• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • JJ15
    Så vit skrev 2015-06-06 11:09:26 följande:

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Tänker på er <3 styrkekramar
  • Karin23

[quote=75392238][quote-nick]Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:[/quote-nick]Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha[/quote

Jo om man fick välja,de vore något:) Det sägs ju att första barnet brukar ta lite tid och man kan gå till v 42 utan problem mot det normala v 40. Jag skulle om jag finge ha födelse i november alltså två veckor för tidigt pga majoriteten i släkten fyller i december och skulle vara trevligt med en egen månad eller januari och gå över några veckor för egen månad då:) Men vet inte hur mycket de sista veckorna tillber bebisen så mycket ifall den är för tidig eller ligger extra länge:0 :) Kub är ganska skönt att göra, något du bör boka nu i v 11:)! Då får man hur stora oddsen är för down m flera vanliga fel som de mäter i ett mellanrum i nackvätskan på bilden på ultraljud på fostret:) sen att man får se hjärtslag och hur krabaten rör sig, oh vad överväldigande :))<3

• Karin23
    Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:

Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha

*
  • evve88

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Åh så hemskt, beklagar verkligen :/<3
  • PlusLängtan

Beklagar verkligen! :(
  • marozz
    Karin23 skrev 2015-06-06 09:04:55 följande:

Hej! 24 år iår, bf den 8/12, finns det fler förstagångsgravida och iomdet förstagångsföräldrar här inne? Skulle vara kul att följas:) Ni kan skriva privat till mig eller här inne eller mail. Men skulle vara kul me kontakt:) Kram

Hej. Jag är också första gångs gravid. Är 22 år. Har bf 7 december så är i vecka 14 (13+3)
  • velvet

Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)

• evve88
    velvet skrev 2015-06-06 20:33:46 följande:

Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)

Tror du känner, dom säger ju att har man barn sedan innan så känner man mycket tidigare :) jag är i v 15 med mitt första och har inte känt någonting alls.. :)
  • Hallonpaj

Nej vad hemskt... beklagar Hjärta 
  • Hallonpaj

Igår blev det garderobsrensning här hemma, nu har bullen växt ur nästan allt jag äger. Så jag har fått grönt ljus av maken att gå och shoppa lite nytt. Men det klagar man ju inte på direkt hihi

Hade världens jättemage häromdagen när vi var och handlade, vilket mannen pikade var 30e sekund (han tyckte den var gullig). Så nu är det helt omöjligt att hålla bebis hemlig mer. 

Hur mår era magar? Solig

Svar på tråden BF december 2015 :-)