BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Nä, jag hade haft täta och rätt regelbundna sammandragningar/förvärkar på söndag kvällen, på natten fortsatte de och även på måndagen trots vila. Åkte in till spec.mvc på måndags eftermiddagen för att kolla upp alla förvärkar. Blev förflyttad till förlossningen där de fortsatte med ctg. Där noterade de att bebis puls konstant låg runt 170 hela tiden. De valde då att lägga in mig för att fortsätta hålla koll på hjärtljuden. Blev kvar på sjukhuset med massa prover och undersökningar de kommande dagarna, och under ett UL där de ville kolla flödet upptäcktes "felet" efter tvådagars letande. Då blev det fart med sprutor och grejer. Så på måndagen lades jag in och på fredagen plockades min lilla tös ut med KS.
Vecka 37 (36+4) idag. Är heeeelt slut idag. Har legat på soffan och halvslumrat mest idag. Eller så mycket det har gått med 3 barn hemma. Som tur va kom min man hem tidigt idag så jag har verkligen kunnat vila. Hoppas bebis vill komma snart! Hur har ni andra det?
Vecka 38 nu.
Hoppas det bara är förvärkar som övar sig inför vad som komma skall.. Känner mig inte redo!! Haha paniken!
Tack för pepp SsJj jag ska försöka tänka positivt, det gör så mycket för hur det kommer bli.
Alla förvärkar har lugnat ner sig över natten. Så nu blir det att försöka få ordning på bb-väskan!
Första dagen som dottern är på förskolan nu när jag inte jobbar. Vilken märklig känsla att vara hemma själv! Passar på att ta det lugnt och slappa lite framför tvn, välbehövligt!
Jag har bf den 5 december. Har hur många sammandragningar som helst hela dagarna. Vid vila o vid rörelse. De gör inte ont. Någon som har koll på om det är nåt tecken eller det bara ska vara så?;)
33+5 idag. Gått upp 12 kilo "bara". Slutade på +28 båda gångerna innan och dit ska jag väl inte hinna upp nu! :)
Blodtryck 110/60. SF mått 28 så nu är jag uppe på lägsta kurvan igen. Huvudet är ruckbart/nästan fixerat. Trodde inte bebisar fixerade sig på omföderskor?
Hjärtljudet var uppe på 170 men lugnade sig till 150 efter vad som kändes som en evighet. Det är verkligen en livlig bebis. Kanske tur moderkaka ligger i framvägg denna gång så jag får lite vila..
Det var nog allt denna gången.. :)
Hej tjejer! Hur mår ni?
I morse var jag på tillväxtultraljud. Min lilla tjej ligger på -7,6%. Beräknades väga ca 2700gram idag. Om hon kommer enligt rul 9/12 så beräknas hon väga 3300gram. Jag blev flyttad totalt 10 dagar bakåt, så jag hoppas hon kommer tidigare än 9/12. Men det gör inget om hon kommer då nu när hon ligger på minus och inte plus. Om hon väger 3300 när hon föds vid fullgången så väger hon 1kg mindre än sonen när han kom. Vilken lättnad :)
I morgon är det besök hos bm för att kontrollera blodtryck och eventuell äggvita i urinen samt lyssna på hjärtat och mäta mage.
Åh vad jag känner mig lättad och bättre inställd till förlossningen nu :)
Hej tjejer! Hur mår ni?
I morse var jag på tillväxtultraljud. Min lilla tjej ligger på -7,6%. Beräknades väga ca 2700gram idag. Om hon kommer enligt rul 9/12 så beräknas hon väga 3300gram. Jag blev flyttad totalt 10 dagar bakåt, så jag hoppas hon kommer tidigare än 9/12. Men det gör inget om hon kommer då nu när hon ligger på minus och inte plus. Om hon väger 3300 när hon föds vid fullgången så väger hon 1kg mindre än sonen när han kom. Vilken lättnad :)
I morgon är det besök hos bm för att kontrollera blodtryck och eventuell äggvita i urinen samt lyssna på hjärtat och mäta mage.
Åh vad jag känner mig lättad och bättre inställd till förlossningen nu :)