppas verkligen att få slippa det snart så man kan njuta lite mer. :)
Är i vecka 15 nu och så sent som i förrgår spydde ja upp både frukost lunch och middag men sen igår och idag har ja inte mått knappt illa alls! Och då har ja mått illa varje dag sen v 5... Så tror och hoppas att de helt plötsligt vände! Min BM sa att de kan vända över en natt, visst ja mår lite illa precis när ja vaknar men det är en piece of cake om man jämför hur de varit. Så håll ut! :)
Någon mer som hört om den här "kissa i en plastmugg med bikarbonat" grejen för att gissa könet på bebisen?
Man ska tydligen ta en sked bikarbonat i en plastmugg och kissa i den och sen röra om snabbt. Om det bubblar och låter - är det en pojke, om det inte händer något alls, är det en flicka.
Nån som testat?
Någon mer som hört om den här "kissa i en plastmugg med bikarbonat" grejen för att gissa könet på bebisen?
Man ska tydligen ta en sked bikarbonat i en plastmugg och kissa i den och sen röra om snabbt. Om det bubblar och låter - är det en pojke, om det inte händer något alls, är det en flicka.
Nån som testat?
Är i vecka 15 nu och så sent som i förrgår spydde ja upp både frukost lunch och middag men sen igår och idag har ja inte mått knappt illa alls! Och då har ja mått illa varje dag sen v 5... Så tror och hoppas att de helt plötsligt vände! Min BM sa att de kan vända över en natt, visst ja mår lite illa precis när ja vaknar men det är en piece of cake om man jämför hur de varit. Så håll ut! :)
Nån som testat?
Jag har inte testat den där bikarbonatgrejen (tror inte på sånt, även om det såklart kan vara kul) men är sjukt nyfiken på könet! Kan knappt vänta till RUL.
Någon annan som inte lyckats hålla sig och börjat shoppa till bebisen redan?
Jag har knappt gått i affärer sen jag plussade pga illamåendet men längtar så otroligt tills jag får börja köpa kläder åt bebis :)))