BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Hej mammor! Va ett tag sen jag skrev något men går ofta in och läser lite :) Grattis till alla nya mirakel, visst blir man lite avis ;) är i 41+1 så börjar känna mig lite otålig nu!
Jag undrar när man egentligen ska våga ringa in till fl? Jag har försökt klocka lite värkar sen 01 nu, alltså i snart fem timmar. Någon timme sket jag i det och försökte ta vara på vilan men nu är jag igång igen. Frekvensen är ca 4-7 min nu på de senaste 10 värkarna men alla är inte lika starka. Jag är rädd att ringa in och så säger de "nej men den här kan du prata dig igenom så du behöver inte åka in på ett bra tag". De flesta måste jag andas igenom men ibland kmr det någon svagis. Jag har visserligen inte bråttom in heller, vi bor nära sjukhuset men känns bättre att förbereda dom ifall de skulle bli tätare. Hur resonerar ni andra, både ni som fött och ni som ska?
Vaknade vid 4 i natt och hade riktigt jäkliga sammandragningar. Tänkte nu startar det. Var vaken till 6 med oregelbundna värkar men sen somnade jag och sov till 8.30 med några korta uppehåll då jag vaknade av smärta, men snabbt kunde somna om. Nu den senaste timmen har det kommit någon värk, rejält smärtsamma, men väldigt oregelbundet. Har också ilningar nedåt i samband med värkarna. Nu vet jag varken ut eller in. Är det något på g eller bara falskt alarm? Förvärkar har jag haft ett tag, sammandragningar med molvärk. Men smärtan i de som kommit nu är på en helt annan nivå. Hoppas hoppas...
Vaknade vid 4 i natt och hade riktigt jäkliga sammandragningar. Tänkte nu startar det. Var vaken till 6 med oregelbundna värkar men sen somnade jag och sov till 8.30 med några korta uppehåll då jag vaknade av smärta, men snabbt kunde somna om. Nu den senaste timmen har det kommit någon värk, rejält smärtsamma, men väldigt oregelbundet. Har också ilningar nedåt i samband med värkarna. Nu vet jag varken ut eller in. Är det något på g eller bara falskt alarm? Förvärkar har jag haft ett tag, sammandragningar med molvärk. Men smärtan i de som kommit nu är på en helt annan nivå. Hoppas hoppas...
V. 41+3
Var på sista besöket till bm igår.
Hon kunde inte ens nå min tapp så de blev ingen hinnsvepning.
Är så oerhört frustrerad o vet ju då att jag inte är ett dugg mogen för förlossning. Vet ju att dom kommer behöva sätt igång mig nästa vecka, men för det behöver jag ju vänta i fem dagar till. Tycker att dom borde kunna starta förloppet redan nu. Skulle ju ha fått min unge i början av december (2/12). Inte i slutet...
V. 41+3
Var på sista besöket till bm igår.
Hon kunde inte ens nå min tapp så de blev ingen hinnsvepning.
Är så oerhört frustrerad o vet ju då att jag inte är ett dugg mogen för förlossning. Vet ju att dom kommer behöva sätt igång mig nästa vecka, men för det behöver jag ju vänta i fem dagar till. Tycker att dom borde kunna starta förloppet redan nu. Skulle ju ha fått min unge i början av december (2/12). Inte i slutet...
Håller tummarna att det är på g. Klocka värkarna. Kommer det 3 st var 10:e minut o de varar i ca 1 minut sögs det ju att det är på g o att man då ska ringa.
Tack! De kommer typ en gång i kvarten och vissa gör för jvligt ont och andra är lite lugnare. Nånting är ju helt klart på g. Men vågar inte tro att det är på riktigt på riktigt än. Hoppas!!
Låter som samma jag har som jag beskrev ovan :) får också jäkliga ilningar neråt så jag inte kan stå.. Det avstannade vid sju dock men kom igång någon timme senare igen. Kommer var tionde minut för mig nu ungefär, ibland lite tätare. Ååh, snälla kom igång ordentligt!!
Jag vet inte men när jag väntade dottern så sades det hela tiden att man skulle ta 2 alvedon och en dusch och om det inte avstannade då så var det på riktigt igång..