• Anonym (Sofia)

Påpeka för överviktiga

Är det fel eller oartigt att påpeka för överviktiga att de kanske inte borde köpa så mycket godis och läsk? Eller ge tips om mer hälsosam mat? Jag brukar ganska ofta göra det och försöker uppmuntra till en hälsosam livsstil.

Min man tycker att det är fel och sonen tycker ibland att jag är pinsam. Men det gör ju i alla välmening, så varför skulle det vara fel? Ingen vill väl vara tjock? Jag tänker att det också är lättare att inte köpa en massa chips om någon säger åt en..

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Påpeka för överviktiga
  • Anonym (Skitire)
    Anonym (gruffalon) skrev 2015-04-02 22:09:47 följande:
    Stoppar man överförfriskade människor på systembolaget att handla alkohol och leds de ut med väktare, kan man väl helt korrekt påpeka människor dåliga matvanor om de är feta? I relation är ju det ett trevligt bemötande?
    Du vet ju fortfarande inte om personen ens handlar åt sig själv! 
  • Anonym (b)
    Anonym (Skitire) skrev 2015-04-02 22:22:03 följande:
    Du vet ju fortfarande inte om personen ens handlar åt sig själv! 
    Fast är man för överförfriskad får man inte handla på bolaget överhuvudtaget.

• Anonym (Skitire)
    Anonym (b) skrev 2015-04-02 22:40:56 följande:
    Fast är man för överförfriskad får man inte handla på bolaget överhuvudtaget.
    Jag menade tjockisen i mataffären!
  • Una Flux

Göra gott för någon annan är inte alltid så gott som man tror. Visst kan man diskutera sina brister i sitt leverne. Men det ska man få göra när man vill och med den man vill. Att inte respektera det, ja det är respektlöst. Visst har vi väl alla någon gång känt oss kritiserade av hur vi på något sätt lever eller för oss. I bland rätt och i bland orätt. Det finns många gånger en anledning till varför vi lever som vi gör. Vem har egentligen rätt att sätta sig över det och ha rätt till att kritisera?

• Anonym (Friskies)

TS, är det fel och oartigt att påpeka för folk med barn att de borde låtit bli att yngla av sig för jorder är överbefolkad redan? Samt ge dem tips om kondom och p-piller och hur man håller ihop benen istället för att ligga. Om de är gravida kan jag också upplysa dem om en bra abortklinik eller hur de kan få missfall. 

Jag gör det bara i all välmening. Ingen vill väl att jorden gå under? Jag tycker också det är lättare att låta bli att skaffa ungar om andra säger sin mening om folks reproduktionsbehov som inte är bättre än ointelligenta djurs.

Vad tycker du? 

• Anonym (Vidrigt)

Då har jag en sak att säga till dig "Sofia". I alla välmening bara. Jag tänker på ditt bästa här. Sök hjälp. Det är inte sunt att trycka ner och förolämpa människor. Kanske blir det lättare för dig att sluta med det nu när jag säger åt dig. 

• Anonym (ÖHNEJ)

Jag lovar dig att ingen vet mer om bantning och diet osv än just tjockisar eftersom dryga människor som du själv känner sig tvingade att informera en om det HELA JÄVLA TIDEN. Sköt dig själv, skit i andra så länge de inte ber om dina råd. Skulle du komma fram till mig i matbutiken skulle jag bajsa i din kundvagn.

• Anonym (b)
    Anonym (ÖHNEJ) skrev 2015-04-03 00:10:40 följande:

Jag lovar dig att ingen vet mer om bantning och diet osv än just tjockisar eftersom dryga människor som du själv känner sig tvingade att informera en om det HELA JÄVLA TIDEN. Sköt dig själv, skit i andra så länge de inte ber om dina råd. Skulle du komma fram till mig i matbutiken skulle jag bajsa i din kundvagn.

Skulle du klättra upp i personens kundvagn och göra det?
  • Anonym (For real?)
    Anonym (Skitire) skrev 2015-04-02 22:47:05 följande:

Jag menade tjockisen i mataffären!

Ger du alla människor öknamn?

Finns inget som äcklar mig så mycket som vuxna människor som talar nedlåtande om andra. Att man gör det på lågstadiet är en sak.....
  • Anonym (Elakt)

Undra som många andra om ditt inlägg är ett Aprilskämt. Demon Tänk dig själv om någon i din omgivning skulle komma och kommendera i det du gör som du själv tycker verka helt ok.

Usch jag får rysningar när jag läser ditt inlägg. Sköt du ditt och låt andra sköta sitt.

Svar på tråden Påpeka för överviktiga