• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Pyret 85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-18 16:11:09 följande:
    Händer så mycket i den här tråden så jag måste fråga,hur många missfall har du haft?
    Jag har haft många tyvärr :/ Lika jobbigt varje gång och fy vilken oro jag känner ibland....men precis som din svärmor säger så är det så,bebis kommer när tiden är inne :)
    Jag har barn sedan förr och precis som förra graviditeten så är jag kluven,ena dagen känns allt jättebra och för att sen bli lite orolig!
    Men överlag känner jag mig lugn :)
    Jag har haft tre mf. Första i augusti och senaste nu i mars.
  • Jia84
    Semlan87 skrev 2015-04-18 12:39:09 följande:

Jag joinar er, 27år gammal. Plussade idag med barn nr två, blivande storebror är 13 månader. Bf 23/12 blir en spännande jul ????

Vad kul. Grattis! Ja, det lär bli en spännande jul. Dock hoppas jag att det startar lite tidigare. Dottern kom 1 vecka i förväg.
  • Jia84
    Lu89Th skrev 2015-04-18 14:08:00 följande:

Jag mådde bra när jag väntade första barnet. Kräktes en gång. väldigt lätt graviditet och hon kom på beräknad dag. Mår bra i denna graviditet också, lite för bra nästan känns de som..så jag hoppas allt ändå är bra därinne. Ska.på vul 28/4. Har alla ni ont i brösten? Känner nada där..

Nä, känner inget ännu. När jag fick ma i början på året i v 8 hade dem börjat bli ganska ömma.
  • BowserSchnauzer
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-18 16:11:09 följande:
    Händer så mycket i den här tråden så jag måste fråga,hur många missfall har du haft?
    Jag har haft många tyvärr :/ Lika jobbigt varje gång och fy vilken oro jag känner ibland....men precis som din svärmor säger så är det så,bebis kommer när tiden är inne :)
    Jag har barn sedan förr och precis som förra graviditeten så är jag kluven,ena dagen känns allt jättebra och för att sen bli lite orolig!
    Men överlag känner jag mig lugn :)
    Jag har haft 2 mf, 4+3 och 6+2. Försöker glädjas åt denna graviditet men klart man är orolig ibland, man vill ju så gärna att det ska gå bra men eftersom man varit med om motsatsen så vet man ju vad som kan hända. Jag försöker kör mindfulness och slå ifrån mig tanken när den kommer, tror det kommer kännas lättare på onsdag eftersom tisdag är samma längd i graviditeten som förra mf (6+2 alltså). Hur långt hade du gått på dina mf?
  • Caroline93

Jag ska också ha i december! 10 är det beräknat. Jag har vart så orolig angående missfall osv. Fick nämligen för en och en halv vecka sedan två små bruna (klumpar) när jag gick på toaletten. Hade en molvärkande känsla i magen så blev alldeles förstörd. Men efter att ha pratat Med både BM och skrivit en fråga till 1177 och fått svar från båda att det förmodligen bara vart en liten blödning som är väldigt vanligt i tidig graviditet lugnade jag ner mig en aning. Jag har inte blött eller så och har kvar mina ömma bröst så förhoppningsvis är lillen kvar där inne.

Ska till mödravårdcentralen för inskrivning på måndag, någon som vart där än? Vad gör man isf? Lite nyfiken då allt är så nytt för mig.

Någon annan som fått någon liten blödning som jag? Är nu i v 7 (6+1)

• Pyret 85

Alltså min rygg är fruktansvärd. Har knappt fått nån sömn på nätterna och det enda som lindrar är varma bad. Blir många såna. Känner mig som en 80-åring.

• soda

Har följt er i smyg ett par dagar nu, men idag plussade jag så tänkte hänga med er ????

Beräknat till 22, andra barnet ????

• Pyret 85
    soda skrev 2015-04-18 20:44:25 följande:

Har följt er i smyg ett par dagar nu, men idag plussade jag så tänkte hänga med er ????

Beräknat till 22, andra barnet ????

Grattis och välkommen
  • soda

Tack så mycket, känns fortfarande overkligt! Hade missfall för ett år sen & har försökt sen dess och äntligen har det tagit sig!

Känns dock som de närmaste veckorna kommer vara jobbiga då tanken på missfall spökar! Tänk om man kunde snabbspola tiden ;)

• Pyret 85
    soda skrev 2015-04-18 21:03:57 följande:

Tack så mycket, känns fortfarande overkligt! Hade missfall för ett år sen & har försökt sen dess och äntligen har det tagit sig!

Känns dock som de närmaste veckorna kommer vara jobbiga då tanken på missfall spökar! Tänk om man kunde snabbspola tiden ;)

Vet precis vad du menar. Jag vill spola fram till v.12 nu!
Svar på tråden BF december 2015 :-)