BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Ni som har barn sedan tidigare..när började ni må illa? Jag mådde sanslöst dåligt med mina två fram till v20 ca. Men minns inte när det startade! Mår fortfarande som en prinsessa och går in i vecka sju imorgon. Misstänker att det snart är dags igen...
Jag joinar er, 27år gammal. Plussade idag med barn nr två, blivande storebror är 13 månader. Bf 23/12 blir en spännande jul ????
Jag har mått lite illa till och från, började i v6 (v7 idag :)). Har kunnat hantera det och inte handikappande men liksom obehagligt, har sluppit kräkas.
Tänkte boka in första hälsosamtal hos BM närmsta 2 veckorna... Hur har ni gjort?
Ni med barn, vilken dag och vecka kom era barn på? Min son var beräknad till 27 mars (enligt RUL) han kom den 11 mars i v. 37+4. Undrar så hur det blir denna gången.
Jag mådde bra när jag väntade första barnet. Kräktes en gång. väldigt lätt graviditet och hon kom på beräknad dag. Mår bra i denna graviditet också, lite för bra nästan känns de som..så jag hoppas allt ändå är bra därinne. Ska.på vul 28/4. Har alla ni ont i brösten? Känner nada där..
Jag börjar må illa till och från och är nu i vecka 6, i min förra grav hade jag sjuk magkatarr redan från den dagen jag plussade och illamåendet kom ungefär i samma veva.
Födde sonen i v.36+6 (21 dagar tidig) så räknar lite med tidigare nedkomst denna gång också :)
Jag kände ingenting förutom foglossningen med första sonen. Den här gången började jag må illa i v 7, gick in i v 8 idag och mår illa till och från. Brösten är fortfarande ömma som fan! Känner dock ingen trötthet denna gång, vilket jag gjorde första grav. Kändes som att jag bara sov och sov då...
Olga Rönnberg tipsade om att smörja magen med ren kokosolja. Vet någon här inne någon bra sådan och vart man kan köpa det? :)
Jag mådde bra när jag väntade första barnet. Kräktes en gång. väldigt lätt graviditet och hon kom på beräknad dag. Mår bra i denna graviditet också, lite för bra nästan känns de som..så jag hoppas allt ändå är bra därinne. Ska.på vul 28/4. Har alla ni ont i brösten? Känner nada där..
Åh tack allihopa! Min svärmor (som är medium) sa till mig att ha tillit till att bebis kommer när tiden är inne. Så jag försöker lyssna på hennes ord. Vi får hoppas att det är dags nu!
Någon annan som väntar andra barnet?
Har ni berättat för någon?
Vi har sagt att ingen får veta förrän efter v.12 så det är bara jag och sambon som vet. Och med tanke på tidigare erfarenheter så känns det som rätt beslut.