BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Var/är ni gifta? Vad jag förstått har han ingen vårdnad om barnet innan ni skrivit på faderskapspapper om ni varit sambo och tror att man då kan kryssa i enskild eller gemensam vårdnad också. Liten parentes mtp ert bråk kring besök efter BB, juridisk kan han alltså inte "ta" barnet eftersom han inte är vårdnadshavare ännu.
Du bor alltså i egen lägenhet nu? Har du någon egen familj eller vän som kan stötta dig? Jag skulle pratat med pappan och sagt att jag hädanefter bara har kontakt med honom och inte den här brorssambon. Du är vuxen och behöver inte umgås med människor du inte tycker om. Säg att om han vill att ni ska ha ett fungerande samarbete framöver så får han ställa upp på dina villkor med fl, BB och besök. Säg det i ett mail eller sms om han inte lyssnar eller om ni börjar bråka/skrika gå ut ur rummet och säg att du kan prata med honom som mellan vuxna. Kanske finns det någon i hans familj, ex farmor, som du kan ringa och resonera med som är vettig som i sin tur kan ge din ex-sambo annat perspektiv?
Familjerätten kan säkert hjälpa till och ge råd om inte annat men det kan ju kännas väldigt anklagande från den andre när man drar det kortet. Men måste man så måste man. Hoppas det löser sig för dig!
Förövrigt så kräver han också att papper ska skrivas på, gärna innan förlossningen, eller strax därefter trots att han vill ha ett dnatest men jag har försökt förklara att jag knappast tror det går att fastställa ett faderskap om han samtidigt ställer sig tveksam till att han är pappan. Iallafall inte innan resultatet har kommit.
Förövrigt så kräver han också att papper ska skrivas på, gärna innan förlossningen, eller strax därefter trots att han vill ha ett dnatest men jag har försökt förklara att jag knappast tror det går att fastställa ett faderskap om han samtidigt ställer sig tveksam till att han är pappan. Iallafall inte innan resultatet har kommit.
Gud, känner med dig alltså! Du måste vara stark nu! Skriv INTE på någonting innan du är helt säker
Känns som nåt är på g. Förvärkar nu i nån timme, väntar på att mannen ska komma hem och ta över ansvaret för dottern så jag kan lägga mig i ett varmt bad..
Har försökt peppa mig själv att vara stark inför förlossningen då förra var hemsk, nu när man inser på riktigt att det kan hända när som känner jag mig mest LIVRÄDD. Hur ska jag klara detta en gång till?? Usch vilken ångest!!
Känns som nåt är på g. Förvärkar nu i nån timme, väntar på att mannen ska komma hem och ta över ansvaret för dottern så jag kan lägga mig i ett varmt bad..
Har försökt peppa mig själv att vara stark inför förlossningen då förra var hemsk, nu när man inser på riktigt att det kan hända när som känner jag mig mest LIVRÄDD. Hur ska jag klara detta en gång till?? Usch vilken ångest!!
Vilken vecka är du i? :)
Vecka 38 nu.
Hoppas det bara är förvärkar som övar sig inför vad som komma skall.. Känner mig inte redo!! Haha paniken!
Tack för pepp SsJj jag ska försöka tänka positivt, det gör så mycket för hur det kommer bli.
Vecka 37 (36+4) idag. Är heeeelt slut idag. Har legat på soffan och halvslumrat mest idag. Eller så mycket det har gått med 3 barn hemma. Som tur va kom min man hem tidigt idag så jag har verkligen kunnat vila. Hoppas bebis vill komma snart! Hur har ni andra det?