• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    summer13 skrev 2015-12-09 09:18:39 följande:

Sömnbristen är inte så farlig. Min lilltjejen sover 22-07 med ett uppvaknande runt 01-02. Så tycker ändå jag får en del sömn stora tjejen sover fortfarande middag ca 2h på dagen så då passar jag på att vila om jag är trött.

Det är ju något i kroppen med, hormoner och allt, som gör att man inte kräver lika mycket sömn. Imorgon är hon en vecka och vi ska till bvc för vägning. Spännande!

Grattis till alla nya bebisar!! <3

Åh vilka drömtider hon sover skönt!
  • Beya
    flugsvamp skrev 2015-12-09 11:38:44 följande:

Var beräknad den 25e, men idag kom vår lilla pojke med buller och bång. 3290 g och 48 cm kärlek :) lycka till alla ni andra som har förlossningen att se fram emot. Det måste ju vara världens häftigaste upplevelse!

Stort grattis måste varit lite överraskande
    Tycker du verkligen det med förlossningen? det är just den jag fasar och har ångest över.
  • BowserSchnauzer
    moruri skrev 2015-12-09 12:00:06 följande:

Puh! Nu har ja äntligen hittat pappret från FK och skickat iväg ett mail till min arbetsgivare. 
    Alltså snacka om att vara sent ute? :P

Pratat med bvc igen och hon tyckte inte jag behövde vara orolig över kisseriet, då han är pigg och äter. Men ska få komma in på fredag och ta en vikt. 

Jag pratade med FK häromdagen då min arbetsgivare varit lite seg. Du kan ansöka redan nu men utbetalningen sker först när de fått papper från arbetsgivaren och registrerat. Brytdatum för ansökan är 20:e varje månad (om du ska få pengarna i december måste du ansöka senast 20:e december). Man kunde söka max 90 dagar tillbaka i tiden, om det skulle vara längre skulle man ha mycket speciella skäl.

Då jag föreslår att du går in och ansöker nu men sen så förstod jag det som att pengarna ev kan dröja lite om uppgifterna ej kommit från arbetsgivaren. Men dem kommer. Blir väl lite krångel första gången men sen flyter det väl på tänker jag. Själv hade jag turen att hitta några bortglömda semesterdagar (fråga mig inte HUR jag missat dem...) så jag tar ut pengar först nästa månad (första veckan hemma från jobb denna vecka).

Lycka till med FK. Det löser sig!
  • moruri

Tack! Ska göra så! :)
    Jobbar inom kommunen så det kommer tydligen att ta ca två veckor innan de ordnat fram de papper som behövs. Men bra att man då kan söka i förtid så är den biten klar.
    Spelar inte så stor roll om pengarna kommer i januari, även om det hade varit trevligt med lite extra julpengar. Får väl se om de hinner komma i tid :)

• mammmiamaria
    fantasy06 skrev 2015-12-09 09:53:50 följande:

Fick massa blödning o är nu inlagd. Knappt nåt fostervatten heller + mer blod än vad som är "normalt" hoppas de bara sätter igång mig.

Öppen 3 cm men tappen kvar om jsg fattade det rätt.

Åh fy!! Hoppas att går bra!
  • Roxy81

Grattis till alla som fått bebis! Glad Har varit lite rädd för förlossningen, men nu känner jag mig taggad. Har BF idag, men inget har hänt ännu. Hade grymma sammandragningar i omgångar i måndags eftermiddag o kväll. Idag en del med. Vankar runt här hemma o tvättar, plockar, dammsuger o vääääntar. Tungan ute
    Hoppas det sätter igång så snart som möjligt.

• taramn

Jag ska träffa BM på fredag och ska då förhoppningsvis få en hinnsvepning. Är då i v. 41+2 tror jag om jag räknat rätt.

Är det någon här som fått en hinnsvepning? Funkade det?

Sen skulle jag nästa onsdag ringa till förlossningen om bebis inte kommit för att förhoppningsvis sättas igång på torsdagen. Känns som världens längsta graviditet. Den kommer ju aldrig ta slut. Är oerhört rädd för att dom säger att det är fullt på förlossningen o att jag får vänta, för det finns en risk för det tydligen.. hatar hur alla omkring en hela tiden ska fråga om bebisen kommit... känner inte längre för att ens gå ut o ja svarar inte längre i telefon för folks frågor om bebisen...

• mammmiamaria
    taramn skrev 2015-12-09 18:59:18 följande:

Jag ska träffa BM på fredag och ska då förhoppningsvis få en hinnsvepning. Är då i v. 41+2 tror jag om jag räknat rätt.

Är det någon här som fått en hinnsvepning? Funkade det?

Sen skulle jag nästa onsdag ringa till förlossningen om bebis inte kommit för att förhoppningsvis sättas igång på torsdagen. Känns som världens längsta graviditet. Den kommer ju aldrig ta slut. Är oerhört rädd för att dom säger att det är fullt på förlossningen o att jag får vänta, för det finns en risk för det tydligen.. hatar hur alla omkring en hela tiden ska fråga om bebisen kommit... känner inte längre för att ens gå ut o ja svarar inte längre i telefon för folks frågor om bebisen...

Jag måste fråga om det där med hinnsvepning. Min BM har aldrig undersökt mig så jag vet inte om min livmoderhals är uppmjukad eller om jag har öppnats nåt. Är det inte en del av stegen man gör? Jag var hos BM i förrgår alltså dagen innan BF men det var inte tal om något sånt utan jag fick bara en ny tid om en vecka. Måste man vara lite öppen för att kunna göra hinnsvepningen?

Jag går hos vanliga MVC alltså ingen privat aktör. Är det vanligt att även vanliga MVC gör hinnsvepning? Min är så himla traditionell så hade jag frågat då hade hon bara sagt: "Bebisen kommer när den kommer". End of story.
  • fantasy06

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

• emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-09 20:01:30 följande:

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

Äntligen :) grattis!
Svar på tråden BF december 2015 :-)