• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • nikki06
    TessOphira skrev 2015-04-17 18:41:25 följande:

Har ni berättat för folk än? Nyfiken :)

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
    Jag hade ju velat hålla mig till v 13 för säkerhets skull, men nu när vi ska få ul på måndag i v 8 så har vi bestämt oss att berätta för våra föräldrar om vi hör ett hjärtslag :) hur gör ni?
  • TessOphira
    nikki06 skrev 2015-04-17 18:47:43 följande:
    Jag hade ju velat hålla mig till v 13 för säkerhets skull, men nu när vi ska få ul på måndag i v 8 så har vi bestämt oss att berätta för våra föräldrar om vi hör ett hjärtslag :) hur gör ni?
    Då vi har gått igenom en IVF-behandling som vi varit väldigt öppna med har vi valt att vara lika öppna med resultatet också :) Det är många som varit lika nyfikna som vi på hur det gått. 
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • JJ15
    Snobi skrev 2015-04-17 18:36:27 följande:

Mitt illamående är värst på morgon och kväll (och när jag blir för hungrig eller trött...) så det har gått hyfsat på jobbet. Skulle på tjänsteresa två dagar den här veckan och ha långa dagar med en kollega så då testade jag postafen. Funkade jättebra för mig så testa om du inte redan har gjort det! Annars verkar det funka hyfsat att äta en banan eller nåt annat en kvart innan jag kliver upp.

Tack för tipsen, ska testa dem ????
  • Lizzie09

Går in i vecka 5 på måndag och då kommer vi berätta för min storasyster som står mig väldigt nära. Resten av familjen och närmsta vännerna väntar vi 2-3 veckor till med :)
  • JJ15

Vi berättade till mina föräldrar för jag mådde så dåligt när dem kom förbi här en morgon och det slog mig inte ens i tanken att inte säga (var nog i chock ännu) .. men nu när vi landat lite i nyheten själva så har vi bestämt oss för att inte berätta till vänner eller syskon än :)
  • bebba83

Ja jag har 2 missfall bakom mig på 4 månader så vet av erfarenhet att ja kommer behöv stödet om det inte går vägen denna gången Heller. ..
  • Tove2015

Vi har berättat för våra syskon och föräldrar, tänker oss att vi kommer vilja ha stöd av dom även om det inte skulle bli någon bebis. Vi kommer nog berätta för de absolut närmaste vännerna snart också, skulle inte kunna dölja ett missfall för dom hur som helst.
  • Pyret 85

Hej! Jag hoppar gärna in här. Plussade nu på morgonen, svagt men fullt synligt ÄL+9/BIM-3 och beräknad BF blir då 30/12 enligt ÄL. Har 3 mf bakom mig: augusti, november och senaste nu i mars så har inte ens gått en månad sen mf ännu. Nu hoppas jag det lilla livet vill stanna hos oss. Ska starta utredning om mf på onsdag så vi får se vad dom säger. Men just nu försöker jag att inte oroa mig så mkt.

• Misshjb

Grattis till plusset och beklagar missfallen. Har också varit med om MA i v 10 i somras och sent avbrytande v 23 nu i januari. Min strategi är att inte tänka så mycket på det och ta en dag i taget. Hur hanterar du det?

• Pyret 85
    Misshjb skrev 2015-04-18 07:18:17 följande:

Grattis till plusset och beklagar missfallen. Har också varit med om MA i v 10 i somras och sent avbrytande v 23 nu i januari. Min strategi är att inte tänka så mycket på det och ta en dag i taget. Hur hanterar du det?

Tack och jag beklagar din förlust också.

Jag har känslan: varför skulle det gå denna gången? Men jag måste låta bli att tänka på det men det ligger och gnager i bakgrunden. Men jag är ju såklart jättelycklig och att det gick så snabbt efter sista mf. De andra två gångerna har det tagit 1 månad innan jag ens fått ÄL. Visste inte ens att jag var gravid sist, fick veta det på vårdcentralen men då hade  mf (som jag trodde var mens) redan skett.
    Men nu väntar vi bebis, inte mf.
Svar på tråden BF december 2015 :-)