• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • mammmiamaria

BF +2 Idag. Väntan är olidlig. Men som tur är kom hon inte igår när bilen rasade. Nu har vi lånebil och hoppas väl på att få tillbaka bilen innan det är dags.

Idag sticks och rivs det vidrigt mycket. Det känns liksom neråt mot livmoderhalsen. Det är nästan svårt att sitta. Bebisen sprattlar om mest när jag sitter och idag är hon sjövild. Men jag är tacksam för det! Jag är så himla glad över att ha en livlig bebis som stillat oron.

Grattis till alla som har fått sina bebisar! ??

• Zandiii

Hej alla ni! Grattis till er som redan fått er julklapp i år! Tänkte bara passa på att höra med er som har bf tidigare än mig ( bf 2/1-16) är det någon av er som hade brun slempropp? Rejält brun med bruna flytningar? Fick det nämligen redan igår, och ännu mer idag! Är mest orolig över färgen! Är det normalt tro? Tacksam för nåt svar ????

• Frankie86
    Zandiii skrev 2015-12-10 15:02:07 följande:

Hej alla ni! Grattis till er som redan fått er julklapp i år! Tänkte bara passa på att höra med er som har bf tidigare än mig ( bf 2/1-16) är det någon av er som hade brun slempropp? Rejält brun med bruna flytningar? Fick det nämligen redan igår, och ännu mer idag! Är mest orolig över färgen! Är det normalt tro? Tacksam för nåt svar ????

Hej. Jag tror att slemproppen kan ha lite olika färger. Delar av min slempropp gick samma eftermiddag som jag födde dottern. Det var som brunblandat slem. Typ som dom sista dagarna på mensen där gammal blod kommer ut. Hoppas du förstår min förklaring :)
    Slemproppen kan ju börja släppa men sen återbildas om det är för tidigt. Så det behöver inte betyda att din bebis är på gång nu.
    När min slempropp började släppa så hade jag haft värkar halva dagen till och från.
  • fantasy06
    Zandiii skrev 2015-12-10 15:02:07 följande:

Jag fick en riktigt geléklump ganska stor som var mörkröd/brun o man tror det var slemproppen.
  • Anny123
    skt1982 skrev 2015-12-11 19:24:21 följande:

2770 gram

50 cm

37+0

Men åh grattis! När var du beräknad? Planerat snitt eller vanlig fl? Har planerat snitt i v 38+2 och funderar mkt på hur stor/liten den lille kommer vara då? Klädstorlek? Passar 50 på er lillskrutt?
  • Polly 98
    Beya skrev 2015-12-11 18:04:27 följande:

Men bebis var är du?!

Undrar detsamma :-/ Gjorde en andra hinnsvepning hos bm idag. Men inget händer.. Bf +2. När har du bf?
  • Beya
    Polly 98 skrev 2015-12-11 21:24:45 följande:
    Undrar detsamma :-/ Gjorde en andra hinnsvepning hos bm idag. Men inget händer.. Bf +2. När har du bf?
    Jag hade bf igår den 10 dec:/
  • skt1982

37+0 - pga eklampsi i min första graviditet.

Hon är 50 lång och 50 e perfekt ??

Mitt i natten mys.

Svar på tråden BF december 2015 :-)