Anonym (Sofia) skrev 2015-04-01 14:45:26 följande:
Det känns som att jag blir väldigt missförstådd i denna tråd. Jag ger mig inte på folk eller är taskig utan jag försöker uppmuntra och peppa. Säger ju inte "Köp inte chips, tjockis" utan ger alltid råd och tips med ett leende. Morotsstavar med dipp är lika gott som chips :)
Alla kommentarer om kött eller klädstil är ju helt irrelevanta. Det här handlar inte om personliga åsikter utan om hälsa och välmående.
Men nu har jag fått lära mig att alla tjocka tydligen har cancer och därför är det synd om dem. Ojoj.
Att man har varit gravid är ingen ursäkt. Jag har två barn, och visst var jag inte i kanonform i direkt, men efter 2 månaders träning och rätt kost är det inga problem att vara i god hälsosam form!
Du är ju på riktigt inte klok i huvudet.
Alla människor fungerar INTE SOM DU och tycker INTE SAMMA SOM DU! Förstår du på allvar inte det själv? Förstår du på allvar inte att du förmodligen förstör och kränker mer än vad du hjälper?
Du vet ALDRIG varför en persons livssituation ser ut som den gör och har därmed INGEN RÄTT att lägga dig i!
För övrigt har du INGEN RÄTT att påpeka för andra människor vare sig de är överviktiga eller ej vad de bör äta. I detta land har man själv rätt att bestämma vad man ska äta eller ej utan att behöva höra andras åsikter.
De flesta människor har full koll själva på vad som är nyttigt och onyttigt och behöver inte dina "välmenande" tips. Det spelar ingen roll att du uttrycker dig på ett "snällare" sätt utan du kränker fortfarande lika mycket!
Varför frågar du ens vad andra tycker om du uppenbarligen inte lyssnar när ALLA förklarar för dig att det du gör är att kränka och förstöra istället för att hjälpa?