• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • summer13

Känner mig depp nu.. börjar få foglossning, lider av en väldig sömnbrist (ca 2-4h per natt), har tredje urinvägsinfektionen på kort tid och fick nu ett penicillin som hjälper sådär och till på köpet fick jag svamp som följd av penicillinet. Snacka om trött!! Har jobb på heltid att sköta och även en bluvande storasyster i trotsålder här hemma. Behöver en paus!!!!!

Ibland måste man få klaga lite så man får det ur systemet.... :(

• PlusLängtan

Summer13; Usch vad jobbigt för dig. Hoppas det blir bättre snart. Försök att tänk på att många hävdar att ju jobbigare själva graviditeten är, ju lättare blir förlossningen. Och tvärt om också. Det kanske kan vara något att hoppas på för dig, och underlätta :) Huruvida det är sant låter jag vara osagt. Jag väntar mitt första, så det är bara vad jag har hört från flera håll. Själv hoppas jag inte på att det är sant, då jag har det ganska lätt än så länge. Vilket i så fall skulle betyda jobbig förlossning :S

• summer13

Med första hade jag enorm vätskeansamling och foglossning och kunde i stort sett inte röra mig sista 2 månaderna och förlossningen var fruktansvärd. Så stämmer gör det inte i det fallet iaf!! Men, det brukar hjälpa att spy galla över allt en stund för att sedan ta nya tag igen. Hoppas på det iallafall! Man vill ju inte heller vara den tråkiga gnällkärringen alla undviker.. haha..

• Beya

Åh jag känner mig orolig för lillan har inte varit lika livlig som vanligt:( funderat på att åka in, sen har jag känt lite rörelser. Tycker det är svårt var gränsen går för att man ska kolla upp detta :/

• Beya
    summer13 skrev 2015-09-01 19:22:25 följande:

Känner mig depp nu.. börjar få foglossning, lider av en väldig sömnbrist (ca 2-4h per natt), har tredje urinvägsinfektionen på kort tid och fick nu ett penicillin som hjälper sådär och till på köpet fick jag svamp som följd av penicillinet. Snacka om trött!! Har jobb på heltid att sköta och även en bluvande storasyster i trotsålder här hemma. Behöver en paus!!!!!

Ibland måste man få klaga lite så man får det ur systemet.... :(

Men du ska du inte sjukskriva dig eller gå ner i tid? Låter som om du verkligen behöver det!
  • summer13

Jag vet inte, känns som jag inte har ett tillräckligt allvarligt problem för att sjukskriva mig.. Känner pressen på mig själv att inte vara dålig på jobbet heller och jag har fem timmar varje vecka jag kan använda och gå tidigare, men använder inte alla fem då det är mycket att göra och jag vill "ställa upp för teamet" typ. Så himla dumt egentligen. Vem tackar en för att man stressar runt som en idiot och mår skit egentligen? Man är ju bara dum mot sig själv.

Har även kommit underfund med att det delvis är min förlossningsrädsla som gör att jag knappt sover. Väntar på samtal från aurora, men det tar ett par veckor innan de ringer upp för att boka in tid och jag börjar känna stressen att det närmar sig med förlossningen.

Så sett är jag nog ganska dum mot mig själv och ber sällan om hjälp utan vänder ut å in på mig själv istället!

• summer13

Är du orolig beya hade jag kollat upp. Det är säkert ingen fara men ibland känns det bättre om man kollat ifall man känner oron så man inte går och tänker på det hela tiden.

• taramn

Nu har jag gått in i vecka 28. (27+0). Är så oerhört trött på att inte få sova ut, att aldrig sova en hel natt i sträck o att mitt gravidillamående ännu inte gått över. Ser att fler har sömnproblem! :( Önskar att jag hade en tidsmaskin så jag kan spola framåt tio veckor ungefär.

• velvet

Tråkigt att se att så många verkar må dåligt. Jag har också en del problem, men inte direkt gravidrelaterade. För några veckor sen fick jag jätteont i min ena fot och ett område på den blev rött och svullet. Men självklart så kollade jag inte upp detta utan tänkte att "jag är väll svullen pga graviditeten" typ. Men tillslut blev det ohållbart och jag gick och kollade. Då visar det sig att jag har borrelia och fick därför penicillin som jag äter nu. Och nu har jag till på köpet fått influensa. Lite orolig för bebis blir man ju, men enligt läkaren så ska penicillinet vara okej? :(

• Beya

Summer13: Ja det hade nog inte skadat att du var lite mer snäll mot dig själv ta åtminstone de fem timmarna och gå tidigare! det är du definitivt värd och det tror jag alla förstår.

Har känt lite mer rörelser nu så jag får väl lugna mig men oj så många tankar man hinner få! Jag är ju också sådan att jag inte vill åka in för minsta lilla, tänker de har ju fullt upp så jag vill inte uppta deras tid. Men samtidigt handlar det ju om mitt barns liv. Svårt att veta bara vad som är normalt. Har era barnmorskor sagt hur många rörelser ni ska känna per dag?

velvet: Nej stackare!! vilken otur! Ja då får du försöka lita på läkarna även om jag förstår att du ändå blir orolig det hade jag också blivit.

Svar på tråden BF december 2015 :-)